Fransa, uzun bir süredir tartışılan internet vergilendirmesi yasasını yürürlüğe sokuyor. Senato tarafından kabul edilen ve 1 Ocak 2011 itibarı ile yürürlüğe girmesi beklenen bu yeni yasayla birlikte, bundan böyle internet sitelerine verilen ilanlar vergilendirilecek. 'Google Vergisi' olarak da adlandırılan ve ilk olarak bu yıl başlarında Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy tarafından gündeme getirilen yasa, ülke dahilinde internet sitelerine ilan verenlere, internetteki reklam harcamaları üzerinden yüzde 1 oranında ek vergi ödeme zorunluluğu getiriyor.
Bu yeni verginin yürürlüğe girmesi için başat baskı unsuru internet üzerinden yayın yapan Fransız kültür ve yazılı basını. Çünkü bu sanal basın, Google gibi arama motorlarına yönelik yaptığı tenkitte, bu tür oluşumların içeriğini hiçbir karşılık vermeksizin kullanıp rekabet kurallarına aykırı davrandıklarını vurguluyor. İnternet sitelerine verilen reklamların toplam değerinin 3 milyar Euro'yu aştığı Fransa'da %87'lik kullanım oranı ile ana arama motoru olan Google bu nedenle de e-reklam sektöründen en fazla yararlanan şirket olarak gösteriliyor.
Diğer yandan, yasayı savunanlar, mevcut durumu bir tür 'vergi kaçakçılığı' olarak değerlendirse de konu uzmanlarına göre Google Vergisi'nin pratikte uygulanmasının imkansız. Örneğin konuyla ilgili demeç veren ASIC derneğinin eşbaşkanı Pierre Kosciusko Morizet, yaptığı açıklamada, merkezleri Fransa dışında olan Google ve benzeri şirketlerin, ülke dahilinde kaydettikleri 'gerçek' cirolarını beyan etmelerinin sadece bir hayalden ibaret olduğunu vurguluyor.
Bildiğimiz gibi Amerika menşeli bir firma olan Google, Avrupa'daki tüm işlemlerini İrlanda'dan yürütüyor. Bunun sebebi İrlanda'nın %12 ile Avrupa'nın şirketler üzerindeki gelir vergisi en düşük olan ülkesi olması. Örneğin yine Apple da benzer şekilde tüm internet satışlarını Avrupa'da KDV'nin en düşük olduğu Lüksemburg üzerinden gerçekleştiriyor.
Bu yeni verginin yürürlüğe girmesi için başat baskı unsuru internet üzerinden yayın yapan Fransız kültür ve yazılı basını. Çünkü bu sanal basın, Google gibi arama motorlarına yönelik yaptığı tenkitte, bu tür oluşumların içeriğini hiçbir karşılık vermeksizin kullanıp rekabet kurallarına aykırı davrandıklarını vurguluyor. İnternet sitelerine verilen reklamların toplam değerinin 3 milyar Euro'yu aştığı Fransa'da %87'lik kullanım oranı ile ana arama motoru olan Google bu nedenle de e-reklam sektöründen en fazla yararlanan şirket olarak gösteriliyor.
Diğer yandan, yasayı savunanlar, mevcut durumu bir tür 'vergi kaçakçılığı' olarak değerlendirse de konu uzmanlarına göre Google Vergisi'nin pratikte uygulanmasının imkansız. Örneğin konuyla ilgili demeç veren ASIC derneğinin eşbaşkanı Pierre Kosciusko Morizet, yaptığı açıklamada, merkezleri Fransa dışında olan Google ve benzeri şirketlerin, ülke dahilinde kaydettikleri 'gerçek' cirolarını beyan etmelerinin sadece bir hayalden ibaret olduğunu vurguluyor.
Bildiğimiz gibi Amerika menşeli bir firma olan Google, Avrupa'daki tüm işlemlerini İrlanda'dan yürütüyor. Bunun sebebi İrlanda'nın %12 ile Avrupa'nın şirketler üzerindeki gelir vergisi en düşük olan ülkesi olması. Örneğin yine Apple da benzer şekilde tüm internet satışlarını Avrupa'da KDV'nin en düşük olduğu Lüksemburg üzerinden gerçekleştiriyor.