
Pazar ve tüketici Pazar araştırmaları yapan NPDnin yaptığı araştırmanın verilerine göre ABDde çekilen fotoğrafların dörtte birinden fazlasını akıllı telefonlar oluşturuyor. Online olarak yapılan araştırmada 3.300 kullanıcı akıllı teflonlarıyla çektikleri fotoğrafları tercih ediyor.
Facebook, Twitter, Google + gibi sosyal ağların yaygınlaşması ve mobil teknolojinin etkinliğini her geçen gün arttırması çekilen fotoğrafların biran önce paylaşılmak isteniyor. Sosyal paylaşım sitelerinde sunulan kolaylıklar ve özellikler sayesinde çektiğiniz fotoğrafı ve videoyu paylaşmanız çok kolay.
Akıllı telefonlar sunduğu avantajlar karşısında, çağın gereklerini karşılayamayan bas çek türündeki fotoğraf makinelerine ve video kameralara olan ilgi her geçen gün düşüyor. NPDnin ABDde 13 yaş ve üzeri kullanıcılar üzerinde yapılan araştırmada kullanıcıların %27si fotoğraf çekerken akıllı telefonları tercih ettiği sonucunu ortaya koyuyor.
Geçen yıla göre akıllı telefonlarla çekilen fotoğrafların yüzdesi %17den %27ye yükselerek bir önceki yıla göre %44 artış gösterdi. Kompakt dijital fotoğraf makineleri 2011in 11 aylık döneminde bir önceki yıla göre %17 değer kaybederek genel kullanıcıları %18ini oluşturdular. Video kamera satışlarında ise %13lük bir azalma yaşanarak %10luk payda içerisinde yer alıyor.
NPD analistlerinden Liz Cutting yaptığı açıklamada, akıllı telefonların bir çok konuda kompakt fotoğraf makineleri ve video kameralardan yerini aldığını söyleyerek asıl önemli olan noktanın tek amaca yönelik fotoğraf makineleri ve kameralar olan talebin devam edip etmeyeceği olduğunu söylüyor.