[FLASH]AS3 ile KlavyeCode ler ile yönlendirme kullanim

Flash-Noob

New member
//Olusan calismada klavye oklarini kullanarak kisi_mc yönetebiliriz.
//Eksik tarafi sag ve solda sahne sInIri tanimaz, onun cözümünüde sunacagiz.
//Önce klavye tuslarin kullanimini biraz anliyalim, yoksa kafaniz karisir :)
//Tabi yine bir basit sunum. Internet tonlarca basit olmiyan sunumlar ile dolu ve millet anlamadan scriptleri kopyalayip, degistirip kullaniyor. Bizim niyetimiz bu olmadigindan böyle basit islere bakiyoruz ama önemli olani bunu en azindan biraz anliyoruz:closedeyes:
 

Flash-Noob

New member
Yukaridakinin gelistirilmis sekli,SINIRLAR belli ve , kendiniz bakin -----------Tikla

import flash.media.Sound;

var ses:boing = new boing();
var channel:SoundChannel= new SoundChannel();
//burada sound kullanmak icin import ve hazirlik yaptik.Flash te Sound sunumu nasil olur diye bir konuda deginmistim, anlamadiysaniz Flash bölümünde bir arayin

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, basildi);

function basildi(event:KeyboardEvent):void
{
switch(event.keyCode)

{
case 37:
kisi_mc.scaleX = 1;
//scaleX ile kisinin genisligini ayarlardik, bastan 100%
if (kisi_mc.x>15)
//kisi_mc nin sol tarafta sahne sonunda durmasi icin x 15 den büyük oldugu sürece sola gidebiliyor
{
kisi_mc.x -= 5;
}
else
kisi_mc.scaleX = 0.5;
//Sahne sInIrina gelince kisinin genisligi 50% azaliyor sanki carpmista etkisi :)
if (kisi_mc.scaleX ==0.5)
//burada if sarlama ile kisi genisliginde 50% küccülme varmi? diye soruyor varsa
{
ses.play();
//yukaridaki ses uygulamamiz, sol oka basildigi müddetce boing diyor.
}
break;
case 38:
kisi_mc.scaleY = 1;
if (kisi_mc.y >20)
{
kisi_mc.y -= 5;
}
else
kisi_mc.scaleY = 0.5;
if ( kisi_mc.scaleY ==0.5)
{
ses.play();
}

break;
case 39:
kisi_mc.scaleX =1;
if (kisi_mc.x<530)
{
kisi_mc.x +=5;
}
else
kisi_mc.scaleX=0.5;
if (kisi_mc.scaleX==0.5)
{
ses.play();
}
break;
case 40:
kisi_mc.scaleY = 1;
if (kisi_mc.y <380)
{
kisi_mc.y +=5;
}
else
kisi_mc.scaleY =0.5;
if (kisi_mc.scaleY==0.5)
{
ses.play();
}
break;
default:
break;

}


}
 

Flash-Noob

New member
Birde derinlik kazandirdik ama sahne sInIrlari degisiyor, ona care bulamadim.
Ben yinede sunayim.

0 ve 1 klavye tuslarini kullanarak derinlik kazandirdik--------Tikla

import flash.media.Sound;

var ses:boing = new boing();
var channel:SoundChannel= new SoundChannel();
//burada sound kullanmak icin import ve hazirlik yaptik.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, basildi);

function basildi(event:KeyboardEvent):void
{
switch(event.keyCode)

{
case 37:
kisi_mc.scaleX = 1;
if (kisi_mc.x>15)
{
kisi_mc.x -= 5;
}
else
kisi_mc.scaleX = 0.5;
if (kisi_mc.scaleX ==0.5)
{
ses.play();
}
break;
case 38:
kisi_mc.scaleY = 1;
if (kisi_mc.y >20)
{
kisi_mc.y -= 5;
}
else
kisi_mc.scaleY = 0.5;
if ( kisi_mc.scaleY ==0.5)
{
ses.play();
}

break;
case 39:
kisi_mc.scaleX =1;
if (kisi_mc.x<530)
{
kisi_mc.x +=5;
}
else
kisi_mc.scaleX=0.5;
if (kisi_mc.scaleX==0.5)
{
ses.play();
}
break;
case 40:
kisi_mc.scaleY = 1;
if (kisi_mc.y <380)
{
kisi_mc.y +=5;
}
else
kisi_mc.scaleY =0.5;
if (kisi_mc.scaleY==0.5)
{
ses.play();
}
break;
case 96:
kisi_mc.z +=5;
break;
case 97:
kisi_mc.z -=5;
break;

//Script ayni yukaridaki gibi burada tek 0 klavye tusu (code 96) ile derine, 1 (code97) ile beri geliyor
//Tek sahne sInIrlarida degisiyor ona malesef simdiki bildiklerim ile daha care bulamadim.
//kisi_mc. Z boyutunda her basildiginda ya 5 pixel derine yada beri geliyor.


default:
break;

}


}
 
Üst