F1 2009 / Toyota TF109 tanıtımı / Foto Galeri

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
dce8wp.jpg


230k9c.jpg


f58s49.jpg


13z7v9g.jpg


hti336.jpg


2gsk7r8.jpg


o9g4lx.jpg


2ijpxrr.jpg


1984yd.jpg


j635ua.jpg


i36q9g.jpg




TF109'un Özellikleri


Monokok: Döküm karbon fiber ve petekli yapı
Yakıt tankı: ATL güvenlik hücre sistemi
Süspansiyon: Karbon fiber kaplama
Damperler: Penske
Tekerler: magnezyumla dövülmüş BBS
Lastikler: Bridgestone Potenza
Frenler Toyota/Brembo kalınlık ölçer, Brembo ana sliindirler, Hitco materyal (karbon/karbon), Drieksiyon: Toyota güç destekli direksiyon. Toyota/Magneti Marelli cihazlı Toyota karbon fiber direksiyon.
Sürücü koltuğu: Karbon fiber
Baskı: Takata
HANS cihazı: Hubbard-Downing
Elektronikler: Toyota, Magneti Marelli + McLaren Electronic Systems ECU (FIA kurallarına göre mecburi)
Vites: 7 + 1 geri
Uzunluk: 4636 mm
Yükseklik: 950mm
Genişlik: 1800mm
Ağırlık 605kg (kamera ve sürücü dahil)
RVX-09 Teknik Özellikler
Silindir: 8
Kapasitesi 2,398 cc
Beygir gücü: Yaklaşık 740bhp
Devir: Maksimum 18.000 rpm.
Valf Tahriki: Havalı
Gaz Tahriki: Hidrolik
Buji: DENSO
Yakıt: Esso
Yağlar: Esso


Toyota, daha önce açıkladığı gibi bir ilke imza atarak yeni aracının lansmanını internetten yaptı.

Japon takımı, 2009 sezonunda kullanacağı TF109'un fotoğraflarını, bu tanıtıma özel olarak hazırladığı www.tf109-premiere.com adlı web sitesinde yayınladı.

Özel bir "sanal" lansmanla tanıtılan TF109 aracı, kapsamlı kural değişikliklerinin sonucu olarak, selefinden dikkat çekici şekilde farklı görünüyor.

Toyota geçtiğimiz yıl Jarno Trulli ile 2006'dan bu yana ilk kez podyuma çıkarken, markalar klasmanını da beşinci sırada tamamlamıştı.

Tanıtımla ilgili Toyota'nın kış sezonunda gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında bilgi veren Trulli,
yeni aracın örtüsünü indirirken, Toyota'nın 2009'da rekabetçi bir sezon geçirmesini beklediğini belirtti.

Trulli, "Kendine güveni tam olan bir insanım. Her zaman iyimserim, dolayısıyla bu sezon da için de yüksek umutlar taşıyorum. Tecrübelerime göre, kış sezonunun kesin bir gösterge olmadıını biliyorum, önemli olan pistte ne yaptığımız" dedi.

İtalyan sürücü, "Bu yıl Toyota'nın ilk zaferi için mücadele etmeyi umuyorum. Bu benim rüyam. Formula 1 şu an çok daha rekabetçi hale geldi. O yüzden bu sezonun çok heyecanlı ve ilgi çekici olacağını düşünüyorum" diye konuştu.

Takımın 2008'de kaydettiği ilerlemeyi daha da geliştirmeyi umduğunu söyleyen Trulli, "Formula 1 bir takım oyunu. Kaybeder ve kazanırsınız. Toyota geçen yıl çok iyi bir iş çıkardı ve önlerde mücadele etmemi sağladı" dedi.

Yarış kazanmadan önce buna sağlam bir zemin oluşturulması gerektiğini vurgulayan Trulli, "Bir ev gibi, temeli olmadan bir binaya başlayamazsınız" ifadelerini kullandı.

Trulli, "Biz bu temelleri attık. Açıkçası yarış kazanan bir takım oluşturabileceğimize inanıyorum. 2008'de çok büyük bir gelişim kaydettik ve doğru yönde büyük adımlar attık. Dolayısıyla bu yıl üst sıralardaki takımlar arasınad olabileceğimizi umuyorum. Kendi kabiliyetime güveniyorum, rakebetçi bir araçla yarışırsam sonuçlar kendiliğinden gelir" dedi.

Köklü kural değişikliklerinin hangi takımın daha güçlü olduğu konusunda tahminde bulunmayı çok zorlaştırdığını kaydeden 34 yaşındaki İtalyan sürücü, "Büyük değişiklikler oldu. Bu tür köklü değişiklikler yaptığınızda bunun takımları nasıl etkileyeceğini tahmin etmek her zaman zordur. Toyota, bu düzenlemelere uyum sağlama veya diğerlerinden daha iyi uyum sağlama kapasitesine sahip bir takım. O yüzden bunun bize iyi bir fırsat sunacağını düşünüyorum" dedi.

Trulli ayrıca, "Temkinli bir iyimserlik içinde olduğumu söyleyebilirsiniz. Ancak şurası kesin ki, gelecek sezon performans açısından daha büyük dalgalanmalar ve takımlar arasında daha büyük boşluklar oluşacak" diye konuştu.
 
Geri
Üst