Extrude Along Spline ile Ağaç Gövdesi Modelleme

Blacksymbian

New member
Katılım
23 Haz 2005
Mesajlar
2,159
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Viyana
Bu çalışmada kolay yoldan ağaç gövdesi oluşturmak için extrude along spline fonksiyonunu açıklamaya çalışacağım.

1. İlk olarak Create --> Shapes --> Line kısmına tıklayarak kıvrımlı çizgiler oluştuyoruz. Burada gövde için "front view"dan dik bir çizgi, dallar içinse top view'dan yatay çizgiler oluşturabiliriz.

not: Çizgi çizerken kıvrım oluşturma kısmı başta biraz karışık gelebilir ama bir kaç çizimden sonra sol mouse butonuna basılı tutarak kıvrım yaratmaya alışacaksınız.


2. Oluşturduğumuz linelardan sonra gövde olarak kullanacağımız bir silindire ihtiyacımız var. Bunu gövde için çizdiğimiz çizginin merkezine doğru oluşturabiliriz. Oval hatlardan uzak durmak için smooth seçeneğini kapatabiliriz. Ayrıca fazla poligon sayısından uzak durmak için cap ve height segmentlerini 1 olarak belirlemekte fayda var

3. Oluşturduğumuz silindir seçiliyken sağ tıklayıp "convert to editible mesh"i seçerek modeli poly'e çevirdikten sonra yüzey moduna geçip taban dışındaki tüm yüzeyleri seçelim.

4. Yüzeyleri seçtikten sonra sağ tarafta "Extrude along spline" butonunun sağındaki küçük ayar butonu seçilir. Açılan pencerede sol üstteki butona tıklayıp seçtiğimiz yüzeylerin uzanmasını istediğimiz line'ı seçeriz. Burada değişik ayarlar uygulanabilir. Segments kısmını oluşan yeni modelin yüzeyleri kareye yakın olabilecek derece artırmakta fayda var (burada 25 yeterliydi). Dikdörtgenimsi yüzeylere (face) sahip bir model istemiyoruz.

"Twist" kıvrımlı bir uzanımın dönüş derecesi için, "Taper Amount" doğru boyunca genişleme ve daralma için, "Taper Curve" ise uzanım boyunca bombe yaratmak için gereken ayarlardır. bunları deneme yanılma yoluyla istediğiniz şekli elde edene kadar ayarlayabilirsiniz.


5. Gövde oluştuktan sonra daha önceden çizdiğimiz çizgileri gövde etrafına dağıtarak temsili dallarmış gibi yerleştirelim. Line'larda vertex mode'a geçip noktaların yüksekliklerini ve koordinatlarını değiştirebiliyoruz. Yeterince iyi bir dağılım yaratmaya ve gerekirse yeni çizgiler çizerek olabildiğince yayılım sağlamaya çalışın.


6. Dal olarak kullanmak istediğimiz çizgileri yerleştirdikten sonra tek tek çizgiler boyunca uzanmasını istediğimiz yüzeyleri gövde üzerinden seçerek yine "extrude along spline" uygularız. (Her dal yaratma işleminde doğru çizgiyi seçmeyi unutmayın.) Burada Taper değerini düşürerek incelme oranını daha da artırabiliriz.


7. Yukarıdaki örnekte en alt dalların daha kalın olması gerektiği için ana gövdeden 4 adet yüzey seçilerek bir uzanım sağlandı. Ağacın gövdesi boyunca yukarı çıktıkça belli bir yükseklikten sonra daha ince dallar oluşturmak için 4 yerine 2 ya da 1 yüzey seçip uzanım sağlamak daha hoş bir görünüm sağlayacaktır.



Son olarak oluşturduğunuz dallardan yeni daha küçük dallar uzatarak daha da geniş bir dallanma sağlayabilirsiniz


Alıntıdır
 
Geri
Üst