ERP(Kurumsal Kaynak Planlama) talep ve arzı tahminler ve dengeler. İşletme çapında tahminleme, planlama ve programlara araçlarını kapsar. Bu araçların gerçekleştirdikleri:
-Satış, pazarlama, üretim, lojistik, satın alma, finansman, ürün geliştirme ve insan kaynakları fonksiyonlarını birleştirir.
- Karar verme açısından önemli destek sağlar.
Müşteri ve tedarikçileri tedarik zinciri içinde birleştirir.
ERP SİSTEMLERİ NASIL ÇALIŞIR
ABC’nin üretimini Tayvan’da gerçekleştiren dünya çapında satış
gerçekleştiren bir firma olduğunu düşünelim.
Sipariş. ABC’deki bir satış temsilcisi Brezilya’daki bir
perakandeciden sipariş almıştır. Siparişle ilgili bilgileri bilgisayarına girdikten
sonra, Satış Modülü çalışır. Sistem fiyatları kontrol eder. Bunun yanında
sistem perakandeciye satış yapıp yapmayacağını belirlemek için müşterinin
kredi değerlendirmesini gerçekleştirir.
2) Elde edilebilirlik . Yazılım stok durumunu kontrol eder. Siparişin
Brezilya’daki bir depoda mevcut olduğunu dolayısıyla siparişin bir kısmının
hemen karşılanabileceğini belirler. Siparişin diğer yarısının ise ABC’nin
fabrikasından karşılanacağını belirler.
3) Yazılım depoya siparişin bir kısmının depodan karşılanacağını bildirir.
Bunun yanında, yazılım siparişin geri kalan kısmının üretimini planlar.
4) İşgücünün planlanması. Üretimin planlanması aşamasında, yazılım insan gücünün yeterli olmadığını belirler. Durumu insan kaynakları sorumlusuna bildirir.
5) Satın alma . Malzeme planlama modulu satın alma yöneticisine yeni ham maddelerin sipariş edilmesi gerektiğini ve sipariş edilmesi gereken miktarı belirtir.
6) Siparişlerin İzlenmesi. Brezilyalı perakandeci sisteme giriş yaparak siparişin bir kısmının tamamlandığını kontrol eder. Bunun yanında, yeni bir siparişte daha bulunabilir.