Erkeklerin takı sevdası

kent55

Süper Moderatör
Süper Moderatör
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
31,409
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
ѕαмѕυηѕρσя




Metroseksüellik gibi akımların ardından gösterdikleri ilgi nedeniyle havaalanlarında bile bakım kremleri için kendilerine reyon kapatan erkekler, sonunda yarı değerli takı satışlarından da yüzde 15 pay almaya başladı. Ancak erkekler çoğunlukla mağazaya gidip takı almaktansa bu konuda kadınlardan yardım alıyor...

Birkaç sene önce yüzde 3-5 olan bu payın hızla arttığını dile getiren Sezgin Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin “Bu değişimde sadece akımlar değil, erkeklerin sosyal ortamlarında yaşanan değişim de etkili” dedi. Yurtdışına gerçekleştirdiği ihracatla da öne çıkan Sezgin Group’un kendi markası olan So Chic mağazalarında sepet ortalamasının 100 TL civarında olduğunu ifade esen Sezgin, “Hareketlenmeyi hissetmeye başladık. Yılbaşı yaklaştıkça mağazalardaki satış yüzde 300-400’e kadar çıkıyor. Biz de bu dönem için özel bir çam ağacı koleksiyonu da hazırladık. Sektörde rekabet sadece kendi aramızda değil. Biz çiçekçiyi de, parfümeriyi de rakip görüyoruz. Sonuçta aslında onlarla da aynı pastadan pay alıyoruz” diye konuşuyor.

BAYKUŞ!
So Chic kendisi için yeni bir ikon da seçti. Bundan sonra ‘çok süslü bir hayvan’ olarak tanımladıkları baykuşu kullanacaklarını ve yılbaşından sonra baykuş temalı bir koleksiyon çıkaracaklarını kaydeden Sezgin konuşmasını şöyle sürdürdü: “Baykuş yurtdışında uğurludur. Bizde de Anadolu’nun bazı bölümleri hariç uğurlu diye geçer. Her yönden ilgi görmesini bekliyoruz. 2000’li yıllardan önce marka oluşumunun olmadığı takı sektöründe 60 mağaza ile faaliyet gösteren So Chic, Bakü, Hollanda ve Londra’da da faaliyette. Sezgin Group üretiminin yüzde 6070’i ihracata gidiyor. En büyük pazarı Amerika’nın krizden sonra 23’üncü sıraya gerilediğini dile getiren Sezgin, “Esas pazarımız Avrupa. Orada 1000 dolar üstü fiyatlı değerli takılardan yarı değerli takılara kayış oldu. Bu da bizim için iyi oldu. İhracatçı olarak faaliyetteyiz ama markalarımızla yayılmak için yurtdışında taşların yerine oturmasını bekliyoruz” diyor.

ÇİFTLİK AĞASININ EŞİ
Sezgin, Türkiye’de büyük ve turistik şehirlerin yanı sıra Trabzon, Samsun, Kayseri gibi şehirlerde de faaliyet gösteren So Chic’in üniversite olan her şehirde istediklerini ifade ediyor. Müşteri tercihlerinin İstanbul içinde bile birbirinden farklı olduğunu dile getiren Sezgin, “Çok parası olduğu halde Anadolu’da bir çiftlik ağasının eşine hitap edemiyoruz. En büyük kitlemiz çalışan sosyal kadınlar” diyor. İstanbul, İzmir, Ankara gibi şehirlerde maddi olarak daha yüksek ürünlere kayılırken diğer şehirlerde bu bedelin düştüğünü ifade eden Sezgin, “Ürün aralığı 50 TL’den başlayıp 400 TL’ye kadar çıkıyor” diyor.







 
Geri
Üst