- Katılım
- 18 Eyl 2006
- Mesajlar
- 12,388
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Duyusal Entegrasyon; özel eğitim yöntemlerinin içerisinde faydalanılan ve gelişimin temel basamağını oluşturan etkin nörolojik gelişimi sağlayan duyusal sistemlerin bütünlenerek işlemleme yapmasına yardımcı olan terapi özellikli harekete dayalı bilimsel terapi yöntemidir. Temel hareketlerin terapi özelliği kazanmış şeklidir.
Jean Ayres tarafından açıklanan bu yöntem Elem modeli içerisinde en iyi şekilde ifade edilmiştir.
Duyusal Entegrasyon temelli bu model; Uğraş terapisi, Art terapi, Müzik terapi, Speech terapi, Floortime, Davranış terapisi, Kognitif (anlayış-kavrama-zeka-çalışmaları) çalışmalarını kapsayan Türkiye’de bilinen adıyla özel eğitim yöntemlerini birleştirip her çocuğun ihtiyaçlarına göre bir bütünlük içerisinde en etkin ve verimli şekilde uygulamayı hedefler. Erken tanılanmış çocuklar
(0-6 yaş) başta olmak üzere kanıtlanmış bilimsel çalışmalar sonucunda (çalışmaların sürekliliği
ve yoğunluğu esas alınarak) yüksek başarı oranı sağlanıldığı ve olumlu gelişmelerin kaydedildiği gözlemlenmiştir.
Terapistlerimiz Elem modelinin öncüsü Ziva Room ile 5 yıl çalışmış ortak çalışma sürdürmüş ve çocukları takip etmişlerdir. Türkiyede’ de Elem modelini uygulayan ilk terapistlerdir.
Duyusal Bütünleme Eğitim Merkezinde yürütülen Duyusal Terapi USA, İsrail, Japonya, Almanya, Fransa, Belçika başta olmak üzere bir takım Avrupa ülkelerinde uygulanmaktadır. Duyusal Bütünleme Elem model kriterlerini kapsamaktadır. Duyusal Bütünleme eğitim programlarının diğer programlardan ayıran en önemli özellikler;
-Duyusal Bütünleme terapisi üzerine kurulan ilk eğitim merkezi
-Birebir ve grup eğitiminde gün boyunca her çocuğa bir eğitim programı sağlanması
-Çalışmalara aile katılımının sağlanması ve programların verilmesi
Duyusal Terapi altında hizmet verilen tanılar;
-PDD (yaygın gelişimsel bozukluklar içerisinde olan tanılar),
-ADD(dikkat eksikliği),
-ADHD (dikkat eksikliği - hiperaktive bozukluğu),
-OCD (obsessive compulsive bozukluğu),
-SPD (şematik pragmatik dil bozukluğu),
-Autism (otizm),
-PDD-NOS (gelişim geriliği-gelişimde tıkanmalar),
-ASPERGER
-Anaokulu çocuklarına hareket eğitim faaliyetleri (sherborne hareket eğitim programı)
-Psikomotor gelişim gerilikleri
-Görsel problemler
-Sosyal iletişim problemleri
-Davranış problemleri
-Öğrenme güçlüğü
-Beslenme problemleri
-Uyku problemleri
-Speech artikulasyon bozuklukları