drift teknikleri

shadowcar

New member
Drift teknikleri

Not:bütün anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araçlar ile mümkündür...


El freni kullanarak

Bu en temel tekniktir. Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan
sonra düğmesi basılı kalacak şekilde el freni çekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla
birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile
kontrol edilir.


Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.



VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir. Debiyaj hızlıca
bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya
başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni
çekemeye benzetilebilir.

Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.



GÜÇ İLE (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması
sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe
sahip otomobiller gerekmektedir.




SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir.
Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu
şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.



DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir
anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer
tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.




LİMİT FREN (Braking)

Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve
araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan
sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç
önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.Önden kayma
durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar

(alıntıdır)


arattım çıkmadı ama bakalım...
 

Fatih Hoca

Banned
Öğrendiğimiz iyi oldu ama önden çekişlilerde yapma şansımız yok mu ?
 

Vakanax

New member
Bu anlatılanlar butun araclar icin gecerlidir sanırım sonucda hepsi birer teknik

Emegine saglık Guzel Paylasım
 

shadowcar

New member
valla önden çekişliler pek uygun olmuyor çünkü arkadan kaydıramıyor ve el freni ile senkronize olamıyor.

zaten prostreet oyununda bile önden çekişlilere "no drift" diyordu.
bir de kaydırma sırasında tekrar gaza köklüyorsunuz ya önden çekişli olursa kaymaz yola düz devam eder.
sonra da yan bariyerlere çarpar. onun için önden çeker ve 4 çekerlerle pek olmuyor. Ama ustalar kesin yapar.
sonuçta kendini özgür ifade edebileceğin bir yarış ve kahretsin çok zevkli :durdurun çok
 

Zeytin

Zeytin&Limon
önden çekişli araçlarda drift yapmak gerçekten zor hatta imkansız denebilecek kadar.. arify ye sorardık buralarda olsaydı :)
 

Dean Winchester

SupernaturaL
burdan okuduu zaman insan kolay bişi gibi gözüküo:D

(bkz. Tokio Drift)

-En bilindik ve kolay yolu el freniyle yapmaktır.

bu konuşmadan sonra arabanın haline bakınız:D

güzel paylaşım arkadaşım eline sağlık
 

shadowcar

New member
evet el feni en kolay yoldur ama bir de "kontr" diye bişi varya hani viraja ters kırıp sonra da
birden viraja girmek işte bu ikisi bir araya geldimi bir de gaz ver allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:biggrin
 

shadowcar

New member
aslında bu iş spor olarak desteklenemeli. herkes bilmeli. ama o zaman iki durum çıkar ortaya

1. Herkes usta olur. Kazaların çoğu azalır
2. Herkes heryeri drift yeri zanneder ortalık kan gölü olur.
 

WARTOX

New member
Önden çekişli araçlarlada drift yapılır fakat sürekli bir drift olmaz.. Yani büyük bir göbeğin etrafında yan bir şekilde dönemezsiniz veya uzun bir virajı yan alamazsınız.. Fakat sağa sola dönüşlerde sokağa caddeye yan olarak girer ve toplayabilirsiniz, buda yine drift olur arkadan itişli bir aracın yaptığının aynısını yaparsınız ama dediğim gibi devamı gelmez yani arkadan itişli kadar uzun sürmez ama bir sokağa yan girmenize yeter.. Yapıcağınız driftin uzunluğu hızınızla alakalıdır yani bunda, gaza her basışınızda direksiyonunuzn pozisyonuna bağlı olarak araç kendini toplar yada bir tarafa girersiniz, yani kontrollü kaymayı sürdüremezsiniz.. Umarım yardımcı olabilmişimdir.. shadowcar paylaşımın için saol..
 

hamza_31

New member
önden çekişli arabalarla hayatta drift yapılmaz çünkü driftte arkadan güç vererek arabayı yanlarsın önden çekişliler geri geri yapabilir:)
 

shadowcar

New member
biz olmaz diyoruz ama internetteki resimlerde bazen Ford Focus ST'ye denk geliyorum bayağı da yapıyor gibi.
Yoksa biz mi yanlış biliyoruz? ya da az oluyor diye kimse kaile almıyor mu?
 

Mod£ XL

New member
ben walla hafif eğimli virajda debriyaj tokatlamayı tercih ediyorum ama genelde el freni kullanırım..

bu arada arabamda toyota supra // 510 hp özel motor var ...
 

HTML

Üst