çarşısamet
New member
- Katılım
- 23 Eyl 2008
- Mesajlar
- 188
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Shanghai Industrial Investment Corp. Tarafından geliştirilen Dongtan Eko-Şehir projesi yaklaşık olarak Manhattan kadar büyüklüğündedir. Proje bu haliyle dünyanın ilk sürdürülebilir Kozmopolik projesi olma özelliğindedir ve 2040 yılında tamamlanması öngörülmüştür.
Manhattan gibi bir adada Çin’in en büyük 3.yerleşim yeri olma özelliğine sahip olacaktır. Proje Shanghai’ın Dongtan kasabasının Yangtze Nehri üzerinde uygulanacaktır.
2010 yılında Shanhai Expo Ticaret Fuarı açıldığında, Şehrin ile etabı tamamlanması düşünülmektedir. Bu etapla yapılacak olan 50.000 Rezidans şu şekilde isimlendirilecektir; Dongtan Evleri – Rahat – Sürdürülebilir.
Gelecek 5 yıl da yapılacak bu evler, su arıtma, atık yönetim sistemleri, yenilenebilir ve sürdürülebilir enerji sistemlerine sahip olacaklardır. Yapılacak olan altyapı ile , eski tarım arazileri ile Shangai arasında köprü olacaktır
Gerçek anlamda sürdürülebilir olması için şehrin çevresel, sosyal, ekonomik açıdan ve kültürel olarak da sürdürülebilir olması şart. Geleneksel ve yenilikçi bina yapım sistemlerinin ve teknolojilerinin bütünleşik kullanımıyla ilk aşamada bina enerji gereksinimlerinin yüzde 66 oranında azalması, 350.000 ton daha az CO2 salımı bekleniyor.
Bütün konutların toplu taşıma noktalarına en fazla 7 dakika yürüme uzaklığında; ayrıca hastane, okul ve iş alanları gibi sosyal donatılara kolay erişimde olacak.
Başta Şangay’a çalışmak için gidecek bir grup olmasına karşın Dongtan içinde her demografik yapıdan çalışan olması planlanıyor ayrıca zamanla kurulacak doğru stratejilerle pek çok firmanın Dongtan’da iş sahası açması için çekici bir ortam oluşturulması amaçlanıyor. Böylece Dongtan nüfusunun neredeyse tamamı Dongtan’da çalışıyor olacak. Yenilenebilir kaynaklardan kendi elektriğinin ve ısınma gereksiniminin tamamını üretebilecek. Şehir içinde kullanılan araçlar pil ya da yakıt pilli olacak, bu nedenle pratikte araçlardan kaynaklanan CO2 salımı olmayacak. Dongtan çevresindeki tarım alanlarında organik tarım yapılacak, kentin gıda gereksinimi buradan karşılanacak.
Kentten çıkan atıklar bu arazilerde gübre olarak ve toprak yapılandırılması için kullanılacak. Sebze türlerinin organik üretimini sağlayacak teknik gelişmeler sayesinde Dongtan arazisinin içinde kalan tarım alanları yeterli olacak.
Enerji
Elektrik, ısı ve yakıt anlamında her türden enerji yenilenebilir kaynaklardan sağlanacak, bu nedenle enerji tüketimine bağlı
CO2 salımı olmayacak. Binaların termal performansını artıracak, yapılar enerji etkin bileşenlerden ve mekanizmalardan oluşacak. Enerji yerel şebeken sağlanacak, elektrik ve ısı; çevredeki pirinç tarlalarından çıkan mahsulün artık kabuklarından meydana gelen biyokütleyi işleyen birleşik ısı ve güç (CHP) tesisinden; rüzgâr türbini tarlasından, katı atık ve kanalizasyonun işlenmesiyle elde edilen biyogazdan, binalar üzerinde kurulacak fotovoltaik hücreler ve mikro rüzgâr türbinlerinden sağlanacak.
Üretilen elektriğin bir kısmı elektrik enerjisiyle çalışan araçların pillerini şarj etmek ve yakıt pilli araçlar için hidrojen üretiminde kullanılacak. Enerji yönetiminde anahtar kavram kullanıcıların eğitiminden geçiyor, bu nedenle onları teşvik edici startejiler kurulup düzenli eğitim verilecek.
Kaynak ve atık yönetimi
Şehir içinde üretilen bütün atık türlerinin toplanması ve bunun yüzde 90’ının kurtarılması planlanıyor. Kaynak olarak görülen kentsel atıkların çoğu geridönüştürülecek ve enerji üretiminde biyokütle olarak kullanılacak.
Şehir içinde ve Dongtan arazisi genelinde çöp depolama alanı kurulmayacak, bütün evsel kanalizasyon atıkları enerji, sulama ve gübreleme kaynağı olacak.
Binalar
Mümkün olduğunca ulaşım ve nakliye miktarını azaltmak ve yapım için gerekli gömülü enerjiyi en aza indirmek için yerel malzeme ve işgücü kullanılacak. Geleneksel ve yenilikçi bina yapım sistemlerinin bütünleşik kullanımı binaların gereksinim duyduğu enerji mikarını yüzde 70 azaltacak. Toplu taşımanın hava ve gürültü kirliliğini azaltması binaların doğal havalandırılmasını kolaylaştıracak. Yeşil çatılı binalar yalıtımı ve su filtrasyonunu artıracak, sulamada ve atık kullanımında potansiyel kaynak olacak. Üç kasabadan oluşan kompakt şehir modeli altyapı yatırım masrfalarını azaltacak, toplu taşıma sistemlerinin kullanımında verim ve ekonomi sağlayacak.
Ulaşım
Dongtan kenti bisiklet yolu, yaya yolu ağıyla örülecek; hidrojen yakıt pilli otobüs ve güneş enerjisiyle çalışan deniz taksi gibi farklı toplu taşıma türlerini barındıracak, geliştirilmiş ulaşım ağı uzaklıkları 1,9 km azaltacağı için her yıl 400.000 ton CO2 salımı ortadan kalkacak. Kanallar, göller ve marinalar şehrin içine nüfuz ederek hem ulaşım olanaklarını çeşitlendirecek hem de yaşayanlar için rekreasyon alanları oluşturacak. Şehri ziyarete gelenler araçlarını ulaşım ağına bağlı kentdışı otoparka park edecek ve şehre toplu taşımayla ulaşacak.
.