dm'lik için bilgi istiyorm...

Jastin_Bracken

New member
Katılım
26 Ara 2005
Mesajlar
5
Reaction score
0
Puanları
0
selam arkadaşlar oyuncunun el kitabını en az bi 3 sefer bitirmişimdir teorik olarak bilgi tamam ama dm olurken tıkanmaktan korkuyorum ve oynattıgım oynunda patlamasını istemiyorm bu yuzden daha once dm lik yapmıs arkadaslardan bilgi istiyorum!
tasvirler hakkında nelere dikkat etmeliyim onerdiginiz müzikler varsa cok sevinirim savas anında acabiecegim muzikler mesela yada bi olay olurken korkutmak için!
quest olayları hakkında bilgi istiyorum guzel ve arada kullanabilecegim questler ve tiyolar istiyorum cok şey istiyo gibi gozukebilirim ama dm olanlar beni cok iyi anlıycagına eminim
şimdiden cok tesekkurler
 
:) Açıkçası çok da aşırı bir dm lik tecrübemem olmamasına rağmen , belki biraz felsefik bi cevap olucak ama bu tasfirler konusunda tıkanmamak istiyosan sana senden başka yardım edebilecek kimse yok :) Bol bol dragonlance ve FR kitapları oku derim. Oynattığın oyunun patlamamasını istiyosan da yine bütün olay yaratıcılıkta bitiyo. Yani bi dm i iyi bir dm yapan şey bütün monsters manual , player's handbook u ezbere bilmenin dışında bunlardır zaten..
Ama müzik konusunda sana yardım edebilirim.. Tavsiyem tabiki Blind Guardian.. Ayrıca arama motorlarında "battle music" ve benzeri şekillerde de arama yaptığın zaman istediğin combat müziklerini falan bulabilirsin..
 
nookie saolasın bu senaryo olarak bilgi alabilecegim turkce bi site biliyosan cok makbule gecer ing sitelere bakıyom ama biraz inglizce kıt olunca tam anlamak cok uzun suruyo
quest ornekleri de olabilir yani oyunda aklıma bişey gelmediği zaman cıkarabileceğim olaylar questler cok guzel olur yardımlarını bekliyorum
saolsın
 
walla açıkçası gerçekten türkçe bişiler bulmak zor.. İngilizce nin kendi deyiminle "kıt" olması da bu işi iyice zorlaştırıyor.. Dragonlance 2nd edition seven biri olarak daha çok hep yabancı sitelerde geziyorum. Ama şu son 1-2 senedir takip ettiysen ve hatta oynadıysan Ejderha Mızrağının 3rd edition nın türkçe kitapları satışta..Set olarak içinde oyuncunun el kitabı ,monsters manual ve senaryo da var.. İstersen onlara da bi bak.. Şu sıralar sınavlarım dolayısıyla pek fazla uraşamadım ama senin için 3rd edition türkçenin scanlanmiş haline bi bakıcam.. En kısa zamanda tekrar haber veririm.. Beni izlemeye devam edin :p :p :p :D
 
1) DM lerin geneLinde oLan en buyuk yanLı$Lardan biri : Player ın karakteri bir NPC iLe Tartı$maya giriyorsa we bu NPC DM tarafından oynatiliorsa DM her zaman üstün geLmeye caLı$ır.Sen ben meselesi yapmaya gerek yok , o NPC haksız sa yada Player NPC yi bastırıyorsa sizde NPC olarak haksız cıkın.DM kaybetti oLmaz.. NPC haksız cıktı oLur ;)

2) Handa muhakkak dedikodu dönsün , Grup yapacagı hamLeyi dinLedikLeri biLgiler dogruLtusunda iLk oLarak Handa beLiresin.

3) Playerlar arasında cok level farkı oLunca amator yada prof. farketmez Guclu olan karakter grupda söz hakkı istiyor we baskın olmaya calişiyor.bunada dikkat

4) DM de roL yapmak ister dogaL oLarak oda bir karakter oynamak ister.Ama ne hikmetsehep oynadıgı karakterler GOD MOD olur .. :)) o kadar gucLu yapmamak daha iyi olacaktır.

5) aLanı geni$ kıLmak Lazımdır.OyuncuLarı kısıtlamamak , senaryoyu daraltmamak lazım.Oyuncu nereye gidecegi konusunda bagımsız oLursa oyun cok zewkLi oLur.Her zaman aLternatif questler buLundurmak Lazım bunun icin.

6) Bu gibi durumLarda patLamak icin , oyun bitişini (birdahaki oyun a kadar olan moLayı) OyuncuLar stratejilerini kararla$tırdıktan sonra yapın. örnegin: Gece yattılar ormanda kıLktıLar karar kıLdıLar magraya girecekLEr ara$tırmak icin.. Magraya girene kadar oyunu devam ettirin , magranın icinde oyunu bitirin.Boylece Magrayı Design edecek zamanınız olacak , we o oyuncular magraya girmiş buLunacak.(Geri cıkmaları düşük bir olasılık)

7) aptaL NPC ler yaratın , komik NPC ler yaratın. Hanlarda grup daki herhangi bir elemanla aynı Race (IRK) olan NPC ler yaratın.örnegin Bir elf başka bir elfi gorunce RP fırsatı dogacaktır.(NPC nin Background ını da önceden yazın hazırlayın)

8) Character Sheet e inventory ye eklenen atılan eşyalar her seferinde eklensin silinsin, sonra yok ben onu yanıma almıştım gibi tartışmalar oLuyor / senaryo bozuluyor.(quest item larda ozellikle)

9)Zarları aynı anda attırın (d20 attack ile d?? damage zarlarını) . d20 armor class ı gecemezse zaten damage zarı sayılmayacaktır. Boylece oyun Combat hızı artar.Diger zar nerde vs gibi tartışmalar oLmaz.

10) kesinLikle parasına kıyın Bir DungeonScreen alın.Ben klasor koyarım oyuncular atılan zarları gormezdemeyin.Gozunuzun onunde olsun kurallar ufak notlar halinde.. Kural tartışmaları ile RP ye harcanacak zaman kısılmasın.

11) AD&D de boyLe bir sistem yoktur.. ama $iddetLe tavsiye ederim . Agır damage alan NPC weya PC lerin Armor Class larını düşürün. (Dex deki düşmeyi göz önüne alın weya Zırh daki parçalanmaları)

12) Çıkan yaratıkların Panic/Moral Failture durumLarını gözardı etmeyin .. her düşman bodoslama daLmasın , korkanlar , geri vites yapanlar , özür dileyenLer , Direk kaçanLar.. Player ların ego larını ok$ayacaktır.eminim i$de o zaman DM e iltifatlar ba$layacaktır

13)Büyük bir Quest tamamLandıktan sonra REP. ne oLursa oLsun Grup elemanlarının isimleri duyulsun.Hanlarda pazaLarda sokakLarda konuşulsun.Kahraman oLarak egoları ok$anacaktır.we o zaman Level konusunda söylenip durmayacaklardır. ozellikle yaşlı teyzeler yollarını cevirip sen o kahramansın deyince.

14) Her oyundan sonra mutLaka Feed-Back yapıLmaLı , Herkesin Fikri aLınmaLı , oyuna we RP ye büyük katkısı wardır.

BoL $ans. îî oyunLar diLerim (Bol RP li).
Saygılar
 
15) 12 de dedigim gibi , aynı $ekiLde Player larında kaçma payı oLsun.Kar$ıLArına cıkan herrakiple dövüşmek zorunda degilLer.. Bunu onLara empoze edin oyun mantık cercevesinde oLsun.Kar$ıLarına Beholder cıkıyorsa .. oo DM nasıLsa bizi öLdürmez biz bunu keser ne XP alırız $imdi demesinLer

16) doLayısı iLe oyuncuLarınızı öldürmekten cekinmeyin..özelliklede grup ekonomisi iyiyse küstahlık yapıp ölüme meydan okuyanı öldürün, Res. yada Raise DeaTh kassınLar Tapınaklarda , ekonomi 0 Lansın (Matık cercevesi icinde ceza)

17) oyuncuLara sacma sapan mantık dı$ı cezaLar wermeyin (çrnek: Yıldırım düştü kafana , birden maymuna döndün, ayagın takıldı düştün...) Bu onLarı oyundan sogutuyor.We inatLa$ma oLuyor. Eger ters giden bir$ey warsaRP cıvıtıyorsa o zaman oyuna kısa bir ara werin, Off-Game oyuncuLarınızLa konu$un.oLmassa oyunu ErteLeyin.

2 kere ust uste Post attım , kusura bakmayın , uzun oLmasın diye.. bunLar da sonradan geLdi akLıma. iyi oyunLar..
 
ya aslında dmlık kıtaplarını okuduysan pek bı sorun yok.dm arkadasım var(profesyonel) o el kol harketlerı cok kullanıyo oyunda karakterlerı turkıyedekı ınsanlara benzetıyo adlarını deiştiriyo.muzık konusunda ıse cogu zaman muzık koymuyo ama koydugu zamanlarda oluyo.mısal savas zamanında mehter marsını verıyo.veya bı yere gıderken klasık muzık calıyo.bayada zevklı oluyo
 
MetaLMAD arkadaşımızın söylediği herşeye katılıyorum.Güzel bir cevap vermişsin.

Bunun dışında benimde birkaç söyleyeceğim şey var...

İlk başta oyuncuları power play den çok rp ağırlıklı oynatmaya çalış. Genellikle oyuncuların çoğu ekşından çok kendilerini zorlayacak,düşündürecek ve rol yapmaya itecek oyunları seviyorlar.

Savaş zamanı karşılarına çıkacaracağın yaratığın tüm özelliklerini iyi öğren. Çünkü hepsinin ayrı bir savaş taktiği var ve nerede ne yapması gerektiğini bilmen faydalı olur.

Oyuncularını biraz gevşek bırak. Bırak canları ne istiyorlarsa onları yapsın. Ama sen çaktırmadan onları bir şekilde quest e yönlendir. Böylece olay kurgusu daha iyi olur ve oyuncular farkında olmadan kendilerini olayların içinde bulurlar.

Ortamı ve zamanı iyi ayarla. Adamlar 2 ay önce ziyaret ettikleri bir yeri tekrar ziyaret ettikleri zaman herşeyin aynı olması garip olur. detaylar oyuna farklı bir hava katar.

Bol bol kitap okumanı tavsiye ederim. Sadece fantastik kitap değil. Her türlü kitap. Çünkü böylece oyun hazırlarken daha rahat olursun.

Oyuncular seni bazı şeylerde köşeye sıkıştırdıkları zaman (mesela "abicim biz 8 aydır yoldayız ve 8 aydır yaz neden?" türündeki sorular) genellikle cevabın "ya evet ne kadar garip değil mi? Neden sen bu olayı araştırmıyorsun?" türünden olmalı. Böylece oyunculara hem yeni görev ve meşgale vermiş olarsun hemde kendini kurtarırsın:)

şu an aklıma gelenler bunlar...
 
eet metalmad çok güzel şeyler söylemişsin bnde sana katılıyorum

jastin bracken sana tavsiemde bol bol unutulmuş diyarlar (forgotten realms) kitabı oku (r.a salvatore yi tavsie ederim) ve pc de d&d nin yaptıı oyunları falan oyna senaryoda sıkıntı çekmezsin
 
eywallah , devamı geLir in$ bu fikir payLa$ımLarının..
 
dmlikte tabiki takılcaksın ilk başalrda ama moralini bozma dmlik yapmaya devam ettikçe gelişeceksin ve birde bakıcaksın ki takılmıyorsun. Ayrıca çok fantastik kitap okursan işinin daha kolaylaşacağını duşunuyorum



edit: Boyle bir adres buldum arkadaşım ingilizcen varsa çok işine yarar
http://www.io.com/~sjohn/plots.htm
 
bende katılıyorum aynen kitabı okumalısın
 
Siktir Lan Dm Lik Istiomuş Artiz Götveren Itoolu It Beyinsiz Yazamiş Oraya Buraya Lan şapşallar Bundan Sonra Forum Benim Lan Admin Denen Yavşaklari Kovuyom Siktirsinler Piçler
 
Geri
Üst