1) DM lerin geneLinde oLan en buyuk yanLı$Lardan biri : Player ın karakteri bir NPC iLe Tartı$maya giriyorsa we bu NPC DM tarafından oynatiliorsa DM her zaman üstün geLmeye caLı$ır.Sen ben meselesi yapmaya gerek yok , o NPC haksız sa yada Player NPC yi bastırıyorsa sizde NPC olarak haksız cıkın.DM kaybetti oLmaz.. NPC haksız cıktı oLur
2) Handa muhakkak dedikodu dönsün , Grup yapacagı hamLeyi dinLedikLeri biLgiler dogruLtusunda iLk oLarak Handa beLiresin.
3) Playerlar arasında cok level farkı oLunca amator yada prof. farketmez Guclu olan karakter grupda söz hakkı istiyor we baskın olmaya calişiyor.bunada dikkat
4) DM de roL yapmak ister dogaL oLarak oda bir karakter oynamak ister.Ama ne hikmetsehep oynadıgı karakterler GOD MOD olur ..
) o kadar gucLu yapmamak daha iyi olacaktır.
5) aLanı geni$ kıLmak Lazımdır.OyuncuLarı kısıtlamamak , senaryoyu daraltmamak lazım.Oyuncu nereye gidecegi konusunda bagımsız oLursa oyun cok zewkLi oLur.Her zaman aLternatif questler buLundurmak Lazım bunun icin.
6) Bu gibi durumLarda patLamak icin , oyun bitişini (birdahaki oyun a kadar olan moLayı) OyuncuLar stratejilerini kararla$tırdıktan sonra yapın. örnegin: Gece yattılar ormanda kıLktıLar karar kıLdıLar magraya girecekLEr ara$tırmak icin.. Magraya girene kadar oyunu devam ettirin , magranın icinde oyunu bitirin.Boylece Magrayı Design edecek zamanınız olacak , we o oyuncular magraya girmiş buLunacak.(Geri cıkmaları düşük bir olasılık)
7) aptaL NPC ler yaratın , komik NPC ler yaratın. Hanlarda grup daki herhangi bir elemanla aynı Race (IRK) olan NPC ler yaratın.örnegin Bir elf başka bir elfi gorunce RP fırsatı dogacaktır.(NPC nin Background ını da önceden yazın hazırlayın)
8) Character Sheet e inventory ye eklenen atılan eşyalar her seferinde eklensin silinsin, sonra yok ben onu yanıma almıştım gibi tartışmalar oLuyor / senaryo bozuluyor.(quest item larda ozellikle)
9)Zarları aynı anda attırın (d20 attack ile d?? damage zarlarını) . d20 armor class ı gecemezse zaten damage zarı sayılmayacaktır. Boylece oyun Combat hızı artar.Diger zar nerde vs gibi tartışmalar oLmaz.
10) kesinLikle parasına kıyın Bir DungeonScreen alın.Ben klasor koyarım oyuncular atılan zarları gormezdemeyin.Gozunuzun onunde olsun kurallar ufak notlar halinde.. Kural tartışmaları ile RP ye harcanacak zaman kısılmasın.
11) AD&D de boyLe bir sistem yoktur.. ama $iddetLe tavsiye ederim . Agır damage alan NPC weya PC lerin Armor Class larını düşürün. (Dex deki düşmeyi göz önüne alın weya Zırh daki parçalanmaları)
12) Çıkan yaratıkların Panic/Moral Failture durumLarını gözardı etmeyin .. her düşman bodoslama daLmasın , korkanlar , geri vites yapanlar , özür dileyenLer , Direk kaçanLar.. Player ların ego larını ok$ayacaktır.eminim i$de o zaman DM e iltifatlar ba$layacaktır
13)Büyük bir Quest tamamLandıktan sonra REP. ne oLursa oLsun Grup elemanlarının isimleri duyulsun.Hanlarda pazaLarda sokakLarda konuşulsun.Kahraman oLarak egoları ok$anacaktır.we o zaman Level konusunda söylenip durmayacaklardır. ozellikle yaşlı teyzeler yollarını cevirip sen o kahramansın deyince.
14) Her oyundan sonra mutLaka Feed-Back yapıLmaLı , Herkesin Fikri aLınmaLı , oyuna we RP ye büyük katkısı wardır.
BoL $ans. îî oyunLar diLerim (Bol RP li).
Saygılar