Dev Topic..dünyadaki Bütün Uçak Gemileri-1

remington

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
BREZİLYA
NAEL SAO PAOLO

24200 ton (32800 tam yükle)
uzunluk: 265 m
hız: 32 knots
memzil: 7 500 mn 18 knotla
personel: 1338 er,64 subay (1920 uçuş ekibi dahil).
hava taşıtları:40 adet

FRANSA
CHARLES DE GAULLE

38,000 ton boşken
40,600 tons full load
uzunluk: 261.5 m
hız: 27 Knots
menzil:neredeyse sınırsız
hava taşıtı: 40 adet uçak ve helikopter

HİNDİSTAN
INS VIRAAT

226.5 m
Draught: 8.8 m
23,900 tons (standard) and 28,700 tons (full)
Maximum Speed: 28 knots (52 km/h)
Maximum Range: 6500 miles at 14 knots.
Aircraft: 28 aircraft
Complement: 1207 crew, 143 Aircrew

İTALYA
GUISEPPE GARIBALDI

13,850t
Length: 180.2m
Speed: 30 knots
Endurance: 7,000 miles (20 knots)
550 + aircrew (up to 225)
16 uçak 18 helikopter

RUSYA
ADMIRAL FLOTA SOVETSKOGO SOYUZA

43 000 tonnes light
66 600-67 500 tonnes full load
uzunluk:300 metre
hız: 32 knots
1960 gemi ekibi 626 uçuş ekibi 40 bayrak ekibi
Aircraft:
Fixed-wing
12× Su-33
5× Su-25UTG/UBP
Helicopters 4× Kamov Ka-27LD32
18× Kamov Ka-27PLO
2× Kamov Ka-27S

İSPANYA
PRINCIPE DE ASTURIAS

13,400t empty, 17,190t full load
Length: 196 m
Speed: 27 knots
Range: 6,500 nm
600 ship crew, 230 air crew
12 uçak 12 helikopter

TAYLAND
HTMS CHAKRI NARUUBET

10,000 tons standard
11,486 tons maximum
Length: 182.6 m
Speed: 26.2 knots
Range: Est. 10,000 nautical miles
455 ship 146 air group 675 troop transport
6 UÇAK 4 HELİKOPTER

İNGİLTERE
HMS ILLUSTRIOUS

20,600 tons
Length: 194 m (686 ft)
Speed: 28 knots (52 km/h)
Range: 5,000 miles at 18 knots (9,300 km at 33 km/h)
685 crew 366 Fleet Air Arm
Aircraft: Sea Harrier FA.2, Harrier GR.7 fighter/bombers; Sea King ASaC, Merlin HM Mk.1 helicopters
HMS ARK ROYAL

20,600 tons
Length: 210 m (689 ft)
Speed: 30+ knots
Range: 5000 miles at 18 knots
Complement: 685 crew, 366 Fleet Air Arm
Aircraft: Harrier GR.7 fighter/bombers
Westland Sea King helicopters Merlin helicopters

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
USS KITTY HAWK

60,000 ton boş, 82,200 ton tam yükle
uzunluk:1,047.5 ft (323.8 m)
hız: 35 knots (65 km/h)
4,582 subay ve er
85 adet uçak ve helikopter
USS ENTERPRISE

93,500 ton tam yükle
uzunluk: 1,123 ft (342.3 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
Ship's company: 3,000 (2,700 Sailors, 150 Chiefs, 150 Officers)
Air wing: 1,800 (250 Pilots, and 1,550 Support personnel)
66 adet uçak ve helikopter
JOHN F. KENNEDY

60728 tons light, 82655 tons full, 21927 tons dead
uzunluk: 320.6 meters (1052 feet) overall, 301.7 meters (990 feet) waterline
Speed: 34 knots (62.96 km/h)
Complement: 3,297 officers and men (without jet commands & crews)
+80 uçak ve helikopter
USS NIMITZ

101,000 to 104,000 tons full load
uzunluk: 1,092 ft (333 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
menzil:sınırsız
denizci: 3,200 havacı: 2,480 toplam:5680
Aircraft carried: 90 uçak ve helikopter
USS DWIGHT D. EISENHOWER

101,000 to 104,000 tons full load
Length: Overall: 1,092 ft (333 m)
260,000 shp (194 MW)
Speed: 30+ knots (56+ km/h)
Range: Essentially unlimited
Complement: Ship's company: 3,200
Air wing: 2,480
90 adet uçak ve helikopter
USS CARL VINSON

101,000 to 104,000 tons full load
uzunluk 1,092 ft (333 m)
Speed: 30+ knots (56+ km/h)
Range: Essentially unlimited
Complement: Ship's company: 3,200
Air wing: 2,480
Aircraft carried: 90 fixed wing and helicopters
THEODORE ROOSEVELT

101,000 to 104,000 tons full load
uzunluk:1,092 ft (333 m)
Speed: 30+ knots (56+ km/h)
menzil:neredeyse sınırsız
menzil:yiyecek stoku ile sınırlı
personel: denizci: 3,200 uçuş ekibi: 2,480
Aircraft carried: 90 fixed wing and helicopters
 

Fatih Hoca

Banned
Bazı jetlerin duramadığı oluyor mu acaba bunlarda =)
 

Newwave

Altın Üye
İşte bu karelere bakınca benim ülkemin ismi niye yok bunların içinde diye insan düşünmeden edemiyor tşk : (
 

qweqqq

New member
Bazı jetlerin duramadığı oluyor mu acaba bunlarda =)
Zaten İnerlerken Durmuyorlar İndiklerinde Arkalarındaki Çengele Gemide Bulunan Çelik Kablo Takılıo ve Duruyo İnerlerken Jetler Yavaşlamanın Tam Aksine Motorlara Tam Güç Veriyorlar Eğer Çengele Takılmassa Kolayca Tekrar Kalkış Yapabilsin Die (;



Hindistanın Bile Gemisi Var Bizde Yok :(
 

remington

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
Dev Topic...dünyadaki Bütün Uçak Gemileri-2

ABRAHAM LINCOLN

101,000 to 104,000 tons full load
Length: Overall: 1,092 ft (333 m)
Speed: 30+ knots (56+ km/h)
Range: Essentially unlimited
Complement: Ship's company: 3,200
Air wing: 2,480
Aircraft carried: 90 fixed wing and helicopters
USS GEORGE WASHINGTON

101,000 to 104,000 tons full load
Length: Overall: 1,092 ft (333 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
Range: Essentially unlimited
Complement: Ship's company: 3,200
Air wing: 2,480
90 uçak ve helikopter
USS JOHN C. STENNIS

104,000 ton tam yükle
uzunluk: 1,092 ft (333 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
menzil:sınırsız
denizci: 3,200 uçuş ekibi: 2,480
90 adet uçak ve helikopter
USS HARRY S. TRUMAN

104,000 ton tam yükle
uzunluk: Overall: 1,092 ft (333 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
menzil: neredeyse sınırsız
personel: Ship's company: 3,200Air wing: 2,480
Aircraft carried: 90 fixed wing and helicopters
USS RONALD REAGAN

104,000 ton tam yükle
uzunluk: Overall: 1,092 ft (333 m)
hız: 30+ knots (56+ km/h)
menzil: Essentially unlimited
gemici: 3,200 uçuş ekibi: 2,480 toplam 5680
90 adet uçak ve helikpter
 

shallafi

New member
Bi arkadaş Hindistan'da var bizde yok demişi bari Tayland'la kıyaslasaydın hocam,biz de olmamasının sebebi de gayet açık maliyet,bırakın üretmeyi bir uçak gemisinin sadece yıllık bakımı 60 milyon dolar civarında.
 

remington

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
Bi arkadaş Hindistan'da var bizde yok demişi bari Tayland'la kıyaslasaydın hocam,biz de olmamasının sebebi de gayet açık maliyet,bırakın üretmeyi bir uçak gemisinin sadece yıllık bakımı 60 milyon dolar civarında

katılıyorum sana,Hindistan dediğin ülke teknolojik olarak bizden cok önde bir ülke

Bi arkadaş Hindistan'da var bizde yok demişi bari Tayland'la kıyaslasaydın hocam,biz de olmamasının sebebi de gayet açık maliyet,bırakın üretmeyi bir uçak gemisinin sadece yıllık bakımı 60 milyon dolar civarında.
katılıyorum sana,Hindistan dediğin ülke teknolojik olarak bizden cok ileride bir ülke zenginlik konusunda pek bir yorum yapamıcam ama teknoloji konusunda kesinlikle ileride
 

HeLLFire!

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
AmerikanınkiLer Daha FarkLı :)
 
valla onu bunu bilmemde tarihteki İLK uçak gemisi batırma olayı TÜRKLER tarafından başarılmış ya
ona sevinirim....:)
 

remington

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
AYRICA;amerikanın sahip oldugu 12 uçak gemisinin personel sayısı(60.000) türk deniz kuvvetlerinden daha fazladır gene bu gemilerin sahip oldugu 900 uçak ve helikopter türk hava kuvvetlerinden 2 kat daha güçlüdür.
bazı gemilerin menzili sınırsız bunun sebebi ise NÜKLEER enerjiyle çalışan gemiler olmalarıdır...
 
W

WoLF

Guest
donanmadaki en kıymetli gemiler ve ne yazıkki türkiyede yok...
 

lt_elektro

New member
vay be natonun yillarca tirstigi amiral kuznetsovun son hali.bunu elden gecire gecire hala kullaniyorlar.ruslar teknolojik olarak zayif ama cok saglam askeri techizatlar uretiyorlar.bende ucak gemileri hakkinda fikirlerimi yazmak istiyorum.turkiye istedigi an ucak gemisi yapma kabiliyetine sahiptir.en son uretimine basladigimiz tf 2000 sinifi firkateynler(normalde firkateyn degildir nato standartlarina uyum saglanmasi icin firkateyn olarak isimlendirilen kruvazorlerdir)yaklasik olarak 130-140m boyundadir.amerikan ve rus ucak gemileri haricinde diger gemilerden boyut olarak cokta geride kalmamaktadir.yani eger uretim istenirse yapilabilir.benim sahsi fikrim buyuk bir ucak gemisine ihtiyacimiz vardir.amerikan rus ve sanirim fransiz ucak gemileri haricindeki gemiler ucak olarak av-8 harrier ucaklari tasimaktadirlar.bu ucaklar dikey olarak inis kalkis yaptigi icin havadaki hizlari diger ucaklara gore cok dusuk ve egzos cikislari ucaga hareket kabiliyeti kazandirdigi icin isi gudumlu fuzelerle cok kolay dusurulmektedirler.amerikan ve rus ucak gemilerinde kullanilan ucaklar diger ucaklardan farkli olarak katlanir kanat vb... ozelliklere sahiptirler ve fiyatlarida diger ucaklara nazaran fazladir.ulkemiz gibi dunyanin en sorunlu bolgesinin(orta dogu,balkanlar ve kafkasya) ortasinda bulunan bir ulke icin gereksiz olarak dusunuluyor.zaten yeni gelecek gemilerle akdenizin en guclu deniz filosuna sahip olacak ulkemiz icin ucak gemisi gereksiz olarak dusunuluyor.onemli olan o ucak gemisinden havalanacak olan ucaklardir.sistem olarak ya mancinik sistemini kullanacaksin ya da dikey kalkis yapabilen ucaklar kullanacaksin.ucak gemilerini korumak icin bir filo gemi ucak gemisine eskortluk ediyor.yani buyuk malin buyuk derdi oluyor.
 

shallafi

New member
elektro arkadaşımız doğru tespitlerde bulunmuş,ayrıca şöyle bir durum daha war,gemimiz olsa bile 4 denizde döner durur bize o gemiyi Akdeniz in ortalarına bile sokturmazlar madem yol almıcak ship olmanın da bir anlamı olmuyor değil mi? Daha şurda Yunanistan'la sınırımız belirleyemiyoruz.
 

HTML

Üst