Sercinho7
Dark Side of Creation
yi ve kaliteli bir kayıt nasıl yapılır? Aradığın tüm cevaplar burada!
Eğer müzik yapıyorsanız binlerce isim arasından sıyrılmanın yegane yolu “kayda değer” emeklerinizi insanlara ulaştırmaktan geçiyor. Bunun için bir demo kaydetmek çok kolay.
Temel kurallar:
• Davul dahil, enstrümanlarınızı en iyi şekilde akort edin. Bunun için tuner kullanmayı ihmal etmeyin.
• Temel olarak her müzisyen ton seçiminde equalizer’ını flat, (düz, yani düğme ortada, 0’da) yaptıktan sonra, gerekli frekansları açmalı ya da düşmeli.
• Gitarcılar frekans seçiminde dikkatli olmalılar. Aynı tonlar karışır. Dolayısıyla ön planda olan solo gitar, seçimini yaptıktan sonra ritim gitarist eğer o tiz ise mid, mid ise tiz olmalı.
• Basçı uğuldamak yerine, tane tane bir ton seçmeli. Bunun için “low-mid noise”e, equalizer’daki bas ve mid arasında bulunan, adı üstünde düşük mid’lere dikkat etmeli. Genellikle öten budur.
• Davulcular, rezonansı fazla olan trampet ya da alto, kick ya da tom’ları susturmaktan çekinmesinler. Ya da zilleriniz patlattıktan sonra bir türlü susmuyorlarsa bantlayın. Susarlar.
• Geldik en çok ihmal edilen konuya: Arkadaşlar, volümleri biraz düşelim. Herkes birbirini duymalı. Bunun için düşük çalmalısınız yoksa nasıl nakaratta patlasın müzik. Buna dikkat!
• Bir önemli konuda şu: Nicelik değil nitelik önemlidir. Yani “hadi hadi ok’dir, geç abi!” deyip az zamana çok şarkı koyarsanız, kendinizi kandırmış olursunuz çünkü yaptığınız işin niteliği yani kalitesi düşer. On şarkı için bile girmiş olsanız, gerekirse bir şarkı kaydedin ama temiz olsun. Aksi takdirde hepsini zaten baştan kaydedeceksiniz.
Yöntemleri
MD ile hücum kayıt: Eğer amacınız yaptığınız müziği duymak, hataları en aza indirmek için analiz etmek ise bu yol uygundur. Stüdyoya girdiğinizde sadece MD’in kayıt düğmesine basın. Ama işin püf noktası şu ki mikrofonu koyacağınız yeri bir kaç küçük denemeden sonra bulabilirsiniz. İşte size bir tüyo daha: Bas frekansı yavaş ama güçlü ilerleyen bir frekans olduğu için, MD’yi kick ve bas amfisine yakın bir yere koyarsanız, frekansları daha henüz dağılmadan yakalar. (Suya atılan bir taşı hayal edin, ortaya çıkan halkalar merkezde daha küçük uzaklaştıkça daha büyüktür.)
Stüdyoda hücumkayıt: MD ile yaptığınız deneme sizi tatmin ettiye, bir de stüdyoda hücum kayıt deneyimi yaşayın. Bunun anlamı şudur. Herkes çalacak ama müzik kanal kanal kaydedildiği için, daha sonra enstrümanların tonları ve volümleri ile oynama şansınız olacak.
Kanal kayıt: Duyduk duymadık demeyin. Artık sıradan bir bilgisayar ve “Cubase” ya da “Reason” gibi iyi müzik programları ile, evinizde bir albüm dahi kaydedebilirsiniz. Dolayısıyla crack olmayan bir versiyon satın alın ve işe o koca bir ansiklopediye benzeyen kullanma klavuzunu “çalışarak” başlayın. Buradaki püf nokta da şu: Eğer niyetiniz bilgisayarda müzik yapmak ise iyi bir ses kartınız olmaz ise olmaz.
Eğer müzik yapıyorsanız binlerce isim arasından sıyrılmanın yegane yolu “kayda değer” emeklerinizi insanlara ulaştırmaktan geçiyor. Bunun için bir demo kaydetmek çok kolay.
Temel kurallar:
• Davul dahil, enstrümanlarınızı en iyi şekilde akort edin. Bunun için tuner kullanmayı ihmal etmeyin.
• Temel olarak her müzisyen ton seçiminde equalizer’ını flat, (düz, yani düğme ortada, 0’da) yaptıktan sonra, gerekli frekansları açmalı ya da düşmeli.
• Gitarcılar frekans seçiminde dikkatli olmalılar. Aynı tonlar karışır. Dolayısıyla ön planda olan solo gitar, seçimini yaptıktan sonra ritim gitarist eğer o tiz ise mid, mid ise tiz olmalı.
• Basçı uğuldamak yerine, tane tane bir ton seçmeli. Bunun için “low-mid noise”e, equalizer’daki bas ve mid arasında bulunan, adı üstünde düşük mid’lere dikkat etmeli. Genellikle öten budur.
• Davulcular, rezonansı fazla olan trampet ya da alto, kick ya da tom’ları susturmaktan çekinmesinler. Ya da zilleriniz patlattıktan sonra bir türlü susmuyorlarsa bantlayın. Susarlar.
• Geldik en çok ihmal edilen konuya: Arkadaşlar, volümleri biraz düşelim. Herkes birbirini duymalı. Bunun için düşük çalmalısınız yoksa nasıl nakaratta patlasın müzik. Buna dikkat!
• Bir önemli konuda şu: Nicelik değil nitelik önemlidir. Yani “hadi hadi ok’dir, geç abi!” deyip az zamana çok şarkı koyarsanız, kendinizi kandırmış olursunuz çünkü yaptığınız işin niteliği yani kalitesi düşer. On şarkı için bile girmiş olsanız, gerekirse bir şarkı kaydedin ama temiz olsun. Aksi takdirde hepsini zaten baştan kaydedeceksiniz.
Yöntemleri
MD ile hücum kayıt: Eğer amacınız yaptığınız müziği duymak, hataları en aza indirmek için analiz etmek ise bu yol uygundur. Stüdyoya girdiğinizde sadece MD’in kayıt düğmesine basın. Ama işin püf noktası şu ki mikrofonu koyacağınız yeri bir kaç küçük denemeden sonra bulabilirsiniz. İşte size bir tüyo daha: Bas frekansı yavaş ama güçlü ilerleyen bir frekans olduğu için, MD’yi kick ve bas amfisine yakın bir yere koyarsanız, frekansları daha henüz dağılmadan yakalar. (Suya atılan bir taşı hayal edin, ortaya çıkan halkalar merkezde daha küçük uzaklaştıkça daha büyüktür.)
Stüdyoda hücumkayıt: MD ile yaptığınız deneme sizi tatmin ettiye, bir de stüdyoda hücum kayıt deneyimi yaşayın. Bunun anlamı şudur. Herkes çalacak ama müzik kanal kanal kaydedildiği için, daha sonra enstrümanların tonları ve volümleri ile oynama şansınız olacak.
Kanal kayıt: Duyduk duymadık demeyin. Artık sıradan bir bilgisayar ve “Cubase” ya da “Reason” gibi iyi müzik programları ile, evinizde bir albüm dahi kaydedebilirsiniz. Dolayısıyla crack olmayan bir versiyon satın alın ve işe o koca bir ansiklopediye benzeyen kullanma klavuzunu “çalışarak” başlayın. Buradaki püf nokta da şu: Eğer niyetiniz bilgisayarda müzik yapmak ise iyi bir ses kartınız olmaz ise olmaz.
Alıntıdır..