Dİablo 3; pc oyunculuĞunun karanlik geleceĞİ?

redhouse1

New member
Katılım
21 Ocak 2008
Mesajlar
229
Reaction score
0
Puanları
0
63781.jpg


15 MAYISTA MİLYONLARCA OYUNCU UYKUSUZLUK PAHASINA YÜKLEMİŞ OLDUKLARI OYUNA BAŞLAMAYA HAZIRLANIYORDU.12 YILLIK ARADAN SONRA SANCTUARY'YE GERİ DÖNÜP ARKADAŞLARIYLA BERABER HORTLAK,ŞEYTAN VE KORKUNÇ VARLIKLARI KASMA FİKRİ ONLARI DAHA DA ATEŞLİYORDU.AMA UMULMADIK GERÇEKLEŞTİ MİLYONLARCA KULLANICI BİR ANDA SERVER ERROR HATASI VE ALTINDA DA BLIZZARD'IN SERVELERİNİN BU KADAR KİŞİYİ KALDIRAMADIĞI VE ZORLANDIĞI NOTU EKLİYDİ.BÖYLECE OYUNCULAR İLK DARBEYİ YEDİLER.MULTI-PLAYER OLDUĞU KADAR SINGLE PLAYER'A DA GİRİLEMİYORDU.BUNUN NEDENİ İSE BLIZZARD'IN BULDUĞU YENİ BİR DRM KORUMA YÖNTEMİYDİ.BU YÖNTEME GÖRE İSTER MULTİ İSTER SİNGLE OLSUN OYUNU OYNAMAK İÇİN BLİZZAR SERVERLARINA BAĞLANMAK ZORUNDAYDINIZ.

SERVERLERİ DÜZELTMEK ERTESİ GÜNE KADAR SÜRDÜ.AMMA VELAKİN KULLANICILARIN YAŞADIKLARI BU ACI TECRÜBE PC DÜNYASINDA YAŞANAN TRENDLERE YÖNELİK BÜYÜK SORU İŞARETİ OLUŞTURDU.

BUNLARDAN İLKİ İNTERNET BAĞLANTISI GEREKTİREN DRM TÜRÜ.BU YÖNTEM KORSAN VE HİLE İLE MÜCADELEDE ETKİN GÖZÜKSE DE OYUNCULAR ÜZERİNDE NEGATİF ETKİ BIRAKIYOR.BU METODUN EKSİ YÖNÜ OYUNU İNTERNET OLMAYAN HİÇBİRYERDE OYNAYAMIYACAK OLMAMIZDIR.EN KÖTÜ HABER İSE STABİL İNTERNET BAĞLANTISI OLMAYANLAR İÇİN.EĞER İNTERNET KOPARSA OYUN YARIDA KALICAK VE BU OYUNA OLAN SEMPATİYİ YOK EDECEK.EKLEYECEK OLURSAK YAYINCININ SERVERLARINDA MEYDANA GELEN HERHANGİ BİR ARIZA İSTER ONLINE OYNASIN İSTER OYNAMASIN TÜM OYUNCULAR İÇİN GAME-OVER MANASINA GELECEK.

BİR DİĞER TEHLİKELİ TREND İSE DİABLO 3'TE BULUNAN VE GERÇEK PARALARIN KULLANILDIĞI AÇIK-ARTTIRMA EVİ(REAL-MONEY AUCTION HOUSE)..HER NE KADAR WORLD OF WARCRAFT'TA BLIZZARD'UN TUTUMU GERÇEK PARAYLA YAPILAN ALIŞ-VERİŞE KARŞI OLSADA, DIABLO 3'TE LAFINI YEDİĞİNİ GÖRÜYORUZ.ORTADA O KADAR BÜYÜK PARALAR DÖNÜYOR Kİ İNANAMAZSINIZ.BLİZZARD TABİKİ SATIŞTAN DOĞAN GELİRİN BELLİ BİR YÜZDESİNİ KENDİNE ALIYOR.OYUNUN EKOSİSTEMİ GÜÇLÜ OLDUĞU SÜRECE BLİZZARD'IN İYİ PARA KIRACAĞI KESİN.AYRIYETTEN BU SİSTEMİ BOZACAK HİLE VE KORSANLIĞIN DRM İLE ÖNLENMESİ BLİZZARD'IN EKMEĞİNE YAĞ SÜRÜYOR.DAHA GÜVENLİ ONLINE ÇEVRENİN HERKESİN YARARINA OLUP OLMADIĞI TARTIŞILABİLİR AMA BİR FİRMANIN SERVERLARINI %100 STABIL TUTACAĞININ GARİNTİSİ VAR MIDIR?BUNU YAPSA YAPSA BLİZZARD YAPAR DEDİĞİNİZİ DUYAR GİBİYİM.ORTADA 10 MİLYON KULLANICILI WORLD OF WARCRAFT GERÇEĞİ VAR.

AMA YİNE DE BLİZZARD'IN GARDINI SAĞLAM TUTMASI GEREKİRDİ.ÇÜNKÜ AMAZON TARİHİNDE EN ÇOK ÖNDEN SİPARİŞ EDİLEN OYUN OMAKLA BİRLİKTE,BLİZZARD'IN KENDİSİ DE YILLIK ABONE OLAN 1.2 MİLYON W.O.WARCRAFT KULLANICISINA OYUNUN BEDAVA KOPYALARINI DAĞITTI.

EĞER BLİZZARD GİBİ MİLYONLARCA KULLANICISI BULUNAN BİR ŞİRKET SERVERLARINI AYAKTA TUTAMIYORSA AYNI DRM MODELİNİ BENİMSEMİŞ KÜÇÜK BÜTÇELİ YAPIMCILARIN VAY HALİNE DİYORUM.YA ESKİ OYUNLARA NE OLUCAK?BİR GÜN OYUNLAR İÇİN GEREKEN SERVERLAR KAPATILIRSA KİM NE DİYECEK?
 
Geri
Üst