|ѕ ¢ к η|
New member
- Katılım
- 2 Eki 2006
- Mesajlar
- 1,857
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Gençler modaya uydu, Converse'in satışları altı yılda 260 kat arttı.
Converse'in Türkiye Distribütörü Conteks'in patronluk koltuğunu 2001'de babasından devralan Furkan Gözalan, yılda sadece 5 bin çift olan satışı 1 milyon 300 bin çifte çıkarmayı başardı. Gözalan, bu başarıda sokak modasının etkili olduğunu söyledi
Gençlerin spor ayakkabı tutkusu, önümüzdeki yıl kuruluşunun 100. yılını kutlamaya hazırlanan Converse All Star'ın Türkiye satışlarını 5 bin çiftten 1 milyon 300 binin üzerine çıkardı. Converse'nin 1989'dan bu yana distribütörlüğünü yapan Conteks'in Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Gözalan, Türkiye'nin 2006'da en iyi distribütör seçilmesini sağlayan satış başarısının 'sokak modası'ndan kaynaklandığını söyledi.
2001'de şirket yönetimini babasından devraldığında yılda 5 bin çift Converse sattıklarını belirten 28 yaşındaki Gözalan, "Distribütörlük sözleşmesi beş yılda bir yenileniyor. Bu sözleşmede, sürenin sonunda satmayı planladığınız sayı yer alıyor. Bizim sözleşmemizde 2010 için 900 bin çift ayakkabı satacağımız yer alıyordu. Ancak biz 2007'de 1 milyon 300 bin çifte ulaştık. 2010 hedefimiz en az 2 milyon çift ayakkabı satmak" dedi.
Genç tasarımcıların gücü
Türkiye'deki başarının çok önemli birkaç nedeni olduğunu vurgulayan Converse Türkiye'nin patronu Gözalan, Converse'in 2001'de krize girdikten sonra yeni bir yapılanmadan geçtiğini kaydederek şunları söyledi:
"Zor duruma düşen markaları satın alan bir firma o zaman sadece Converse'in adını ve distribütör listelerini 100 milyon dolara satın aldı. Sayıları 100'ü aşan ülke distribütörlerini topladı ve Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 15 ülke kaldı. Gerisinin sözleşmesi iptal edildi. Corverse'in yeni sahipleri genç tasarımcılarla sezonda altı olan renk sayısını önce 30'a, daha sonra 200'e çıkardı. Yılda iki olan sezon sayısı da dörde yükseldi. 2008'in ilk çeyreği için 1000 model üretilecek."
Bu önlemlerin ardından firmanın 350 milyon dolara Nike'a satıldığını kaydeden Furkan Gözalan, şu anda firmanın değerinin 1 milyar 200 milyon dolar olduğunu sözlerine ekledi.
Convers'deki gelişmelerin Türkiye'yi de hareketlendirdiğini dile getiren Gözalan, "Büyük reklam kampanyaları yapmadık. Canlı renkler, model seçenekleri Convers'in yıldızını parlattı. Birbirinden gören gençlerin ilgisi satışları yükseltti. Bayi ağının gelişmesi ürünün daha iyi tanınmasını sağladı. 2005'te 483 bin çift, 2006'da 572 bin çift, 2007'de 1 milyon 300 bin çift ayakkabı satmışız. Yıl sonuna kadar 1 milyon 400 bin olabilir" diye konuştu. Satış ve büyümedeki rekor rakamlar, Converse Türkiye'yi 1998 ve 2006'da yılın distribütörü yapmış.
Taklitle savaşa 15 avukat
Converse'in taklitleriyle savaş için 15 avukatın görev yaptığını dile getiren Gözalan, "500 metre yürüsek, mutlaka Converse üreten bir atölye buluruz. Ancak küçük yerler olduğu için bizim satış rakamlarımızı etkilemiyorlar. Sadece, markanın imajı için korsanla mücadele ediyoruz. Ayakkabıların taklidini yapan bir atölye bulduk. Bize, 'Beni hapse attırırsanız dört kardeşim var onlar devam edecek. Bu iş böyle sürecek' dedi. Böyle olaylarla da uğraşıyorsunuz" diyerek sıkıntısını dile getirdi.
Conteks'in markanın tedarikçisi olduğunun altını çizen Gözalan, Converse dışında Asport mağazalar zinciri kurduklarını hatırlatan Furkan Gözalan, mağaza sayısının franchise ile 26'ya ulaştığını, yıl sonu hedeflerinin ise 32 mağaza olduğunu kaydetti.
Kaynak : www.ensonhaber.com
İyi Forumlar
Seçkin...
Converse'in Türkiye Distribütörü Conteks'in patronluk koltuğunu 2001'de babasından devralan Furkan Gözalan, yılda sadece 5 bin çift olan satışı 1 milyon 300 bin çifte çıkarmayı başardı. Gözalan, bu başarıda sokak modasının etkili olduğunu söyledi
Gençlerin spor ayakkabı tutkusu, önümüzdeki yıl kuruluşunun 100. yılını kutlamaya hazırlanan Converse All Star'ın Türkiye satışlarını 5 bin çiftten 1 milyon 300 binin üzerine çıkardı. Converse'nin 1989'dan bu yana distribütörlüğünü yapan Conteks'in Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Gözalan, Türkiye'nin 2006'da en iyi distribütör seçilmesini sağlayan satış başarısının 'sokak modası'ndan kaynaklandığını söyledi.
2001'de şirket yönetimini babasından devraldığında yılda 5 bin çift Converse sattıklarını belirten 28 yaşındaki Gözalan, "Distribütörlük sözleşmesi beş yılda bir yenileniyor. Bu sözleşmede, sürenin sonunda satmayı planladığınız sayı yer alıyor. Bizim sözleşmemizde 2010 için 900 bin çift ayakkabı satacağımız yer alıyordu. Ancak biz 2007'de 1 milyon 300 bin çifte ulaştık. 2010 hedefimiz en az 2 milyon çift ayakkabı satmak" dedi.
Genç tasarımcıların gücü
Türkiye'deki başarının çok önemli birkaç nedeni olduğunu vurgulayan Converse Türkiye'nin patronu Gözalan, Converse'in 2001'de krize girdikten sonra yeni bir yapılanmadan geçtiğini kaydederek şunları söyledi:
"Zor duruma düşen markaları satın alan bir firma o zaman sadece Converse'in adını ve distribütör listelerini 100 milyon dolara satın aldı. Sayıları 100'ü aşan ülke distribütörlerini topladı ve Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 15 ülke kaldı. Gerisinin sözleşmesi iptal edildi. Corverse'in yeni sahipleri genç tasarımcılarla sezonda altı olan renk sayısını önce 30'a, daha sonra 200'e çıkardı. Yılda iki olan sezon sayısı da dörde yükseldi. 2008'in ilk çeyreği için 1000 model üretilecek."
Bu önlemlerin ardından firmanın 350 milyon dolara Nike'a satıldığını kaydeden Furkan Gözalan, şu anda firmanın değerinin 1 milyar 200 milyon dolar olduğunu sözlerine ekledi.
Convers'deki gelişmelerin Türkiye'yi de hareketlendirdiğini dile getiren Gözalan, "Büyük reklam kampanyaları yapmadık. Canlı renkler, model seçenekleri Convers'in yıldızını parlattı. Birbirinden gören gençlerin ilgisi satışları yükseltti. Bayi ağının gelişmesi ürünün daha iyi tanınmasını sağladı. 2005'te 483 bin çift, 2006'da 572 bin çift, 2007'de 1 milyon 300 bin çift ayakkabı satmışız. Yıl sonuna kadar 1 milyon 400 bin olabilir" diye konuştu. Satış ve büyümedeki rekor rakamlar, Converse Türkiye'yi 1998 ve 2006'da yılın distribütörü yapmış.
Taklitle savaşa 15 avukat
Converse'in taklitleriyle savaş için 15 avukatın görev yaptığını dile getiren Gözalan, "500 metre yürüsek, mutlaka Converse üreten bir atölye buluruz. Ancak küçük yerler olduğu için bizim satış rakamlarımızı etkilemiyorlar. Sadece, markanın imajı için korsanla mücadele ediyoruz. Ayakkabıların taklidini yapan bir atölye bulduk. Bize, 'Beni hapse attırırsanız dört kardeşim var onlar devam edecek. Bu iş böyle sürecek' dedi. Böyle olaylarla da uğraşıyorsunuz" diyerek sıkıntısını dile getirdi.
Conteks'in markanın tedarikçisi olduğunun altını çizen Gözalan, Converse dışında Asport mağazalar zinciri kurduklarını hatırlatan Furkan Gözalan, mağaza sayısının franchise ile 26'ya ulaştığını, yıl sonu hedeflerinin ise 32 mağaza olduğunu kaydetti.
Kaynak : www.ensonhaber.com
İyi Forumlar
Seçkin...