CHP’ye çarşaf şoku
Çarşaf, kuran kursu, AB gibi bir dizi açılımla seçmen karşısına çıkan CHP’nin, bu yeni stratejiyi ne ölçüde oya tahvil edeceği sorusu, 29 Mart’a doğru cevabı en çok aranan sorulardan biridir.
Metropoll Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Kuruluşu, özellikle çarşaf ve kuran kursu açılımının muhafazakar seçmen üzerindeki etkilerini araştırdı. Diğer araştırmalardan farklı olarak sadece İstanbul’un ‘Sultanbeyli’ bölgesi projektör altına yatırıldı.
Malum, 28 Şubat sürecinde de heykel tartışmalarıyla gündeme oturan Sultanbeyli, Türkiye’de muhafazakar eğilimin en güçlü olduğu, birim başına en fazla çarşaflı seçmenin düştüğü seçim bölgelerindendir.
22 Temmuz seçimlerinde CHP’nin aldığı yüzde 7.5’lk oy oranı bile buradaki seçmen profili hakkında yeterli ipuçları vermektedir.
Üstelik CHP, çarşaf ve kuran kursu açılımıyla yetinmeyip Sultanbeyli’de emekli imam Osman Nuri Bedir’i belediye başkan adayı olarak gösterdi. Yani, diğer bölgelere göre CHP için açılımın katsayısı daha yüksektir.
6 ok rozetli çarşaf var, her mahalleye kuran kursu var, bir de adayımız imam...
Peki sonuç?
Araştırmaya katılanların yüzde 43.6’sı AK Parti, yüzde 6.2’si SP, yüzde 4.7’si MHP, yüzde 2.7’si CHP’li adaya oy vereceğini söyledi.
Burada dikkat çekici nokta, kararsız seçmen oranının yüzde 40 civarında olmasıdır. Çok sağlıklı olmamakla birlikte, kararsızlar dağıtıldığında CHP’nin oyu yüzde 5’i ancak bulabiliyor.
Oysa CHP, ‘Kızıl Elma Koalisyonu’ gölgesinde girdiği 22 Temmuz seçimlerinde bile burada yüzde 7.5 oy alabilmişti.
Görülen o ki, CHP için Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan olma riski doğmaya başlamış. Projenin mimarları Gürsel Tekin ve Mehmet Sevigen, bakalım, bu çözülüşü nasıl durduracak?
Haberın devamı Kynk