Fener, GSM liginde top koşturacak.
Fenerbahçe Kulübü, GSM firmalarından dakika ve kontör satın alarak Fenercell markası altında sanal operatörlük yapmaya hazırlanıyor.
Yaklaşık altı aydır proje üzerinde çalışan kulüp, taraftarlarına cep telefonu üzerinden FB TV'yi izletecek, oyun, haber, video hizmeti sunacak. Fenerbahçe Kulübü Asbaşkanı ve Fenerbahçe İletişim Hizmetleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, mobil iletişim alanında bir ilke imza atarak, mobil telekom sektörüne öncülük edecek bir projeyi başlattıklarını söyledi.
Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri'nde düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ali Koç, geçen yıl Şampiyonlar Ligi'nde sergilenen başarı sayesinde elde edilen 26,7 milyon Euro'luk rekor yayın gelirine rağmen, Deloitte'in listesindeki en düşük gelirin Fenerbahçe'ye ait olduğunu hatırlattı. Koç, Avrupa kulüpleri ile aralarındaki yayın geliri farkını bir şekilde dengelemeleri gerektiğini vurgulayarak, bu bağlamda sponsorluk ve ticari gelirlerin büyük önem arz ettiğini kaydetti. Bu listede görüldüğü üzere, Fenerbahçe'nin 56,7 milyon Euro'luk sponsorluk geliri ile bu alanda Bayern München'in ardından ikinci sırada geldiğini kaydeden Koç, "Ancak bu rakamlar Avrupa kulüplerine yetişmek için yeterli değil." dedi. Bu noktada Fenercell'in başarısının önem teşkil ettiğini anlatan Koç, şöyle devam etti: "Fenerbahçe taraftarının yoğun ilgi göstereceğine inandığımız Fenercell ile eğer hedeflediğimiz 1 milyon taraftara ulaşabilirsek, kulübümüze 20 milyon TL gelir kazandırma potansiyelimiz var. Mobil telekom sektöründe hedeflediğimiz başarıyı yakalamanın ne kadar güç olduğunu biliyoruz. Bu rakamlara dünyada ulaşan sanal operatör sayısı sınırlı, kulüp seviyesinde ise hiç yok. Ancak hedeflediğimiz seviyenin yarısını bile gerçekleştirebilirsek kulübünüze çok büyük katkı sağlamış olacağız." Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan ise dünyada yaygın olarak sunulan mobil sanal operatörlük öncesi mobil telekomünikasyon işbirliği hizmet modelini Türkiye'de ilk defa kendilerinin hayata geçirdiklerini belirtti. Yeni iş modelleriyle de kulüplere sponsorluğun dışında da destek olmayı hedeflediklerini aktaran Türktan, "Bu hizmet modeli sanal operatörlük öncesi mobil telekomünikasyon işbirliği şeklinde ayrı bir model." diye konuştu. Gelir dağılımı konusunda da bilgi veren Türktan, işbirliğinin, gelir paylaşımı esası üzerine kurulu olduğunu, gelirin belli yüzdesinin Fenerbahçe Kulübü'ne kalacağını, Fenerbahçe'nin de gelir paylaşımı altında pazarlama hizmeti yapacağını bildirdi. Tarifeler konusunda bilgi veren Avea Segment Yönetim Direktörü Tunç Berkman, mobil sektöründe bu anlamda ciddi bir rekabet olduğunu hatırlatarak, hem faturalı hem de faturasız tarifelerin rekabetçi olacağını ifade etti.

Fenerbahçe Kulübü, GSM firmalarından dakika ve kontör satın alarak Fenercell markası altında sanal operatörlük yapmaya hazırlanıyor.
Yaklaşık altı aydır proje üzerinde çalışan kulüp, taraftarlarına cep telefonu üzerinden FB TV'yi izletecek, oyun, haber, video hizmeti sunacak. Fenerbahçe Kulübü Asbaşkanı ve Fenerbahçe İletişim Hizmetleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, mobil iletişim alanında bir ilke imza atarak, mobil telekom sektörüne öncülük edecek bir projeyi başlattıklarını söyledi.
Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri'nde düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ali Koç, geçen yıl Şampiyonlar Ligi'nde sergilenen başarı sayesinde elde edilen 26,7 milyon Euro'luk rekor yayın gelirine rağmen, Deloitte'in listesindeki en düşük gelirin Fenerbahçe'ye ait olduğunu hatırlattı. Koç, Avrupa kulüpleri ile aralarındaki yayın geliri farkını bir şekilde dengelemeleri gerektiğini vurgulayarak, bu bağlamda sponsorluk ve ticari gelirlerin büyük önem arz ettiğini kaydetti. Bu listede görüldüğü üzere, Fenerbahçe'nin 56,7 milyon Euro'luk sponsorluk geliri ile bu alanda Bayern München'in ardından ikinci sırada geldiğini kaydeden Koç, "Ancak bu rakamlar Avrupa kulüplerine yetişmek için yeterli değil." dedi. Bu noktada Fenercell'in başarısının önem teşkil ettiğini anlatan Koç, şöyle devam etti: "Fenerbahçe taraftarının yoğun ilgi göstereceğine inandığımız Fenercell ile eğer hedeflediğimiz 1 milyon taraftara ulaşabilirsek, kulübümüze 20 milyon TL gelir kazandırma potansiyelimiz var. Mobil telekom sektöründe hedeflediğimiz başarıyı yakalamanın ne kadar güç olduğunu biliyoruz. Bu rakamlara dünyada ulaşan sanal operatör sayısı sınırlı, kulüp seviyesinde ise hiç yok. Ancak hedeflediğimiz seviyenin yarısını bile gerçekleştirebilirsek kulübünüze çok büyük katkı sağlamış olacağız." Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan ise dünyada yaygın olarak sunulan mobil sanal operatörlük öncesi mobil telekomünikasyon işbirliği hizmet modelini Türkiye'de ilk defa kendilerinin hayata geçirdiklerini belirtti. Yeni iş modelleriyle de kulüplere sponsorluğun dışında da destek olmayı hedeflediklerini aktaran Türktan, "Bu hizmet modeli sanal operatörlük öncesi mobil telekomünikasyon işbirliği şeklinde ayrı bir model." diye konuştu. Gelir dağılımı konusunda da bilgi veren Türktan, işbirliğinin, gelir paylaşımı esası üzerine kurulu olduğunu, gelirin belli yüzdesinin Fenerbahçe Kulübü'ne kalacağını, Fenerbahçe'nin de gelir paylaşımı altında pazarlama hizmeti yapacağını bildirdi. Tarifeler konusunda bilgi veren Avea Segment Yönetim Direktörü Tunç Berkman, mobil sektöründe bu anlamda ciddi bir rekabet olduğunu hatırlatarak, hem faturalı hem de faturasız tarifelerin rekabetçi olacağını ifade etti.