Cİklet Reklamina Yasak

ayhanriza

New member
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
521
Reaction score
0
Puanları
0
Cikletin çürük oluşumunu önlemeye de yardımcı olduğu iddia edilen ‘Vivident Complete’ reklam filmini Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'na şikayet edip ‘durdurma cezası’ aldıran İzmir Dişhekimleri Odası Başkanı Turgan Ülker, sonucun kendilerini çok memnun ettiğini açıkladı.

Reklamda açıkça, ürünün dişlere yararlı olduğu, diş fırçalamanın yerini tuttuğu, ürünü kullandıktan sonra diş fırçalamaya gerek olmadığı mesajı verildiğini belirten Turgan Ülker, görevlerinin kamu sağlığını korumak olduğunun söyledi. Söz konusu reklamın, kamu sağlığına aykırı olmayacağına dair yönetmelik hükmüne aykırı olduğunu da vurgulayan Ülker, “Reklam metninde cikletin çürük oluşumunu önlemeye yardımcı olduğu da iddia ediliyor. Bu iddianın dayanığı ne? Dünya Dişhekimleri Birliği'nin cikletin çürük oluşumunu önlemeye yardımcı olduğuna dair hiçbir kabulü yok. Bu tespitleri yaparak, reklam hakkında gereğinin yapılması için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurduk” dedi.

Bu başvurunun ardından İzmir Dişhekimleri Odası, ilgili firmaya reklam filmi hakkındaki eleştirilerini iletip odanın yayın organı olan dergide yayınlanmak üzere görüşlerini sordu. Firma ise yanıtında reklam filminde “Ağız sağlığınız için tabii ki dişlerinizi fırçalamalısınız” şeklinde bir uyarı mesajı verildiğini, “Dişlerinizi fırçalamaya gerek yoktur” şeklinde bir ifadenin kesinlikle kullanılmadığını bildirdi. Firma ayrıca, reklam filminde, cikletin sağlıklı dişlerin korunması ve güçlü kalması için diş fırçalamaya ilave ve yardımcı bir araç olarak tanıtıldığını savundu. Bu savunma yazısı başta Hacettepe, Ege, Selçuk, Ondokuz Mayıs, Atatürk, Yeditepe, Başkent, Süleyman Demirel, Cumhuriyet, Çukurova, Gazi, Ankara, İstanbul, Marmara, Dicle Üniversiteleri dişhekimliği fakültelerine bildirilerek, bilimsel değerlendirme istendi.

Fakültelerden reklamın insanları yanılttığına dair raporlar geldi. İzmir Dişhekimleri Odası Dergisi'nde yayınlanan yanıt ve fakülte raporları Reklam Kurulu'na da gönderildi.

DURDURMA CEZASI

Reklamı inceleyip raporları değerlendiren Reklam Kurulu, 13 Aralık 2005 tarihli ve 123 sayılı toplantısında söz konusu reklamların 4077 sayılı Kanun'un değişik 16'ncı maddesine aykırı olduğuna ve reklam veren Perfetti Van Melle Gıda San. ve Tic. A. Ş'ne 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanunla değişik 17 ve 25/8'inci maddeleri uyarınca söz konusu reklama ‘durdurma cezası’ verilmesini kararlaştırdı.

Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş imzasıyla 6 Ocak 2006'da ellerine ulaşan kararı sevinçle karşıladıklarını belirten Ülker, “Biz ciklete karşı değiliz, cikletin fırçanın yerini tutacağı mesajına karşıyız. Türkiye'de geçer yıl 25 milyon diş fırçası satılmış. Kaba bir hesapla 3-4 kişiye 1 fırça düşüyor. Biz diş ve ağız sağlığında diş fırçası ve diş ipinin önemini vurgulayıp kullanımını yaygınlaştırmaya çalışırken bu reklam yanlış ve yanıltıcı mesajlar veriyor. Üniversitelerimizin bilimsel değerlendirmeleriyle bunu da ortaya koyduk. Halk sağlığı önemli, görevimizi yaptık” dedi.

HÜRRİYET (DHA)
 
Geri
Üst