Button ilk zaferini kazandı
Jenson Button, nefes kesen Avustralya Grand Prix'de mükemmel bir lastik stratejisi ve üstün bir sürüşle yeni takımında sezonun ilk zaferini kazandı.
Dünya şampiyonu İngiliz pilot, rakiplerinin aksine kuru hava lastiklerine daha önce geçerek, Sebastian Vettel'in fren arızası nedeniyle çakıl havuzuna çıkmasının ardından liderliği ele geçirerek, kontrollü bir şekilde finişi gören ilk pilot oldu.
Günün bir diğer önemli çıkışını da Robert Kubica yaptı. Felipe Massa ve Fernando Alonso ve Mercedes'ten Nico Rosberg'i geride bırakmayı başaran Polonyalı pilot takımına önemli bir moral takviyesi yapmış oldu. Lewis Hamilton ve Mark Webber arasındaki mücadele ise yarışın bitimine dakikalar kala kazayla sonuçlandı.
Sakhir'deki monoton ve sakin yarışın tersine Melbourne olaylı, heyecan verici ve seyir zevki yüksek bir mücadeleye sahne oldu.
Henüz ilk turda Alonso ile Button arasında yaşanan temas sonucu, İspanyol pilot spin atarak Michael Schumacher'e çarptı. Çarpmanın etkisiyle ön kanadı kırılan Schumacher pite girmek zorunda kalırken, Hamilton otların üzerine çıkarak bu kaostan kurtulmaya çalıştı.
Üçüntü turda ise, Sauber pilotu Kamui Kobayaşi'nin, ilk turdaki olayda hasar gören ön kanadının 6. viraj öncesinde kopması sonucunda Toro Rosso'dan Sebastian Buemi ve Williams'dan Nico Hulkenberg'in karıştığı üçlü kazanın ardından güvenlik aracı piste girdi.
Yarışa beşinci cepten başlayan Felipe Massa, ilk virajda Red Bull çiftinin arasına girmeyi başardı ancak yarışın yeniden başlamasından iki tur sonra Red Bull pilotları yeniden ilk iki sıradaki yerlerini devam ettirdi.
McLaren'ler ise ilk virajdaki karışıklıktan altıncı ve yedinci sırada çıktı. 6. turda üçüncü viraja girene kadar Button'ın Hamilton'ın önünde yer alıyordu ancak virajdan geçerken Hamilton takım arkadaşını geride bıraktı. Button daha sonra pistin oluksuz lastikler için daha uygun olduğuna karar vererek pite girdi.
Button'ın bu cesur kararı, tur derecelerine yansıyınca, rakipleri de İngiliz pilotu takip etmeye başladı. Red Bull çifti ise, takım daha fazla yağmur beklediği için diğerlerinden daha fazla ara lastikleriyle pistte kaldı. Beklenen yağmurun ancak ciseleme şeklinde geçmesiyle yarışın liderleri de sonunda oluksuz lastiklere geçme kararı verdi.
Bu taktik Vettel'in, doğru lastiklere geçme kararıyla ikinciliğe kadar yükselen Button'ın önünde piste dönmesiyle liderliği Alman pilotta tutmaya yetti. Fakat Webber, piste dönüşünde Kubica ve Rosberg'e, daha sonra da Massa'ya karşı pozisyonu kaybetti.
Vettel yumuşak lastiklere geçmesiyle birlikte yavaş yavaş Button'la arasındaki farkı açmaya başlarken, Button da, arkasındaki Kubica ve Rosberg'le arasındaki mesafeyi açtı. Bu dörtlünün arkasında ise Massa'nın önünde olduğu ikinci bir grup arasında mücadele yaşanıyordu.
Webber, 15. turda birinci viraja girerken Massa'yı içerden geçmeye çalıştı, onu takip eden Hamilton ise üçüncü virajda Avustralyalı pilota karşı bir atak yaptı. Ancak her ikisi de yarış çizgisinin dışında kaldı ve Webber pist dışına çıktı. Bu mücadeleden karlı çıkan isim ise Massa oldu. Alonso ise, ilk turdaki spinin ardından orta gruptaki rakiplerini hızlı bir şekilde geçerek kaybettiği pozisyonları geri almaya başladı.
Altı tur sonra Hamilton, birinci virajda, müthiş bir savunma yapan Massa'yı geçmeyi başararak beşinci sıraya yerleşti. Alonso da benzer şeklide üçüncü virajda takım arkadaşını geçmeye çalışsa da bunda başarılı olamadı ve Webber'e karşı pozisyonunu kaybetti.
Massa'dan kurtulur kurtulmaz düzlükte Rosberg'in peşine takılan Hamilton, 11. virajda altıncı viteste inanılmaz bir manevra ile dördüncü sırayı Alman rakibinden adeta kaptı. Mücadeleden vazgeçmeyen Rosberg ise 13. turda yerini geri almak istemesine rağmen Vettel'in fren arızası sebebiyle çakıl havuzuna çıkmasının ardından sarı bayraklar kaldırıldığı için yavaşlamak zorunda kaldı.
Vettel bir kez daha, neredeyse mutlak bir zaferden olurken, Button bir anda, kısa süre önce Hamilton'ın sollayan Kubica'nın 6 saniye önünde kendini liderlik pozisyonunda buldu.
Bitime sekiz tur kala Button'ın arkasında Kubica, Massa, Alonso, Hamilton ve Webber müthiş bir rekabetle pozisyon savaşı yaptı. Hamilton, epey geride olmasına rağmen tur başına 2-3 saniyelik hızlı tur derecesiyle Alonso'nun dibine kadar gelirken, Webber de hemen Hamilton'ın arkasında fırsat kolluyordu.
Alonso'nun kirli havasında kaldığı için geçiş fırsatı bulamayan Hamilton, lastiklerinin yeniden aşınmaya başlamasıyla birlikte İspanyol pilota karşı mücadelesinde üstünlüğünü kaybetti.
Yarışın sona ermesine iki tur kala ısrarlı bir şekilde sollama imkanı arayan Hamilton, 13. turda Alonso'yla yan yana geldi, Alonso, Hamilton'ı dışardı tuttu, bu arada Webber, frenlere geç basınca Hamilton'a arkadan çarptı ve Red Bull'un ön kanadı kırıldı. Hamilton ise spin atarak çakıl havuzuna çıktı. Bu kazanın ardından Hamilton 6. sırada piste döndü, Webber ise 9. sıraya kadar geriledi.
Button, Kubica'yla arasındaki farkın rahatlığıyla lastiklerini ustaca koruyarak rahat bir şekilde liderliğini sürdürdü ve yaklaşık 12. saniyelik bir farkla Polonyalı rakibinin önünde finiş çizgisine ulaştı.
Bu arada Adrian Sutil ilk turlarda yarış dışı kalmasına rağmen Tonio Liuzzi, 7. olarak Force India'ya önemli puanlar kazandırdı. Liuzzi, yarışın ortasında önce Sauber pilotu Pedro de la Rosa'yı geçti, daha sonra lastik değiştirmek için pite giren Rubens Barrichello'nun önünde 8. sırada kaldı. İtalyan pilot, son olarak Hamilton/Webber kazası sayesinde 7. sırada yarışı tamamladı.
Günün en şanssız isimlerinden biri ise Schumacher oldu. İlk turdaki kaosta ön kanadının zarar görmesinin ardından pite giren Schumacher piste döndükten sonra kaybetti pozisyonları geri alamadı. Yarışın büyük bölümünü Toro Rosso pilotu Jaime Alguersuari'nin arkasında geçiren Schumacher nihayet yarışın sonlarına doğru İspanpol pilotu sollayarak birkaç sırada kazandı ve yarışı 10. sırada puanla bitirdi.
Jenson Button, nefes kesen Avustralya Grand Prix'de mükemmel bir lastik stratejisi ve üstün bir sürüşle yeni takımında sezonun ilk zaferini kazandı.

Dünya şampiyonu İngiliz pilot, rakiplerinin aksine kuru hava lastiklerine daha önce geçerek, Sebastian Vettel'in fren arızası nedeniyle çakıl havuzuna çıkmasının ardından liderliği ele geçirerek, kontrollü bir şekilde finişi gören ilk pilot oldu.
Günün bir diğer önemli çıkışını da Robert Kubica yaptı. Felipe Massa ve Fernando Alonso ve Mercedes'ten Nico Rosberg'i geride bırakmayı başaran Polonyalı pilot takımına önemli bir moral takviyesi yapmış oldu. Lewis Hamilton ve Mark Webber arasındaki mücadele ise yarışın bitimine dakikalar kala kazayla sonuçlandı.
Sakhir'deki monoton ve sakin yarışın tersine Melbourne olaylı, heyecan verici ve seyir zevki yüksek bir mücadeleye sahne oldu.
Henüz ilk turda Alonso ile Button arasında yaşanan temas sonucu, İspanyol pilot spin atarak Michael Schumacher'e çarptı. Çarpmanın etkisiyle ön kanadı kırılan Schumacher pite girmek zorunda kalırken, Hamilton otların üzerine çıkarak bu kaostan kurtulmaya çalıştı.
Üçüntü turda ise, Sauber pilotu Kamui Kobayaşi'nin, ilk turdaki olayda hasar gören ön kanadının 6. viraj öncesinde kopması sonucunda Toro Rosso'dan Sebastian Buemi ve Williams'dan Nico Hulkenberg'in karıştığı üçlü kazanın ardından güvenlik aracı piste girdi.
Yarışa beşinci cepten başlayan Felipe Massa, ilk virajda Red Bull çiftinin arasına girmeyi başardı ancak yarışın yeniden başlamasından iki tur sonra Red Bull pilotları yeniden ilk iki sıradaki yerlerini devam ettirdi.
McLaren'ler ise ilk virajdaki karışıklıktan altıncı ve yedinci sırada çıktı. 6. turda üçüncü viraja girene kadar Button'ın Hamilton'ın önünde yer alıyordu ancak virajdan geçerken Hamilton takım arkadaşını geride bıraktı. Button daha sonra pistin oluksuz lastikler için daha uygun olduğuna karar vererek pite girdi.
Button'ın bu cesur kararı, tur derecelerine yansıyınca, rakipleri de İngiliz pilotu takip etmeye başladı. Red Bull çifti ise, takım daha fazla yağmur beklediği için diğerlerinden daha fazla ara lastikleriyle pistte kaldı. Beklenen yağmurun ancak ciseleme şeklinde geçmesiyle yarışın liderleri de sonunda oluksuz lastiklere geçme kararı verdi.
Bu taktik Vettel'in, doğru lastiklere geçme kararıyla ikinciliğe kadar yükselen Button'ın önünde piste dönmesiyle liderliği Alman pilotta tutmaya yetti. Fakat Webber, piste dönüşünde Kubica ve Rosberg'e, daha sonra da Massa'ya karşı pozisyonu kaybetti.
Vettel yumuşak lastiklere geçmesiyle birlikte yavaş yavaş Button'la arasındaki farkı açmaya başlarken, Button da, arkasındaki Kubica ve Rosberg'le arasındaki mesafeyi açtı. Bu dörtlünün arkasında ise Massa'nın önünde olduğu ikinci bir grup arasında mücadele yaşanıyordu.
Webber, 15. turda birinci viraja girerken Massa'yı içerden geçmeye çalıştı, onu takip eden Hamilton ise üçüncü virajda Avustralyalı pilota karşı bir atak yaptı. Ancak her ikisi de yarış çizgisinin dışında kaldı ve Webber pist dışına çıktı. Bu mücadeleden karlı çıkan isim ise Massa oldu. Alonso ise, ilk turdaki spinin ardından orta gruptaki rakiplerini hızlı bir şekilde geçerek kaybettiği pozisyonları geri almaya başladı.
Altı tur sonra Hamilton, birinci virajda, müthiş bir savunma yapan Massa'yı geçmeyi başararak beşinci sıraya yerleşti. Alonso da benzer şeklide üçüncü virajda takım arkadaşını geçmeye çalışsa da bunda başarılı olamadı ve Webber'e karşı pozisyonunu kaybetti.
Massa'dan kurtulur kurtulmaz düzlükte Rosberg'in peşine takılan Hamilton, 11. virajda altıncı viteste inanılmaz bir manevra ile dördüncü sırayı Alman rakibinden adeta kaptı. Mücadeleden vazgeçmeyen Rosberg ise 13. turda yerini geri almak istemesine rağmen Vettel'in fren arızası sebebiyle çakıl havuzuna çıkmasının ardından sarı bayraklar kaldırıldığı için yavaşlamak zorunda kaldı.
Vettel bir kez daha, neredeyse mutlak bir zaferden olurken, Button bir anda, kısa süre önce Hamilton'ın sollayan Kubica'nın 6 saniye önünde kendini liderlik pozisyonunda buldu.
Bitime sekiz tur kala Button'ın arkasında Kubica, Massa, Alonso, Hamilton ve Webber müthiş bir rekabetle pozisyon savaşı yaptı. Hamilton, epey geride olmasına rağmen tur başına 2-3 saniyelik hızlı tur derecesiyle Alonso'nun dibine kadar gelirken, Webber de hemen Hamilton'ın arkasında fırsat kolluyordu.
Alonso'nun kirli havasında kaldığı için geçiş fırsatı bulamayan Hamilton, lastiklerinin yeniden aşınmaya başlamasıyla birlikte İspanyol pilota karşı mücadelesinde üstünlüğünü kaybetti.
Yarışın sona ermesine iki tur kala ısrarlı bir şekilde sollama imkanı arayan Hamilton, 13. turda Alonso'yla yan yana geldi, Alonso, Hamilton'ı dışardı tuttu, bu arada Webber, frenlere geç basınca Hamilton'a arkadan çarptı ve Red Bull'un ön kanadı kırıldı. Hamilton ise spin atarak çakıl havuzuna çıktı. Bu kazanın ardından Hamilton 6. sırada piste döndü, Webber ise 9. sıraya kadar geriledi.
Button, Kubica'yla arasındaki farkın rahatlığıyla lastiklerini ustaca koruyarak rahat bir şekilde liderliğini sürdürdü ve yaklaşık 12. saniyelik bir farkla Polonyalı rakibinin önünde finiş çizgisine ulaştı.
Bu arada Adrian Sutil ilk turlarda yarış dışı kalmasına rağmen Tonio Liuzzi, 7. olarak Force India'ya önemli puanlar kazandırdı. Liuzzi, yarışın ortasında önce Sauber pilotu Pedro de la Rosa'yı geçti, daha sonra lastik değiştirmek için pite giren Rubens Barrichello'nun önünde 8. sırada kaldı. İtalyan pilot, son olarak Hamilton/Webber kazası sayesinde 7. sırada yarışı tamamladı.
Günün en şanssız isimlerinden biri ise Schumacher oldu. İlk turdaki kaosta ön kanadının zarar görmesinin ardından pite giren Schumacher piste döndükten sonra kaybetti pozisyonları geri alamadı. Yarışın büyük bölümünü Toro Rosso pilotu Jaime Alguersuari'nin arkasında geçiren Schumacher nihayet yarışın sonlarına doğru İspanpol pilotu sollayarak birkaç sırada kazandı ve yarışı 10. sırada puanla bitirdi.


Türkiyef1