BMW Sauber F1.09 tanıtımı










BMW Sauber, Valencia'da gerçekleştirdiği lansmanla yeni aracı F1.09'un örtüsünü indirdi.
Bu yıl şampiyonluk mücadelesi vermeyi hedefleyen Alman ekibi, geçtiğimiz yılki testlerde 2009 aero paketiyle sürüşler yapan ilk takımlardan biri olmuştu.
BMW teknik koordinatörü Willy Rampf, tanıtımda yaptığı konuşmada, radikal kural değişikliklerinin sonucu olarak yepyeni, heyecan verici bir araç ürettiklerini söyledi.
Rampf, "Yeni bir Formula 1 aracı üretmek her zaman heyecan vericidir, ancak bu kez çok daha özel bir duygu yaşadık" dedi.
İlk ve en önemli değişikliğin oluklu lastiklerden, oluksuz lastiklere geçmek olduğunu kaydeden Rampf, bunun daha fazla yol tutuşu sağladığını ve aerodinamik yapının da buna göre yeniden baştan düzenlendiğini belirtti.
Yeni aracın konsept çalışmalarına Şubat ayından itibaren başladıklarına dikkat çeken Rampf, bunun daha önceki araç programından iki ay erken olduğunu vurguladı.
Rampf, "Amacımız, yüksek aerodinamik etkinliğe sahip bir araç üretmekti. Bunu yaparak, yeni düzenlemelerin getirdiği areo sınırlamaları telafi edecek şekilde, mümkün olduğunca downforce üretmeyi hedefledik" dedi.
Takımın idari direktörü Walter Riedl ise, BMW'nin bu sezon hedeflerine ulaşmayı garantilemek için elinden gelen herşeyi yaptığını vurguladı.
Riedl, "F1.09'un gelişimi üç kritik alanda yoğunlaştı: Aerodinamikler, lastiklerin optimum kullanımı ve KERS'in entegrasyonu. Bunlar bizim üzerinde odaklandığımız alanlar. Geçtiğimiz sezon boyunca kaynaklarımızın büyük bir kısmını bunlara kanalize ettik" dedi.
BMW Sauber KERS sistemini pistte test eden ilk takımlardan biri olmuştu. Takım, sistemin testlerine erkenden başlayarak rakiplerine karşı karşı bir avantaj sağlamayı amaçlıyordu.
BMW motorsporları direktörü Mario Theissen, KERS'in Formula 1'in, teknolojinin zirvesinde bir spor dalı olduğunu göstermesine yardımcı olacağına inanıyor.
Theissen, "KERS'in gelişimi, bu teknolojinin gelecekte seri üretimine geçilmesnide önce bir rol üstlenmesine yol açacaktır" dedi.
Theissen, "F1, hizmet ömrü ve dayanıklılığı henüz seri üretim araçlarda ihtiyaç duyulan seviyeye ulaşamamış yenilikçi konseptler için bir gelişim alanı olacaktır" diye konuştu.
BMW'nin her zaman F1 projelerini, seri üretimler için bir teknoloji laboratuvarı olarak kullandığını kaydeden Theissen, KERS sistemine yaklaşımlarının da tümüyle yeni bir boyutta ele alındığını söyledi.