Her yeni Call of Duty oyunu yayınlandığında, yeni bir oyun motoru yerine, yenilenmiş bir şekilde aynı motoru kullandığı için, daha yayınlanmadan o yapım görsel manada eleştirilir ve genelde Call of Duty yapımcıları da bu eleştirilerin nedenini anlamazlar. Yıllardır Call of Duty oyunlarının yapımında kullanılan Infinity Ward motorunu bu kez savunan ise Treyarch’tan David Vonderhaar
oldu.
İnsanların oyun motoru hakkında konuşmayı sevdiğini söyleyen Vondehaar, motorun 6 yıl önce geliştirilmiş bir şey olmadığını, kaplamalardan, ışıklandırmalara kadar temel oynanış sistemlerinin hepsinin tamamen yeni olduğunu ifade etti. Eleştirileri asla anlayamadığını da belirten Vondehaar, oyunun 60 FPS’de çalıştığını, muhteşem olduğunu söyledi ve oyun motoru konusunda endişelenecek ne olduğunu sordu. Eminim aramızda bile, bu konuda Vonderhaar’ı aydınlatacak birçok kişi vardır.