Bilinçaltı Reklamları

FirstSoldier

New member
Katılım
5 Tem 2005
Mesajlar
557
Reaction score
0
Puanları
0
Çok baktım en uygun yer burası gibi geldi.
Gelelim asıl meseleye. Konumuz bilinçaltı reklamları.

Bilinçaltı dediğimiz şey, bilincin binde 999’unu oluşturuyor. Yani siz şu anda herşeyi binde 1 seviyesinde görüyorsunuz.
Bilinçaltı reklamları ne zaman ve nasıl yapılmaya başlandı?

1960’lı yıllarda Amerika’da takistoskop denilen bir cihaz sayesinde reklamcılar, bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğunu farkettiler.

Nedir bu cihazın özelliği?

Mesela bu aletle filmlerin içine gizli kareler, gizli mesajlar atılıyor. Biz bunları göz seviyesinde göremiyoruz.

Göremediğimiz halde etkileniyor muyuz bu görüntülerden?

Evet etkileniyoruz hem de gözümüzle gördüklerimizden daha fazla.

Nasıl oluyor bu?

Göz bunları görmüyor ama saniyenin 3 bin de biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli mesajlar sayesinde, insanların bir ürüne yönelimleri temin ediliyor. Mesela bir içki reklamında gözle göremediğimiz you buy (satın al) konutu yer alıyor.

İnsanlar okuyamadıkları bir ‘satın al’ mesajıyla o ürünü satın almaya yönlendiriliyor öyle mi?

Evet. İnanamıyor gibi tepki veriyorsunuz ama bunlar kanıtlanmış şeyler.

Nedir bunun kanıtı?

Gizli mesajlı reklamların etkisiyle ilgili olarak yapılmış deneyler var. Aynı ürünün gizli mesaj içirenini gören deneklerin beyin dalgalarıyla gizli mesaj içermeyenini gören deneklerin beyin dalgaları karşılaştırılıyor ve arada ciddi bir fark olduğu ortaya çıkıyor.

Nasıl yani?

Şöyle: Gözün fovea hareketleri sizin şu anda görmediğiniz şeyleri de görüyor. Göz devamlı bir tarama içinde. Tarıyor ve aldığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Bu söylediklerim bilimsel verilerdir. Biz, normal şartlarda gözümüzün fovea hareketleriyle beynimizde depolanan şeylerin çok azını hatırlıyoruz. Ama mesela markete gittiğimizde 10 tane deterjan arasından 1 tanesini çekip alıyoruz. Yani gördüğümüzün ve de duyduğumuzun farkında olmadığımız şeylerin, bilinç yüzeyine çıkarak bize o malı satın aldırması söz konusu.

Yani biz görmediğimizi zannettiğimiz şeyleri aslında görüyoruz.
Ama bazıları gorulebilir dikkatli baktıgımızda

Mesela bir örnek vereyim. Camel’in tek hörgüçlü devesinin ön bacağında dik duran bir erkek figürü var. Dikkatli bakıldığında bu erkek figürünün çıplak olduğu görülecektir.

Buradan==> @REKLAM@

Ve buda biraz daha zor ve size soruyorum . Bu Kuzuların sessizligi filminin afişi.
ipucu olarak da ortadaki Kelebek Resmine dikkatli bakın ne goreceksiniz.
Yarına Cevabı yazacagım. iyi bakın gerekirse buyutun resmi.

Buradan==> @REKLAM@

son olarak da eskiden yapılmıs 1 test. Sinema salonlarında yapılmıs. film izlerken sahnelerin arasına cok kucuk saliseler halinde Mısır Ye, Kola iç şeklinde normal izledigimizde okuyamayacagımız kadar fark edemeyecegimiz kadar hızlı gorunen yazılar eklenmis ve satısların buyuk oranda arttıgı gozlemlenmistir.

(Yukarıda bahsedilenler alıntıdır az da olsa degisiklik yaptım daha iyi anlasılması acısından)

bu da benim buldugum 1 sey. daha dogrusu benim okudugum.

Gazetenin birinde Kozmetik firmasının reklamı vardı. guzel 1 kadın resmi eklemisler (sadece baş,yüz) sonra bu resimdeki kadının bize gore SOL gözüne Zoom (yakınlastırma) yaptıgımız zaman oradaki goruntu cok garipti.
1 insan bir magazanın kapısından iceri giriyor. buyuk ihtimalle bu kozmetik magazasının yeri olsa gerek. bunu gazetede yayımlayanlar biliyorlar ve haber olarak yazmıslar.
bende sizinle paylasayım dedim. Ha ama ben erkek oldugum icin hic de oyle bi bayan kozmetik magazasına etkilenip de girmedim o resmi gordukten sonra :)
 
subliminal diye bi olay var...
programını bile denemiştim demo versionu işe yarıyor.
gözün farkedemediği aralıklarda ekrana mesajlar geçiyor.
bilinç altı algılayabiliyor aynen "siz bu mseajı okukren" deki gibi beyin artık bazı kavramların yazılımlarını dahi imaj şeklinde algılıyor ve siz farketmeden izlediğiniz film lerde, reklamlarda hatta film afişlerinde bilinçaltınız uyanık birşekilde her gördüğünü kaydediyor ve ileride bilinçsiz olarak bu uyarıları dikkate alarak reklamcıların amacına ulaşmasını sağlıyorsunuz.
şu an bu sistemi kullanmak yasak abd de.. ancak kim dinlerki... :|
 
0nceden de werılmıstı bu olay ama bana pek ınandırıcı gelmemıstı. super marketlerin warligi herseyden daha fazla aliswerise neden oluyor, bilinc altina gerek yok
 
evet önceden de verilmişti...
 
Ya gerçekten ilginç bir şey. çok dikkatimi çekti. kuzuların afişindeki kelebeğin başında bi kurukafa var sanki. eğer oysa; görmek zor değil. cevabını bekliyorum. bir de camel deki çıplak erkek resmiyle bilinçaltımıza ne gibi bir msj varmek istemiş olabilirler acaba?
 
dedigim gibi yarın oldu ve sonuç zamanı

LifeForRent' Alıntı:
Ya gerçekten ilginç bir şey. çok dikkatimi çekti. kuzuların afişindeki kelebeğin başında bi kurukafa var sanki. eğer oysa; görmek zor değil. cevabını bekliyorum. bir de camel deki çıplak erkek resmiyle bilinçaltımıza ne gibi bir msj varmek istemiş olabilirler acaba?

Kuzuların Sessizliğinde cok yaklasmıssın. evet. kuru kafa ile ilgili. ama onun ustundeki Antenlere dikkat etmelisin ve biraz buyutmelisin resmi.
orada 3 tane kadın resmi goreceksin
sag ve sol antenler dik duran kadınlar. kuru kafanın tepesinde sac gibi duran ise
bacaklarını ve kollarını yana acmıs one egilmis ve bize arkadan gosterilen resimler.

Camel deki cıplak erkek resmi ise işte bu sigaragı kullan v.s diyip cinselligi on plana cıkarmıslar.

Bu arada Yabancı bilincaltı reklamlarında en cok Kill ve S€X yazıları kullanılıyormus.
bununda nedenini arastırdım. insan beyni en cok bu iki olaya tepki veriyormus.
yani Dogum ve Ölüm. bu yuzden digerlerine gore daha etkili oluyormus.

Tam bilinc altı sayılmasa da bazı orneklerde soyle:
Uzaylıların Dunyaya saldırdıgı filmlerde hep Amerika kurtarıyor yada iletisim kurmak v.s. soz konusu oldugunda yine Amerikadan biri cıkıp sozculuk yapıyor. Tamam film amerikan yapımı ama diger ulkelerde yapabilir bunu. yapmıyorlar.
bunun gibi pek cok ornek var. mesela Coca Cola dunyanın en cok satılan Kolası ama hep reklam yapar neden ? Reklamı cok yayınlanan urun daha fazla satılır. Coca Cola reklama en cok butce ayıran sirketlerden birisi. ve her gun goruyoruz reklamlarını.
bu da ister istemez beynimize yerlesiyor..
 
FirstSoldier' Alıntı:
dedigim gibi yarın oldu ve sonuç zamanı



Kuzuların Sessizliğinde cok yaklasmıssın. evet. kuru kafa ile ilgili. ama onun ustundeki Antenlere dikkat etmelisin ve biraz buyutmelisin resmi.
orada 3 tane kadın resmi goreceksin
sag ve sol antenler dik duran kadınlar. kuru kafanın tepesinde sac gibi duran ise
bacaklarını ve kollarını yana acmıs one egilmis ve bize arkadan gosterilen resimler.

Camel deki cıplak erkek resmi ise işte bu sigaragı kullan v.s diyip cinselligi on plana cıkarmıslar.

Bu arada Yabancı bilincaltı reklamlarında en cok Kill ve S€X yazıları kullanılıyormus.
bununda nedenini arastırdım. insan beyni en cok bu iki olaya tepki veriyormus.
yani Dogum ve Ölüm. bu yuzden digerlerine gore daha etkili oluyormus.

Tam bilinc altı sayılmasa da bazı orneklerde soyle:
Uzaylıların Dunyaya saldırdıgı filmlerde hep Amerika kurtarıyor yada iletisim kurmak v.s. soz konusu oldugunda yine Amerikadan biri cıkıp sozculuk yapıyor. Tamam film amerikan yapımı ama diger ulkelerde yapabilir bunu. yapmıyorlar.
bunun gibi pek cok ornek var. mesela Coca Cola dunyanın en cok satılan Kolası ama hep reklam yapar neden ? Reklamı cok yayınlanan urun daha fazla satılır. Coca Cola reklama en cok butce ayıran sirketlerden birisi. ve her gun goruyoruz reklamlarını.
bu da ister istemez beynimize yerlesiyor..

teşekkürler arkadaşım. ben iki tane kadın gördüm. ortadakini göremedim ama olsun. mantık aynı mantık. bi şeyleri bi şekilde bize empoze ediyolar....

bu arada sende de bi şey gördüm. 243 msj ının 28 tanesine 57 kere teşekkür edilmiş. ama sende teşekkür sayısı 0 :D yoksa sen bizim bilinç altımıza; teşekkür etmememizi mi empoze ediyosun ... :=) şaka tabi ki.
 
Geri
Üst