FirstSoldier
New member
- Katılım
- 5 Tem 2005
- Mesajlar
- 557
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Çok baktım en uygun yer burası gibi geldi.
Gelelim asıl meseleye. Konumuz bilinçaltı reklamları.
Bilinçaltı dediğimiz şey, bilincin binde 999’unu oluşturuyor. Yani siz şu anda herşeyi binde 1 seviyesinde görüyorsunuz.
Bilinçaltı reklamları ne zaman ve nasıl yapılmaya başlandı?
1960’lı yıllarda Amerika’da takistoskop denilen bir cihaz sayesinde reklamcılar, bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğunu farkettiler.
Nedir bu cihazın özelliği?
Mesela bu aletle filmlerin içine gizli kareler, gizli mesajlar atılıyor. Biz bunları göz seviyesinde göremiyoruz.
Göremediğimiz halde etkileniyor muyuz bu görüntülerden?
Evet etkileniyoruz hem de gözümüzle gördüklerimizden daha fazla.
Nasıl oluyor bu?
Göz bunları görmüyor ama saniyenin 3 bin de biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli mesajlar sayesinde, insanların bir ürüne yönelimleri temin ediliyor. Mesela bir içki reklamında gözle göremediğimiz you buy (satın al) konutu yer alıyor.
İnsanlar okuyamadıkları bir ‘satın al’ mesajıyla o ürünü satın almaya yönlendiriliyor öyle mi?
Evet. İnanamıyor gibi tepki veriyorsunuz ama bunlar kanıtlanmış şeyler.
Nedir bunun kanıtı?
Gizli mesajlı reklamların etkisiyle ilgili olarak yapılmış deneyler var. Aynı ürünün gizli mesaj içirenini gören deneklerin beyin dalgalarıyla gizli mesaj içermeyenini gören deneklerin beyin dalgaları karşılaştırılıyor ve arada ciddi bir fark olduğu ortaya çıkıyor.
Nasıl yani?
Şöyle: Gözün fovea hareketleri sizin şu anda görmediğiniz şeyleri de görüyor. Göz devamlı bir tarama içinde. Tarıyor ve aldığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Bu söylediklerim bilimsel verilerdir. Biz, normal şartlarda gözümüzün fovea hareketleriyle beynimizde depolanan şeylerin çok azını hatırlıyoruz. Ama mesela markete gittiğimizde 10 tane deterjan arasından 1 tanesini çekip alıyoruz. Yani gördüğümüzün ve de duyduğumuzun farkında olmadığımız şeylerin, bilinç yüzeyine çıkarak bize o malı satın aldırması söz konusu.
Yani biz görmediğimizi zannettiğimiz şeyleri aslında görüyoruz.
Ama bazıları gorulebilir dikkatli baktıgımızda
Mesela bir örnek vereyim. Camel’in tek hörgüçlü devesinin ön bacağında dik duran bir erkek figürü var. Dikkatli bakıldığında bu erkek figürünün çıplak olduğu görülecektir.
Buradan==> @REKLAM@
Ve buda biraz daha zor ve size soruyorum . Bu Kuzuların sessizligi filminin afişi.
ipucu olarak da ortadaki Kelebek Resmine dikkatli bakın ne goreceksiniz.
Yarına Cevabı yazacagım. iyi bakın gerekirse buyutun resmi.
Buradan==> @REKLAM@
son olarak da eskiden yapılmıs 1 test. Sinema salonlarında yapılmıs. film izlerken sahnelerin arasına cok kucuk saliseler halinde Mısır Ye, Kola iç şeklinde normal izledigimizde okuyamayacagımız kadar fark edemeyecegimiz kadar hızlı gorunen yazılar eklenmis ve satısların buyuk oranda arttıgı gozlemlenmistir.
(Yukarıda bahsedilenler alıntıdır az da olsa degisiklik yaptım daha iyi anlasılması acısından)
bu da benim buldugum 1 sey. daha dogrusu benim okudugum.
Gazetenin birinde Kozmetik firmasının reklamı vardı. guzel 1 kadın resmi eklemisler (sadece baş,yüz) sonra bu resimdeki kadının bize gore SOL gözüne Zoom (yakınlastırma) yaptıgımız zaman oradaki goruntu cok garipti.
1 insan bir magazanın kapısından iceri giriyor. buyuk ihtimalle bu kozmetik magazasının yeri olsa gerek. bunu gazetede yayımlayanlar biliyorlar ve haber olarak yazmıslar.
bende sizinle paylasayım dedim. Ha ama ben erkek oldugum icin hic de oyle bi bayan kozmetik magazasına etkilenip de girmedim o resmi gordukten sonra
Gelelim asıl meseleye. Konumuz bilinçaltı reklamları.
Bilinçaltı dediğimiz şey, bilincin binde 999’unu oluşturuyor. Yani siz şu anda herşeyi binde 1 seviyesinde görüyorsunuz.
Bilinçaltı reklamları ne zaman ve nasıl yapılmaya başlandı?
1960’lı yıllarda Amerika’da takistoskop denilen bir cihaz sayesinde reklamcılar, bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğunu farkettiler.
Nedir bu cihazın özelliği?
Mesela bu aletle filmlerin içine gizli kareler, gizli mesajlar atılıyor. Biz bunları göz seviyesinde göremiyoruz.
Göremediğimiz halde etkileniyor muyuz bu görüntülerden?
Evet etkileniyoruz hem de gözümüzle gördüklerimizden daha fazla.
Nasıl oluyor bu?
Göz bunları görmüyor ama saniyenin 3 bin de biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli mesajlar sayesinde, insanların bir ürüne yönelimleri temin ediliyor. Mesela bir içki reklamında gözle göremediğimiz you buy (satın al) konutu yer alıyor.
İnsanlar okuyamadıkları bir ‘satın al’ mesajıyla o ürünü satın almaya yönlendiriliyor öyle mi?
Evet. İnanamıyor gibi tepki veriyorsunuz ama bunlar kanıtlanmış şeyler.
Nedir bunun kanıtı?
Gizli mesajlı reklamların etkisiyle ilgili olarak yapılmış deneyler var. Aynı ürünün gizli mesaj içirenini gören deneklerin beyin dalgalarıyla gizli mesaj içermeyenini gören deneklerin beyin dalgaları karşılaştırılıyor ve arada ciddi bir fark olduğu ortaya çıkıyor.
Nasıl yani?
Şöyle: Gözün fovea hareketleri sizin şu anda görmediğiniz şeyleri de görüyor. Göz devamlı bir tarama içinde. Tarıyor ve aldığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Bu söylediklerim bilimsel verilerdir. Biz, normal şartlarda gözümüzün fovea hareketleriyle beynimizde depolanan şeylerin çok azını hatırlıyoruz. Ama mesela markete gittiğimizde 10 tane deterjan arasından 1 tanesini çekip alıyoruz. Yani gördüğümüzün ve de duyduğumuzun farkında olmadığımız şeylerin, bilinç yüzeyine çıkarak bize o malı satın aldırması söz konusu.
Yani biz görmediğimizi zannettiğimiz şeyleri aslında görüyoruz.
Ama bazıları gorulebilir dikkatli baktıgımızda
Mesela bir örnek vereyim. Camel’in tek hörgüçlü devesinin ön bacağında dik duran bir erkek figürü var. Dikkatli bakıldığında bu erkek figürünün çıplak olduğu görülecektir.
Buradan==> @REKLAM@
Ve buda biraz daha zor ve size soruyorum . Bu Kuzuların sessizligi filminin afişi.
ipucu olarak da ortadaki Kelebek Resmine dikkatli bakın ne goreceksiniz.
Yarına Cevabı yazacagım. iyi bakın gerekirse buyutun resmi.
Buradan==> @REKLAM@
son olarak da eskiden yapılmıs 1 test. Sinema salonlarında yapılmıs. film izlerken sahnelerin arasına cok kucuk saliseler halinde Mısır Ye, Kola iç şeklinde normal izledigimizde okuyamayacagımız kadar fark edemeyecegimiz kadar hızlı gorunen yazılar eklenmis ve satısların buyuk oranda arttıgı gozlemlenmistir.
(Yukarıda bahsedilenler alıntıdır az da olsa degisiklik yaptım daha iyi anlasılması acısından)
bu da benim buldugum 1 sey. daha dogrusu benim okudugum.
Gazetenin birinde Kozmetik firmasının reklamı vardı. guzel 1 kadın resmi eklemisler (sadece baş,yüz) sonra bu resimdeki kadının bize gore SOL gözüne Zoom (yakınlastırma) yaptıgımız zaman oradaki goruntu cok garipti.
1 insan bir magazanın kapısından iceri giriyor. buyuk ihtimalle bu kozmetik magazasının yeri olsa gerek. bunu gazetede yayımlayanlar biliyorlar ve haber olarak yazmıslar.
bende sizinle paylasayım dedim. Ha ama ben erkek oldugum icin hic de oyle bi bayan kozmetik magazasına etkilenip de girmedim o resmi gordukten sonra