
Bilindiği üzere internetin evlerimize yaygınlaşmaya başladığı dönemlerde
internet cafeler öncelikli olarak ülkemizde yer almıştı. Ardından her
eve girmeye başlayan internet günümüze doğru internet cafelerin kullanım oranını tamamıyla düşmeye başladı.
İstatistiklere göre net kullanıcıları genel olarak haber ya da dergi okuduğu
gözlenmekte. Türkiye İstatistik Kurumu kısa adıyla TÜİK bu sene yapmış
olduğu açıklaması ile ( 2011 ) Hanelerde internet kullanımı 41,6 dan
42,9`kadar çıktığı bilgisi verilmiştir. Böylelikle şehirlerde internet kullanımı % 51 kırsal bölgelerde ise 22,7 olduğu tespit edilmiştir.
Yine kurumun verdiği bilgiler doğrultusunda 16 ile 24 yaş gurubun internet
kullanım oranı en yüksek olduğu belirtilmiştir.
Böylelikle internet ortamında kafelere gitikçe ilgi azalmakta ve internet
erişimi hanelere kadar inmektedir.
Bu sonuç bize evlerde yapılan internet erişimi ile alışverişin arttığını ve
internet üzerinde yapılan alışveriş ve kredi kartı ile ürün alımlarına
güven arttığı sonucu karşımıza çıkıyor.
Son istatistiklere göre ( 2010 ) en çok alışveriş tercihleri
28,8`i kıyafet giyim spor ürünleri
27,8`i elektronik ürün, aksam ve parçaları
19,8`i ev için aranan ve alınan malzemeler ev eşyaları
17,6`sı Okuyuculara hitab eden kitap,dergi,gazete
internet cafeler öncelikli olarak ülkemizde yer almıştı. Ardından her
eve girmeye başlayan internet günümüze doğru internet cafelerin kullanım oranını tamamıyla düşmeye başladı.
İstatistiklere göre net kullanıcıları genel olarak haber ya da dergi okuduğu
gözlenmekte. Türkiye İstatistik Kurumu kısa adıyla TÜİK bu sene yapmış
olduğu açıklaması ile ( 2011 ) Hanelerde internet kullanımı 41,6 dan
42,9`kadar çıktığı bilgisi verilmiştir. Böylelikle şehirlerde internet kullanımı % 51 kırsal bölgelerde ise 22,7 olduğu tespit edilmiştir.
Yine kurumun verdiği bilgiler doğrultusunda 16 ile 24 yaş gurubun internet
kullanım oranı en yüksek olduğu belirtilmiştir.
Böylelikle internet ortamında kafelere gitikçe ilgi azalmakta ve internet
erişimi hanelere kadar inmektedir.
Bu sonuç bize evlerde yapılan internet erişimi ile alışverişin arttığını ve
internet üzerinde yapılan alışveriş ve kredi kartı ile ürün alımlarına
güven arttığı sonucu karşımıza çıkıyor.
Son istatistiklere göre ( 2010 ) en çok alışveriş tercihleri
28,8`i kıyafet giyim spor ürünleri
27,8`i elektronik ürün, aksam ve parçaları
19,8`i ev için aranan ve alınan malzemeler ev eşyaları
17,6`sı Okuyuculara hitab eden kitap,dergi,gazete