Bilgisine Güvenen Gelsin

ilkeeer

New member
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
6
Reaction score
0
Puanları
0
Arkadaşlar 2 soru sormak istiyorum bakalım kaç kişi bilecek.

1- F1 yarışlarını en az bir kere olsun izlemeyenimiz yoktur. Burada araçlar çok yüksek hızlara çıkıyor, çoğumuzun dikkat etmediği birşey var. Performans lastikleri dar bir yanak yapısına sahip iken burada neden bu kadar geniş yanaklar kullanılıyor?

2- Saatte 120 km/h ile yol alan bir araç sağ arka tekeri herhangi bir nedenden dolayı (kopabilir, patlar, parçalanır, kilitlenir...) görevini yapmadığında sürücünün yapacağı hamleler nelerdir.

Şimdiden teşekkürler....
 
Arkadaşlar 2 soru sormak istiyorum bakalım kaç kişi bilecek.

1- F1 yarışlarını en az bir kere olsun izlemeyenimiz yoktur. Burada araçlar çok yüksek hızlara çıkıyor, çoğumuzun dikkat etmediği birşey var. Performans lastikleri dar bir yanak yapısına sahip iken burada neden bu kadar geniş yanaklar kullanılıyor?

2- Saatte 120 km/h ile yol alan bir araç sağ arka tekeri herhangi bir nedenden dolayı (kopabilir, patlar, parçalanır, kilitlenir...) görevini yapmadığında sürücünün yapacağı hamleler nelerdir.

Şimdiden teşekkürler....

Merhaba,
1. sorunuzun bir kaç cevabı var aslında.
birincisi geniş tabanlı lastikler asfalt ile daha çok temas ettiği için ince tabanlı lastiklere göre daha çok tutunma sağlayacaktır.
ikincisi ise kalın yanaklı lastikler burkulmaya daha musait olduğu için kendi bükülerek lastiğin kaymasını engeller ve bu sebeble hızlanmaya ektisi daha fazladır ve aracın torkunu kısmen azaltarak yere daha fazla güç aktarmasını sağlar.. (fotodan görebilirsin)
İnce yanaklı lastiklerde bu burkulma olmayacağı için daha çok patinaja kalırlar.
İnce yanak lastiklerin günümüz araçlarında daha çok kullanılmasının sebebi bu burkulmayı ortadan kaldırdıkları için daha iyi viraj kabiliyeti sunmaları ( kalın yanak lastiklerin janttan çıkma ihtimalleri vardır.) ve yanakları incelterek daha yüksek jant boyutu kullanımına izin vermeleridir. virajda kalın yanak lastikler aracın daha çok viraja yatmasına sebeb olurlar bu yüzden de agırlık merkezi değişir ve araç savrulmaya başlar. ince yanak lastiklerde araç bu kadar yatmadığı için de savrulma daha aza iner.

F1- top fuel yada drag yarışlarındaki gibi yüksek güç üreten araçlar için en önemli unsur motorun ürettiği gücü en az kayıpla yola aktarmalarıdır bu yüzden her zaman kalın yanaklı ve geniş tabanlı slick lastik kullanırlar.
stardustnostalgiafunnycar.jpg


2. sorunuz için yapılacak çok fazla birşey yok anca dua edersiniz ne kadar şanslı bir insan olduğunuz ile alakalı hersey
 
F1 arabalarındaki süspansiyon sistemininde stock araçlardan cok cok farklı ve neredeyse hiç yok gibi oldugunu da düşünürsek arkadasın acıklamaları gayet dogru... Tekerin kopma konusuna gelince o andaki hızına göre değişir bence,belli bir hızdan sonra zaten birşey yapmaya fırsat kalmadan en yakın dağ,duvar,araba,uçurum gibi cisimlerle yakın temasa girersin,cok hızlı olmadıgın zamanlarda ise en fazla yapabileceğin tekerin kopmasıyla arabanın arkasının savruldugu yönün tersi yönüne kontra verebilirsin bir ihtimal yolda tutmak için....
 
Geri
Üst