Beden Eğitiminin Tanimi

Beden Eğitiminin Tanımı
İnsanları hem ruhen, hem fikren ve bedenen olgunlaştıran, geliştiren, en az yorgunluğa karşılık en çok fayda sağlayan cimnastik, oyun ve spor faaliyetlerini içine alan ilimdir .
''Beden eğitimi; Oyun cimnastik ve spor gibi eğitici bütün bedensel etkinlikleri içeren genel bir kavram olup; bedensel etkinlikler içinde ve bedensel etkinlikler aracılığı ile eğitimdir.''
''Beden eğitimi vücudun yapı ve fonksiyonunun geliştirilebilmesi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli dengeli bir biçimde gelişmelerini sağlayan, boş zamanları değerlendirmeyi, fizik gücü en ekonomik tarzda kullanmayı, dolayısıyla organların kontrolünü, metodlu bir şekilde hareket etmeyi öğreten bir faaliyet sistemidir.''
''İnsanların bedenen, ruhen ve fikren gelişmesini organizmanın bütünlüğünü zedelemeden dengeli bir şekilde gelişmesini sağlayan birey kendisine ve bulunduğu topluma yararlı bir insan olarak yetiştiren bilimsel beden faaliyetlerine beden eğitimi denir.''1
Genel eğitimin moral entellektüel ve fizik bölümlerinden biri olarak çevik, dayanıklı, pek gözlü ve vir kelime ile ''iyi yurttaş'' yetiştirmekte uygulanan cimnastik ve spor gibi beden hareketlerinin tümüdür.2
Beden Eğitiminin Genel Amaçları
Atatürk İlkeleri ve İnkilapları, Anayasa, Milli Eğitimin Temel Kanunu ve Türk Milli Eğitiminin
temel amaçları doğrultusunda; öğrencilerin gelişen özellikleri de gözönünde tutularak, onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı ve üretken, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirlmeleri genel amaçtır.1.3.
1. ATATÜRK'ün ve düşünürlerin beden eğitimi ve spor konusunda söyledikleri sözleri açıklayabilme
2. Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirebilme.
3. Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme.
4. İyi duruş alışkanlığı edinebilme.
5. Beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
6. Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme.
7. Halk oyunlarımızla ilgili beceriler edinme ve bunları uygulamaya istekli olabilme.
8. Milli bayramlar ve kurtuluş kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavrayabilme törenlere katılmaya istekli olabilme.
9. Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını spor faaliyetleriyle değerlendirmeye istekli olabilme.
10. Temel sağlık kuralları ve ilk yardım ile ilgili bilgili, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
11. Tabiatı sevme , temiz hava su güneşten faydalanabilme.
12: İş birliği içinde çalışma ve birlikte davranma alışkanlığı edinebilme.
13. Görev sorumluluk alma, lidere uyma ve liderlik yapabilme.
14. Kendine güven duyma, yerinde ve çabuk karar verebilme.
15. Dostça oynama ve yarışma, kazananı takdir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme.
16. Demokratik hayatın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
17. Kamu kaynaklarını iyi kullanma ve koruyabilme.
18. Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilme.1


Beden Eğitiminin Karakteristik Özellikleri
A) Cimnastik:
1. İnsanı ruhen ve bedenen geliştirir.
2. Zekayı kuvvetlendirir.
3. Karakter sahibi yapar.
4. İradi davranışlara sevkeder.
5. Vücutta işleklik ve eleştiki bir durum meydana getirir.
6. Vücudun direncini artırır. Adelelerin aktif olmasını sağlar.

B) Spor:
1. Herşeyden evvel insanı bir takım ideallere sevk eder.
2. Yapmak istenilen bir şeyin neticesini en kısa zamanda almaya yardım eder.
3. Spor ölçme ve değerlendirmedir.
4. Kitleleri birbirine yakınlaştırır.
5. Ülkelerin propaganda aletidir.

C) Oyun:
1. İnsanı neşelendirir ve eğlendirir.
2. İnsanıkarakter sahibi yapar.
3. Vücut performansını hazırlamada yardımcı faktördür.
4. Çeviklik, çabukluk maharet ve kendine güveni kazandırır.
5. İnsanların eğitimi oyun yoluyla yapılır.
Beden Eğitiminin Önemi
Beden eğitimi ''etkinlik'' demektir. Beden eğitiminde beden bir araç olup, amaç tüm kişiliğin eğitimidir. Eğitim amaçlarına uygun düşen bir tanımda beden eğitimi sağlıklı, güçlü, mutlu olmak, kişilik, karakter ve ahlaki dğerleri kazanmak, kültürleşme, toplumlaşma ve vatandaşlık eğitimi demektir.
Beden eğitimi organizmanın bütünlük ilkesine dayalı tüm kişilik eğilimidir.
Beden eğitimi dört yönlü gelişim amaçları içine temel olarak almıştır.
Bu dört temel ilkeler;
1. Organik ilişim
2. Zihinsel gelişim
3. Zihin kas gelişimi
4. Heyecansal gelişim.
 

HTML

Üst