€sc@p€
New member
- Katılım
- 16 Ara 2007
- Mesajlar
- 96
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Sadece Türkiye'de Bayramlarda Gönderilen Mesaj Sayısı 200 Milyonu Buldu...
İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla birlikte, bayramlar, yılbaşıları ve kandiller gibi özel günlerde vatandaşlar birbirlerine bayram kartları ve mektup yerine çoğunlukla cep telefonu mesajı göndermeye başladı.
Türkiye'de bulunan 60 milyon cep telefonu hattından, bayram ve özel günlerde abonelerin birbirlerine gönderdikleri SMS (cep telefonu mesajları) sayısı 200 milyon gibi rekor bir sayıya ulaşırken, bunun için ödedikleri tutar ise 24 milyon doları buluyor.
Normal günlerde ise abonelerin yolladığı SMS sayısı ise 45 ile 60 milyon adet arasında değişirken, bunun için ödedikleri tutar da günlük 5.4 milyon dolardan başlayarak, 7.2 milyon dolara kadar yükselebiliyor.
Türkiye'de 1987 yılında kurulan ve 1994 yılından beri telekomünikasyon piyasasında bulunan iletişim şirketi Teleses'in Yönetim Kurulu Başkanı Recep Uzelli, A.A muhabirine, bayramlarda ve özel günlerde yaşanan SMS trafiği ile ilgili çarpıcı bilgiler verdi.
Uzelli, enformasyon teknolojisi araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner'in araştırmalarına göre, 2007 yılında GSM operatörlerinin dünyada atılan toplam 2,3 trilyon adet SMS karşılığında, 52 milyar dolar gelir elde edileceğini hesaplandığını, 2008 yılında ise bu rakamın 64 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini bildirdi.
Türkiye'de ise bu konuda kesin bilgiler bulunmamakla birlikte Teleses'in hesaplamalarına göre, şu anda tüm operatörlerden günlük olarak yaklaşık 45 ila 60 milyon adet SMS atıldığını belirten Uzelli, ''Bu da ortalama günlük abone başı 1 SMS'e denk gelir. Yaklaşık SMS fiyatı 0,12 dolar olarak düşünülürse, günlük SMS pazarı 5,4 milyon dolar ile 7,2 milyon dolar arasında değişmekte. Bu da yıllık yaklaşık 2,2 milyar dolarlık bir pazara tekabül ediyor. Yani Türkiye, Dünya SMS pazarının yaklaşık yüzde
4,2'sini oluşturuyor. Diğer taraftan Türkiye'de, bayram, kandil veya yılbaşı gibi özel günlerde tüm GSM operatörlerinden günlük atılan SMS miktarı 200 milyon adete kadar çıkıyor. Bu da günlük 24 milyon dolarlık bir meblağa ulaşılması anlamına geliyor'' diye konuştu.
Dünya SMS pazarı hakkında da bilgiler veren Uzelli, dünyada 3.3 milyar GSM abonesi bulunduğunu ve 2007 verilerine göre bu abonelerin 2,3 trilyon adet SMS gönderdiklerini söyledi. Buna göre dünyada kişi başına yılda 696 adet SMS düştüğünü belirten Uzelli, ''Bu da yaklaşık günde 2 SMS anlamına geliyor'' dedi.
Türkiye'de ise günlük ortalama 60 milyon SMS atıldığı düşünüldüğünde, günde abone başına bir mesaj düştüğünü anlatan Uzelli, şunları kaydetti:
''Ancak bizim tespitlerimize göre, Türkiye'de insanların birden fazla hattı olmasından ötürü, bu hat başına düşen SMS sayısı düşük görünmektedir. Oysa Türkiye'de cep telefonu kullanıcılarının yüzde 26'sı 2-4 SMS atmaktadır ve 30 yaş altı gençlerin yüzde 88'i en az günde 1 SMS atmakta. Dolaysıyla kişi başı SMS atma oranımız dünya ortalamasının üzerinde bir performans gösteriyor. Gelir anlamında ise dünya SMS gelirlerinin yüzde 4,2'sinin Türkiye'de oluştuğu düşünülürse Türkiye'de SMS'in pahalı bir hizmet olduğu söylenebilir.''Teleses'in, Turkcell'in çözüm ortağı olduğunu hatırlatan Uzelli, Turkcell'in Türkiye'deki pazar payına ilişkin de bilgiler verdi.
Türkiye'deki 60 milyon abonenin yüzde 59'unu Turkcell'in elinde tuttuğunu bildiren Uzelli, diğer GSM operatörlerinden Vodaphone'un İngiltere'deki şirket merkezinin açıklamasına göre, söz konusu şirketin Türkiye'deki pazar payının yüzde 25 olduğunu kaydetti. Uzelli, ''Buna göre Avea'nın Pazar payı yüzde 16'' dedi. Uzelli, Türkiye'deki sadece Turkcell abonelerinin günlük ortalama 25 ile 30 milyon arasında SMS attığını, bu sayının bayram ve özel günlerde günde 100 milyon adete
ulaştığını anlattı.
Türkiye'de bulunan 60 milyon GSM abonesinin yüzde 85'inin kontörlü konuşmayı tercih ettiğini anlatan Uzelli, geriye kalan yüzde 15'in ise faturalı konuştuğunu bildirdi.
Uzelli, GSM pazarının yüzde 59'unu elinde bulunduran Turkcell'in 2007 Eylül sonu itibariyle sahip olduğu 34,8 milyon abonenin 28,5 milyonunun kontörle, geriye kalan 6,3 milyon abonenin ise faturalı hattan konuşmayı tercih ettiğini söyledi. Uzelli, şunları kaydetti:
''Turkcell operatörü kullanıcılarının normal zamanlarda attığı günlük 30 milyon SMS'in toplam ekonomik büyüklüğü yaklaşık olarak 3,6 milyon dolar. Bayramlarda 100 milyon adetlere çıkan günlük SMS'in toplam mali büyüklüğü ise 12 milyon dolar.''
Mynet Haber...
İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla birlikte, bayramlar, yılbaşıları ve kandiller gibi özel günlerde vatandaşlar birbirlerine bayram kartları ve mektup yerine çoğunlukla cep telefonu mesajı göndermeye başladı.
Türkiye'de bulunan 60 milyon cep telefonu hattından, bayram ve özel günlerde abonelerin birbirlerine gönderdikleri SMS (cep telefonu mesajları) sayısı 200 milyon gibi rekor bir sayıya ulaşırken, bunun için ödedikleri tutar ise 24 milyon doları buluyor.
Normal günlerde ise abonelerin yolladığı SMS sayısı ise 45 ile 60 milyon adet arasında değişirken, bunun için ödedikleri tutar da günlük 5.4 milyon dolardan başlayarak, 7.2 milyon dolara kadar yükselebiliyor.
Türkiye'de 1987 yılında kurulan ve 1994 yılından beri telekomünikasyon piyasasında bulunan iletişim şirketi Teleses'in Yönetim Kurulu Başkanı Recep Uzelli, A.A muhabirine, bayramlarda ve özel günlerde yaşanan SMS trafiği ile ilgili çarpıcı bilgiler verdi.
Uzelli, enformasyon teknolojisi araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner'in araştırmalarına göre, 2007 yılında GSM operatörlerinin dünyada atılan toplam 2,3 trilyon adet SMS karşılığında, 52 milyar dolar gelir elde edileceğini hesaplandığını, 2008 yılında ise bu rakamın 64 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini bildirdi.
Türkiye'de ise bu konuda kesin bilgiler bulunmamakla birlikte Teleses'in hesaplamalarına göre, şu anda tüm operatörlerden günlük olarak yaklaşık 45 ila 60 milyon adet SMS atıldığını belirten Uzelli, ''Bu da ortalama günlük abone başı 1 SMS'e denk gelir. Yaklaşık SMS fiyatı 0,12 dolar olarak düşünülürse, günlük SMS pazarı 5,4 milyon dolar ile 7,2 milyon dolar arasında değişmekte. Bu da yıllık yaklaşık 2,2 milyar dolarlık bir pazara tekabül ediyor. Yani Türkiye, Dünya SMS pazarının yaklaşık yüzde
4,2'sini oluşturuyor. Diğer taraftan Türkiye'de, bayram, kandil veya yılbaşı gibi özel günlerde tüm GSM operatörlerinden günlük atılan SMS miktarı 200 milyon adete kadar çıkıyor. Bu da günlük 24 milyon dolarlık bir meblağa ulaşılması anlamına geliyor'' diye konuştu.
Dünya SMS pazarı hakkında da bilgiler veren Uzelli, dünyada 3.3 milyar GSM abonesi bulunduğunu ve 2007 verilerine göre bu abonelerin 2,3 trilyon adet SMS gönderdiklerini söyledi. Buna göre dünyada kişi başına yılda 696 adet SMS düştüğünü belirten Uzelli, ''Bu da yaklaşık günde 2 SMS anlamına geliyor'' dedi.
Türkiye'de ise günlük ortalama 60 milyon SMS atıldığı düşünüldüğünde, günde abone başına bir mesaj düştüğünü anlatan Uzelli, şunları kaydetti:
''Ancak bizim tespitlerimize göre, Türkiye'de insanların birden fazla hattı olmasından ötürü, bu hat başına düşen SMS sayısı düşük görünmektedir. Oysa Türkiye'de cep telefonu kullanıcılarının yüzde 26'sı 2-4 SMS atmaktadır ve 30 yaş altı gençlerin yüzde 88'i en az günde 1 SMS atmakta. Dolaysıyla kişi başı SMS atma oranımız dünya ortalamasının üzerinde bir performans gösteriyor. Gelir anlamında ise dünya SMS gelirlerinin yüzde 4,2'sinin Türkiye'de oluştuğu düşünülürse Türkiye'de SMS'in pahalı bir hizmet olduğu söylenebilir.''Teleses'in, Turkcell'in çözüm ortağı olduğunu hatırlatan Uzelli, Turkcell'in Türkiye'deki pazar payına ilişkin de bilgiler verdi.
Türkiye'deki 60 milyon abonenin yüzde 59'unu Turkcell'in elinde tuttuğunu bildiren Uzelli, diğer GSM operatörlerinden Vodaphone'un İngiltere'deki şirket merkezinin açıklamasına göre, söz konusu şirketin Türkiye'deki pazar payının yüzde 25 olduğunu kaydetti. Uzelli, ''Buna göre Avea'nın Pazar payı yüzde 16'' dedi. Uzelli, Türkiye'deki sadece Turkcell abonelerinin günlük ortalama 25 ile 30 milyon arasında SMS attığını, bu sayının bayram ve özel günlerde günde 100 milyon adete
ulaştığını anlattı.
Türkiye'de bulunan 60 milyon GSM abonesinin yüzde 85'inin kontörlü konuşmayı tercih ettiğini anlatan Uzelli, geriye kalan yüzde 15'in ise faturalı konuştuğunu bildirdi.
Uzelli, GSM pazarının yüzde 59'unu elinde bulunduran Turkcell'in 2007 Eylül sonu itibariyle sahip olduğu 34,8 milyon abonenin 28,5 milyonunun kontörle, geriye kalan 6,3 milyon abonenin ise faturalı hattan konuşmayı tercih ettiğini söyledi. Uzelli, şunları kaydetti:
''Turkcell operatörü kullanıcılarının normal zamanlarda attığı günlük 30 milyon SMS'in toplam ekonomik büyüklüğü yaklaşık olarak 3,6 milyon dolar. Bayramlarda 100 milyon adetlere çıkan günlük SMS'in toplam mali büyüklüğü ise 12 milyon dolar.''
Mynet Haber...