
Sosyal Medyada Banka Rekabeti Ne Aşamada?
Türkiyede özellikle 2001 krizinden sonra bankacılık sektörü büyük bir ivme kazandı. Bankaların verdiği kredi miktarları, işlem hacmi sürekli arttı. Bu süreçte nispeten küçük bankalar pazardan çekilme kararı alırken, Fortis ve TEB gibi bazı bankalar ise şirket evliliğine gittiler.
Aktif büyüklüklerine göre Türkiyenin en büyük iki bankası olan Ziraat ve İş Bankası'nı, Garanti Bankası, Akbank ve Yapı Kredi takip ediyor. Türkiyenin en büyük iki bankasının sosyal medya rekabetlerindeki durumu ise biraz farklı: Ziraat Bankası devlet tabanlı bir banka olduğu için reklam kaygısı üst düzeyde değil ve zaten bu durumu Twitter ve Facebook hesaplarının olmamasından anlıyoruz. İşbankası ise birazdan bahsedeceğim iki özel bankaya nispeten çok düşük ''like'' sayısına sahip.
Birçok programda yaptığım araştırmaya göre Akbank ve Garanti Bankası online mecrada en ünlü iki banka. İşbankası bu iki bankayı takip ediyor. Bu yüzden Sosyal Medyada en iyi yönetilen bu iki bankanın rekabetine göz atalım.
Akbank Ve Garanti Bankası Sosyal Medya Rekabet Analizi
Öncelikle howsociablea online platformlarda görünürlükleri açısından son durumları soruyoruz ve sonuç:
Garanti Bankası görünürlük puanı: 137
Akbank görünürlük puanı: 322
Bu aşamada Akbank önde görünüyor. İlk maç: Akbank: 1 Garanti:0
Wildfirea ise Twitter ve Facebooktaki fan-tweet sayılarını soruyoruz.
Garanti Bankası Facebook: 637.284 like
Garanti Bankası Twitter: 9.976 takipçi
Akbank Facebok: 511,455 like
Akbank Twitter: 5.259 takipçi
Deplasmandaki müsabakada maç uzatmaya gidiyor, çünkü Akbank:1 Garanti:1
Son olarak Socialmentiona son izlenimimizi oluşturmak için son durumu soruyoruz ve sonuç:
Akbanktan 51 dakikada bir bahsediliyor.
233 farklı kişi/site Akbanktan bahsetmiş.
19 Retweet almış.
Garantiden ortalama olarak 6 saatte bir bahsediliyor.
178 farklı kişi/site Garanti Bankasından bahsetmiş.
10 Retweet almış.
Final mücadelesini Akbank kazanıyor: 2-1
Sosyalmedyaccinın notu: Akbank, Garantiden sonra sosyal medyaya girmesine rağmen gerek takipçi sayısı gerekse fan sayısı müthiş artış göstermiş. İçerik güncellemesini sık yapıyor. Saygıyı hak ediyor
Aktif büyüklüklerine göre Türkiyenin en büyük iki bankası olan Ziraat ve İş Bankası'nı, Garanti Bankası, Akbank ve Yapı Kredi takip ediyor. Türkiyenin en büyük iki bankasının sosyal medya rekabetlerindeki durumu ise biraz farklı: Ziraat Bankası devlet tabanlı bir banka olduğu için reklam kaygısı üst düzeyde değil ve zaten bu durumu Twitter ve Facebook hesaplarının olmamasından anlıyoruz. İşbankası ise birazdan bahsedeceğim iki özel bankaya nispeten çok düşük ''like'' sayısına sahip.
Birçok programda yaptığım araştırmaya göre Akbank ve Garanti Bankası online mecrada en ünlü iki banka. İşbankası bu iki bankayı takip ediyor. Bu yüzden Sosyal Medyada en iyi yönetilen bu iki bankanın rekabetine göz atalım.
Akbank Ve Garanti Bankası Sosyal Medya Rekabet Analizi
Öncelikle howsociablea online platformlarda görünürlükleri açısından son durumları soruyoruz ve sonuç:
Garanti Bankası görünürlük puanı: 137
Akbank görünürlük puanı: 322
Bu aşamada Akbank önde görünüyor. İlk maç: Akbank: 1 Garanti:0
Wildfirea ise Twitter ve Facebooktaki fan-tweet sayılarını soruyoruz.
Garanti Bankası Facebook: 637.284 like
Garanti Bankası Twitter: 9.976 takipçi
Akbank Facebok: 511,455 like
Akbank Twitter: 5.259 takipçi
Deplasmandaki müsabakada maç uzatmaya gidiyor, çünkü Akbank:1 Garanti:1
Son olarak Socialmentiona son izlenimimizi oluşturmak için son durumu soruyoruz ve sonuç:
Akbanktan 51 dakikada bir bahsediliyor.
233 farklı kişi/site Akbanktan bahsetmiş.
19 Retweet almış.
Garantiden ortalama olarak 6 saatte bir bahsediliyor.
178 farklı kişi/site Garanti Bankasından bahsetmiş.
10 Retweet almış.
Final mücadelesini Akbank kazanıyor: 2-1
Sosyalmedyaccinın notu: Akbank, Garantiden sonra sosyal medyaya girmesine rağmen gerek takipçi sayısı gerekse fan sayısı müthiş artış göstermiş. İçerik güncellemesini sık yapıyor. Saygıyı hak ediyor