hasreddin
New member
- Katılım
- 10 Kas 2006
- Mesajlar
- 47
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Dinle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir grup azınlık hiç bir islami delile dayanmadan sadece yorumlarla başörtüsü ve türban konusunda yorum yapmakta ve Allahın emri olmadıgını siyasi bir simge oldugunu ileri sürmektedir. Bu laik düzenin diyanet işleri başkanı bile bu konuda fetvasını yayınlamasına ragmen.
Evet baş örtüsü veya türban bizce bir simgedir ancak islami bir simgedir.
Namaz da bu anlamda bir simgedir kişinin islamlıgının alametidir.
Bir ülkede ezan okunması camilerin olması bu da o diyarda müslümanlıgın var oldugunun simgesidir. Aynı şekilde kiliselerin yogunlukta olması ve halkının çogunlugunun pazar günleri kiliseye gitmeside o diyarın (ülkenin) hiristiyanlıgına alamettir bu anlamda kiliseler hıristiyanlık alametidir.
Bu asırlardır islam alimlerinin icması ile sabittir. Kurandan ve hadisten bunun bolca delili vardır.
NUR SURESİ 31.AYET: “Mümin kadınlara da söyle:Gözlerini(harama çevirmekten)
kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar ;zinetlerini(süslerini)açığa vurmasınlar,
ancak kendiliğinden görünen hariç.Başörtülerini,yakalarının üstünü(kapatacak
şekilde)koysunlar.Süslerini,kendi kocalarından ya da babalarından ya da
kocalarının babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da
kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin
oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan
ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına
göstermesinler.Gizledikleri süsleri bilinsin diye(topuklu ayakkabı ile)ayaklarını
yere vurmasınlar.Hep birlikte Allah’a tövbe edin.Ey!Müminler,umulur ki felaha
bulursunuz.”
AÇIKLAMA: Bir tefsire göre,süsten maksat,süs yerleridir.(Envâru’t-Tenzil)
Süs Yerleri: Kulaklar,saçlar,boyun.(Kulaklara takılan küpeler,saçlara takılan
tokalar,bantlar,boyuna takılan gerdanlıklar,birer süstür)
İslam öncesi cahiliye günlerinde kadınlar,başları açık dolaşırlardı.Bazıları
başın arkasından bağlanan bir tür başlık kullanırlardı.Gömleğin yakasıda,
boynun önünü ve göğsün üst kısmını dışarıda bırakacak şekilde açılırdı.
Göğüsleri örtecek gömlekten başka bir şey yoktu ve saçlar bir veya iki çift örgü
halinde arkaya bırakılırdı.(El-Keşşaf,cilt:2.sh.9,İbn Kesir,c:3,sh:283-284)
Bu ayet inince müslüman kadınlar başlarını,göğüslerini ve sırtlarını bütünüyle
örten bir başörtüsü takmaya başladılar.Müslüman kadınların bu hüküm
karşısındaki davranışlarını Hz.Aişe(r.a)canlı bir biçimde anlatır. “Nur Suresi inip,
halk muhtevasını Hz.Peygamber’den öğrenince doğru evlerine koştular ve
ayetleri,karıları ve kız kardeşlerine okudular” der ve ilave eder: “Ayetlere anında
cevap geldi.Ensar kadınları hemen kalkıp,ellerine geçen bez parçalarından
başörtüleri yaptılar.Ertesi sabah namaz için Mescid-i Nebevi’ye gelen tüm
kadınlar baş örtülüydüler” Bir başka rivayette,Hz.Aişe ince bezlerin bırakılıp,
bu amaçla kadınların kalın bez seçtiklerini anlatır.(İbn Kesir,cilt:3,sh:284,
Ebu Davud)
AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve
Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini
üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet
edilmemeleri için daha uygundur…”
“Kadın avrettir(örtünmesi gerekli mahremlerdendir).Dışarı çıktığı vakit, şeytan
onu takip eder.Kadının Allah’a en yakın hali,evinde bulunduğu zamandır”
(HADİS-İ ŞERİF) (Et-Tergib ve’t-Terhib,1/227)
NUR SURESİ 60.AYET: “Evlenme arzusu,kalmamış oturan(ihtiyar)kadınların,
kasden süs göstermeye çalışmadan dış örtülerini bırakmalarında kendileri için
bir günah yoktur.Ama sakınmaları,kendileri için daha hayırlıdır.Allah işitendir,
bilendir”
şimdi ben soruyorum bu siyasi simgedir diyenlere bir mezhebiniz varmıdır sizin. Eğer cevabınız evet ise neden o mezhebe bakmıyorsunuz bu konudaki görüşü nedir.
Bakın size bi uyarım var kişi baş örtüsünü takmayabilir bu kişi günahkar olur ancak birisi baş örtüsü allahın emri degildir bu çağda bu olmaz yasaklansın bu çağdışıdır derse bu islam alimlerince müttefiktirki kişi küfre girer yani kafir olur.
bu içki içinde böyledir içen kişi günahkardır ancak içki ne günahı kardeşim bu zırvalıktır sadece şarap haram bira degil rakı degil gibi konusursa allah korusun kişi islam dairesinden çıkar.
İslama girmek ne kadar kolay ise çıkmakta o kadar kolaydır dikkat edin hemen konuşmayın bu konuda bağlı oldugunuz mezhebe bi bakın bunun hükmü hakkında ne demişler.
Evet baş örtüsü veya türban bizce bir simgedir ancak islami bir simgedir.
Namaz da bu anlamda bir simgedir kişinin islamlıgının alametidir.
Bir ülkede ezan okunması camilerin olması bu da o diyarda müslümanlıgın var oldugunun simgesidir. Aynı şekilde kiliselerin yogunlukta olması ve halkının çogunlugunun pazar günleri kiliseye gitmeside o diyarın (ülkenin) hiristiyanlıgına alamettir bu anlamda kiliseler hıristiyanlık alametidir.
Bu asırlardır islam alimlerinin icması ile sabittir. Kurandan ve hadisten bunun bolca delili vardır.
BAŞ ÖRTÜSÜ ALLAHIN EMRİDİR.
NUR SURESİ 31.AYET: “Mümin kadınlara da söyle:Gözlerini(harama çevirmekten)
kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar ;zinetlerini(süslerini)açığa vurmasınlar,
ancak kendiliğinden görünen hariç.Başörtülerini,yakalarının üstünü(kapatacak
şekilde)koysunlar.Süslerini,kendi kocalarından ya da babalarından ya da
kocalarının babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da
kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin
oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan
ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına
göstermesinler.Gizledikleri süsleri bilinsin diye(topuklu ayakkabı ile)ayaklarını
yere vurmasınlar.Hep birlikte Allah’a tövbe edin.Ey!Müminler,umulur ki felaha
bulursunuz.”
AÇIKLAMA: Bir tefsire göre,süsten maksat,süs yerleridir.(Envâru’t-Tenzil)
Süs Yerleri: Kulaklar,saçlar,boyun.(Kulaklara takılan küpeler,saçlara takılan
tokalar,bantlar,boyuna takılan gerdanlıklar,birer süstür)
İslam öncesi cahiliye günlerinde kadınlar,başları açık dolaşırlardı.Bazıları
başın arkasından bağlanan bir tür başlık kullanırlardı.Gömleğin yakasıda,
boynun önünü ve göğsün üst kısmını dışarıda bırakacak şekilde açılırdı.
Göğüsleri örtecek gömlekten başka bir şey yoktu ve saçlar bir veya iki çift örgü
halinde arkaya bırakılırdı.(El-Keşşaf,cilt:2.sh.9,İbn Kesir,c:3,sh:283-284)
Bu ayet inince müslüman kadınlar başlarını,göğüslerini ve sırtlarını bütünüyle
örten bir başörtüsü takmaya başladılar.Müslüman kadınların bu hüküm
karşısındaki davranışlarını Hz.Aişe(r.a)canlı bir biçimde anlatır. “Nur Suresi inip,
halk muhtevasını Hz.Peygamber’den öğrenince doğru evlerine koştular ve
ayetleri,karıları ve kız kardeşlerine okudular” der ve ilave eder: “Ayetlere anında
cevap geldi.Ensar kadınları hemen kalkıp,ellerine geçen bez parçalarından
başörtüleri yaptılar.Ertesi sabah namaz için Mescid-i Nebevi’ye gelen tüm
kadınlar baş örtülüydüler” Bir başka rivayette,Hz.Aişe ince bezlerin bırakılıp,
bu amaçla kadınların kalın bez seçtiklerini anlatır.(İbn Kesir,cilt:3,sh:284,
Ebu Davud)
AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve
Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini
üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet
edilmemeleri için daha uygundur…”
“Kadın avrettir(örtünmesi gerekli mahremlerdendir).Dışarı çıktığı vakit, şeytan
onu takip eder.Kadının Allah’a en yakın hali,evinde bulunduğu zamandır”
(HADİS-İ ŞERİF) (Et-Tergib ve’t-Terhib,1/227)
NUR SURESİ 60.AYET: “Evlenme arzusu,kalmamış oturan(ihtiyar)kadınların,
kasden süs göstermeye çalışmadan dış örtülerini bırakmalarında kendileri için
bir günah yoktur.Ama sakınmaları,kendileri için daha hayırlıdır.Allah işitendir,
bilendir”
şimdi ben soruyorum bu siyasi simgedir diyenlere bir mezhebiniz varmıdır sizin. Eğer cevabınız evet ise neden o mezhebe bakmıyorsunuz bu konudaki görüşü nedir.
Bakın size bi uyarım var kişi baş örtüsünü takmayabilir bu kişi günahkar olur ancak birisi baş örtüsü allahın emri degildir bu çağda bu olmaz yasaklansın bu çağdışıdır derse bu islam alimlerince müttefiktirki kişi küfre girer yani kafir olur.
bu içki içinde böyledir içen kişi günahkardır ancak içki ne günahı kardeşim bu zırvalıktır sadece şarap haram bira degil rakı degil gibi konusursa allah korusun kişi islam dairesinden çıkar.
İslama girmek ne kadar kolay ise çıkmakta o kadar kolaydır dikkat edin hemen konuşmayın bu konuda bağlı oldugunuz mezhebe bi bakın bunun hükmü hakkında ne demişler.