Carmaster
New member
- Katılım
- 21 May 2006
- Mesajlar
- 52
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
İtalyan destekli "Alman Amiral Gemisi"
Metin : Carmaster
Başlık biraz garip gelecektir biliyorum. Ancak gerçekten de İtalyan destekli bir Alman ile karşı karşıyayız. Audi'nin "Amiral Gemisi" olan A8 Serisinin "S-Line" olarak adlandırılan "özel" seri mensubu olan "S8" kaputunun altında Lamborghini Gallardo'dan transfer edilen motoru taşıyor.
90 derecelik ve 90 mm aralıklı V tip konumlandırmalı 10 Silindirli, 40 Subaplı ( Silindir başına 4 Subap ) ve 5.2 litre hacminde olan bu "korkutucu" motor, Audi S8'in gerçekten de "lüks" donanımından dolayı "ağırlaşan" gövdesini 0'dan 100km/h hıza sadece 5.1 saniyede çıkarıyor.
FSI teknolojisi ile donatılan bu motorda, Elektronik enjeksiyon olmasına rağmen "buji" bulunmuyor. Yani "dizel" çalışma prensibine paralel bir prensiple çalışan "benzinli" bir motor. 84.5 mm çap ve 92.8 mm strok ölçülerine sahip olan motor, Lamborghini Gallardo 'dan transfer edilmeden önce küçük teknik değişikliklere tabi tutulmuş. Özellikle kombine içerisinde olacağı "Multi-Tronic" şanzımana uyum sağlaması için krank ve volan gözden geçirilmiş. Tabi ki bir Audi klasiği olan "Quattro" çekiş sistemine tam uyumu açısından da şanzıman ve aktarım organları üzerinde gerekli düzenlemeler de yapılmış.
Eksantriklerin en uygun ateşleme zamanlamaları için 42 derece açı alanında konumlandırıldığı S8'de, motorun sıkıştırma oranı ise "Common-Rail" sistemi içermesinin de avantajı ile 12.5:1 değerine ulaşmış.
S8'deki motorun detaylı performans değerlerine gelirsek :
- Maksimum Güç : 7000 rpm'de 450Hp
- Maksimum Tork : 3500 rpm'de 540Nm
- Tork Dağılımı : %90'nı 2300 rpm'de aktif
Audi S8'de bulunan Quattro sistemi tüm Audi ürün gamındaki Quattro'lar ile benzer özellikler taşısa da diğerlerinden ayrıldığı birkaç nokta var. Bunlardan birincisi yeni "asimetrik-dinamik dağıtım" İkincisi ise yenilenmiş "Torsen Diferansiyel" dişli yapıları. Tüm bu iyileştirmeler her türlü yol koşulunda "optimum çekiş gücü dağıtımı" amacı ile gerçekleştirimiş.
S8'de mevcut olan "Multi-Tronic" şanzıman F1 Teknolojisinden bazı aktarımlar yapılarak ve geçiş zamanları kısaltılarak, direksiyondan da kontrol sağlanmış. Yine çok plakalı zincir kullanılan Multi-Tronic şanzımanda, zincir yapısı ani yük bindirmelerini çok iyi emecek şekilde güçlendirilmiş.
Audi S8'i "gerçekten dayanıklı" yapan yanı ise, motorun, şanzımanın, süspansiyonun ve aktarma organlarının daha önce Audi R8 üzerinde ve 24 saatlik LE-MANS yarışlarında denenmiş olması.
Üzerinde "Audi Ceramic" ibaresinin bulunduğu Seramik Fren Diskleri ve 20 inçlik Aluminyum alaşım jantların opsiyonel donanımda bulunduğu Audi S8'de standart donanım ise şu şekilde :
- MMI (Multi-Media Arayüzü)
- DVD Sistemi + Navigasyon
- TV + GPS destekli bağlantı sistemi
- 12 CD Changer
- 230W'lık Hi-Fi BOSE Surround Ses Sistemi
- DIS (Sürücü Bilgi Sistemi)
- Cruise Control
- Deri / Alcantra Döşeme
- 10 AIRBAG
- ABS, ASR, ESP, TCS
- Bi-Xenon Farlar
- Ön ve Arka DualZone (Çift Bölgeli) Otomatik Klima
- Multi-Function Isıtmalı Deri Direksiyon
- Isıtmalı-Soğutmalı-Masajlı Ön ve Arka Koltuklar
- Adaptif Süspansiyon Sistemi
- EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi)
- 255/40 R19 lastikler, 8.5J x 19" 12 Kollu Jantlar
- LED Teknolojili sinyaller, arka stoplar
- Elektrikli, Isıtmalı ve Elektrik kumandalı katlanır aynalar
- Elektrokrom (ışık yansıtmasız) iç ve dış dikiz aynaları
- Engine Start-Stop buton sistemi
- Moonroof
- Elektrik kumandalı bagaj kapağı
- ASF III Güçlendirilmiş gövde yapısı
- Elektro-mekanik park freni
- Elektro-servo hidrolik direksiyon
- Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
- Entegre GSM Mobil araç telefonu
- Acil fren uyarı sistemi
- Ön ve Arka Park Sensörleri
- MMI sisteme entegre edilmiş Araç kullanım kılavuzları
- İç ve dış mekan sıcaklık ve nem algılama sistemi
- Çft katmanlı, UV Filtreli, Sekurit tip camlar
- Ceviz kaplama yolcu konsolu
- Karbon görünümlü kapı iç kaplamaları
- Orta konsol COMMAND sistemi
- 3 hafızalı Sürücü ve Yolcu Koltuğu
- Soğutmalı kol dayamaları ve torpido gözü
- Piroteknik gergi kontrollü emniyet kemerleri
- Yağmur sensörü
- Otomatik yanan farlar
- Basınçlı far yıkama sistemi
::: Aksini belirtmedikçe bilgilendirme yazıları tarafıma aittir :::
Metin : Carmaster
Başlık biraz garip gelecektir biliyorum. Ancak gerçekten de İtalyan destekli bir Alman ile karşı karşıyayız. Audi'nin "Amiral Gemisi" olan A8 Serisinin "S-Line" olarak adlandırılan "özel" seri mensubu olan "S8" kaputunun altında Lamborghini Gallardo'dan transfer edilen motoru taşıyor.
90 derecelik ve 90 mm aralıklı V tip konumlandırmalı 10 Silindirli, 40 Subaplı ( Silindir başına 4 Subap ) ve 5.2 litre hacminde olan bu "korkutucu" motor, Audi S8'in gerçekten de "lüks" donanımından dolayı "ağırlaşan" gövdesini 0'dan 100km/h hıza sadece 5.1 saniyede çıkarıyor.
FSI teknolojisi ile donatılan bu motorda, Elektronik enjeksiyon olmasına rağmen "buji" bulunmuyor. Yani "dizel" çalışma prensibine paralel bir prensiple çalışan "benzinli" bir motor. 84.5 mm çap ve 92.8 mm strok ölçülerine sahip olan motor, Lamborghini Gallardo 'dan transfer edilmeden önce küçük teknik değişikliklere tabi tutulmuş. Özellikle kombine içerisinde olacağı "Multi-Tronic" şanzımana uyum sağlaması için krank ve volan gözden geçirilmiş. Tabi ki bir Audi klasiği olan "Quattro" çekiş sistemine tam uyumu açısından da şanzıman ve aktarım organları üzerinde gerekli düzenlemeler de yapılmış.
Eksantriklerin en uygun ateşleme zamanlamaları için 42 derece açı alanında konumlandırıldığı S8'de, motorun sıkıştırma oranı ise "Common-Rail" sistemi içermesinin de avantajı ile 12.5:1 değerine ulaşmış.
S8'deki motorun detaylı performans değerlerine gelirsek :
- Maksimum Güç : 7000 rpm'de 450Hp
- Maksimum Tork : 3500 rpm'de 540Nm
- Tork Dağılımı : %90'nı 2300 rpm'de aktif
Audi S8'de bulunan Quattro sistemi tüm Audi ürün gamındaki Quattro'lar ile benzer özellikler taşısa da diğerlerinden ayrıldığı birkaç nokta var. Bunlardan birincisi yeni "asimetrik-dinamik dağıtım" İkincisi ise yenilenmiş "Torsen Diferansiyel" dişli yapıları. Tüm bu iyileştirmeler her türlü yol koşulunda "optimum çekiş gücü dağıtımı" amacı ile gerçekleştirimiş.
S8'de mevcut olan "Multi-Tronic" şanzıman F1 Teknolojisinden bazı aktarımlar yapılarak ve geçiş zamanları kısaltılarak, direksiyondan da kontrol sağlanmış. Yine çok plakalı zincir kullanılan Multi-Tronic şanzımanda, zincir yapısı ani yük bindirmelerini çok iyi emecek şekilde güçlendirilmiş.
Audi S8'i "gerçekten dayanıklı" yapan yanı ise, motorun, şanzımanın, süspansiyonun ve aktarma organlarının daha önce Audi R8 üzerinde ve 24 saatlik LE-MANS yarışlarında denenmiş olması.
Üzerinde "Audi Ceramic" ibaresinin bulunduğu Seramik Fren Diskleri ve 20 inçlik Aluminyum alaşım jantların opsiyonel donanımda bulunduğu Audi S8'de standart donanım ise şu şekilde :
- MMI (Multi-Media Arayüzü)
- DVD Sistemi + Navigasyon
- TV + GPS destekli bağlantı sistemi
- 12 CD Changer
- 230W'lık Hi-Fi BOSE Surround Ses Sistemi
- DIS (Sürücü Bilgi Sistemi)
- Cruise Control
- Deri / Alcantra Döşeme
- 10 AIRBAG
- ABS, ASR, ESP, TCS
- Bi-Xenon Farlar
- Ön ve Arka DualZone (Çift Bölgeli) Otomatik Klima
- Multi-Function Isıtmalı Deri Direksiyon
- Isıtmalı-Soğutmalı-Masajlı Ön ve Arka Koltuklar
- Adaptif Süspansiyon Sistemi
- EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi)
- 255/40 R19 lastikler, 8.5J x 19" 12 Kollu Jantlar
- LED Teknolojili sinyaller, arka stoplar
- Elektrikli, Isıtmalı ve Elektrik kumandalı katlanır aynalar
- Elektrokrom (ışık yansıtmasız) iç ve dış dikiz aynaları
- Engine Start-Stop buton sistemi
- Moonroof
- Elektrik kumandalı bagaj kapağı
- ASF III Güçlendirilmiş gövde yapısı
- Elektro-mekanik park freni
- Elektro-servo hidrolik direksiyon
- Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
- Entegre GSM Mobil araç telefonu
- Acil fren uyarı sistemi
- Ön ve Arka Park Sensörleri
- MMI sisteme entegre edilmiş Araç kullanım kılavuzları
- İç ve dış mekan sıcaklık ve nem algılama sistemi
- Çft katmanlı, UV Filtreli, Sekurit tip camlar
- Ceviz kaplama yolcu konsolu
- Karbon görünümlü kapı iç kaplamaları
- Orta konsol COMMAND sistemi
- 3 hafızalı Sürücü ve Yolcu Koltuğu
- Soğutmalı kol dayamaları ve torpido gözü
- Piroteknik gergi kontrollü emniyet kemerleri
- Yağmur sensörü
- Otomatik yanan farlar
- Basınçlı far yıkama sistemi


::: Aksini belirtmedikçe bilgilendirme yazıları tarafıma aittir :::