LEO
Ruh Hastası
- Katılım
- 11 Haz 2010
- Mesajlar
- 3,138
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Alışveriş yapan kadınların yarıya yakını, alışverişin ardından "gereksiz alışveriş yaptığı" düşüncesiyle kendisini suçlu hissediyor.
Pamukkale Üniversitesinde yapılan bir araştırmaya göre, alışveriş yapan kadınların yarıya yakını, alışverişin ardından "gereksiz alışveriş yaptığı" düşüncesiyle kendisini suçlu hissediyor.
PAÜ Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Meder, Türkiye’nin farklı illerinde bulunan 2 bin kişi üzerinde alışveriş merkezlerinin ne amaçla kullanıldığı ve alışveriş merkezlerinde bulunan insanların ruh halleriyle ilgili bir çalışma yaptıklarını ifade etti.
AVM’lerin sadece alışveriş imkanı sunmadığını belirten Meder, şöyle devam etti: "AVM’ler farklı türdeki mekanların bir aradalığından dolayı sosyal ve kültürel alanlarda da hizmet sunuyor. Özellikle son yıllarda dikkati çeken özelliklerden biri, AVM’lerin daha ziyade bu sosyal ve kültürel alanlara ilişkin sunumlarının, bireylerin gündelik yaşamlarında daha belirleyici olması. AVM’lerdeki sosyal içerikli yerler orta sınıfa mensup aileleri daha çok etkiliyor. Bu bağlamdan yola çıkarak Türkiye’nin farklı illerini kapsayan alışveriş merkezleri üzerine yapmış olduğumuz araştırmada, alışveriş merkezlerinin bireylerin gündelik yaşamlarında nasıl bir anlama sahip olduğunu, bireylerin alışveriş merkezlerine yükledikleri anlamlar, bireylerin tatmin ya da doyum düzeylerini sorguladık."
Meder, katılımcıların AVM’leri hangi amaçlar için kullandıklarına bakıldığında yüzde 50,7’sinin çok sayıda ve çeşitli markaların bir arada bulunması olanağı sağladığı için alışveriş amacıyla, yüzde 18,3’ünün alışveriş yapmasa da daha çok gezmek amacıyla, yüzde 7,7’sinin çok sayıda ve farklı cafe ve restoranların bir arada olması nedeniyle yemek ihtiyacını karşılamak amacıyla, yüzde 7,7’sinin arkadaşlarıyla buluşmak amacıyla, yüzde 6’sının eğlenmek amacıyla, yüzde 5’inin fiyat karşılaştırması yapmak amacıyla AVM’leri kullandıklarını kaydetti.
http://kadin.milliyet.com.tr/alisve...ris/haberdetay/23.05.2011/1393625/default.htm
Pamukkale Üniversitesinde yapılan bir araştırmaya göre, alışveriş yapan kadınların yarıya yakını, alışverişin ardından "gereksiz alışveriş yaptığı" düşüncesiyle kendisini suçlu hissediyor.
PAÜ Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Meder, Türkiye’nin farklı illerinde bulunan 2 bin kişi üzerinde alışveriş merkezlerinin ne amaçla kullanıldığı ve alışveriş merkezlerinde bulunan insanların ruh halleriyle ilgili bir çalışma yaptıklarını ifade etti.
AVM’lerin sadece alışveriş imkanı sunmadığını belirten Meder, şöyle devam etti: "AVM’ler farklı türdeki mekanların bir aradalığından dolayı sosyal ve kültürel alanlarda da hizmet sunuyor. Özellikle son yıllarda dikkati çeken özelliklerden biri, AVM’lerin daha ziyade bu sosyal ve kültürel alanlara ilişkin sunumlarının, bireylerin gündelik yaşamlarında daha belirleyici olması. AVM’lerdeki sosyal içerikli yerler orta sınıfa mensup aileleri daha çok etkiliyor. Bu bağlamdan yola çıkarak Türkiye’nin farklı illerini kapsayan alışveriş merkezleri üzerine yapmış olduğumuz araştırmada, alışveriş merkezlerinin bireylerin gündelik yaşamlarında nasıl bir anlama sahip olduğunu, bireylerin alışveriş merkezlerine yükledikleri anlamlar, bireylerin tatmin ya da doyum düzeylerini sorguladık."
Meder, katılımcıların AVM’leri hangi amaçlar için kullandıklarına bakıldığında yüzde 50,7’sinin çok sayıda ve çeşitli markaların bir arada bulunması olanağı sağladığı için alışveriş amacıyla, yüzde 18,3’ünün alışveriş yapmasa da daha çok gezmek amacıyla, yüzde 7,7’sinin çok sayıda ve farklı cafe ve restoranların bir arada olması nedeniyle yemek ihtiyacını karşılamak amacıyla, yüzde 7,7’sinin arkadaşlarıyla buluşmak amacıyla, yüzde 6’sının eğlenmek amacıyla, yüzde 5’inin fiyat karşılaştırması yapmak amacıyla AVM’leri kullandıklarını kaydetti.
http://kadin.milliyet.com.tr/alisve...ris/haberdetay/23.05.2011/1393625/default.htm