Ahzab Süresi ayet 59 ..örtünme..

LOOPUSED

Altın Üye
az once ayni yorumu su_kusu yapmisti. simdi senden goruyorum. ilginc.
haklısın birader, opera kullanıyorum, bizim durumu bilmeyen yok ama sen uzak kalmışsın sanırım, çıkış yaptı sanarak ben oturdum yeni giriş yapmadan yazdığım onca paragrafı gönderdikten sonra farkına vardım ve sukuşu mesajını copyalayıp sildim ve kendi üyeliğimd eyeniden açtım. olay bu.. bir evden 3 kişinin durumu bu oluyor maalesef.. herhalde 15 yaşında biri yazacak değil bunca dini meseleyi)) ilgine tşkrl.
 

Zeytin

Zeytin&Limon
haklısın birader, opera kullanıyorum, bizim durumu bilmeyen yok ama sen uzak kalmışsın sanırım, çıkış yaptı sanarak ben oturdum yeni giriş yapmadan yazdığım onca paragrafı gönderdikten sonra farkına vardım ve sukuşu mesajını copyalayıp sildim ve kendi üyeliğimd eyeniden açtım. olay bu.. bir evden 3 kişinin durumu bu oluyor maalesef.. herhalde 15 yaşında biri yazacak değil bunca dini meseleyi)) ilgine tşkrl.
yok yahu yorum hosuma gitti bende altina birkac sey ekleyecektim sonra kimin yazdigini bilmedigim ve yanlis anlayabilecegi dusuncesi ile uzak kalmayi tercih ettim. seni gorunce altindaki yorumda sasirdim. benim bilgim yok pek birsey de ima etmedim yanlis anlasilmasin sadece hayalmi gordum gercekmi ayrim yapamadim ondan sordum :)

Sorun yok devam edelim :)
 

LOOPUSED

Altın Üye
yok yahu yorum hosuma gitti bende altina birkac sey ekleyecektim sonra kimin yazdigini bilmedigim ve yanlis anlayabilecegi dusuncesi ile uzak kalmayi tercih ettim. seni gorunce altindaki yorumda sasirdim. benim bilgim yok pek birsey de ima etmedim yanlis anlasilmasin sadece hayalmi gordum gercekmi ayrim yapamadim ondan sordum :)

Sorun yok devam edelim :)
eyvallah.. sen eklemek istediğini ekle .. konu zaten çok geniş bir alan.. yanlış anlama olmaz ölede düşünmedim zaten. ancak bu zaman zaman başıma geliyor , günde 5-6 kez el değiştiriyor pc. ama Allahtan herkesin ilgi alanı bellide pek sıkıntımız olmuyor...

konu dediğim gibi geniş aslında bende üzerinde çok çalıştım sayılmaz ama bilgiler nette ve kitaplarda çok fazla. tartışmaya vasat bilgi ile yaklaşmak yanlış olur diyorum. herkesin mevzusu değil , kaldıki günümüz konusu da hiç değil..
 

Zeytin

Zeytin&Limon
Konu o zamanki durum ile kritik edileceginden oncelikle o tarihleri ve o anki halkin yasayis bicimini bilmek gerekiyor. Cok bildigimi iddia etmiyorum tabiki ama konu ile ilgili bircok kez arastirma yaptim. Beyin firtinasi da akil hocama ilk sordugum soru idi. cevabi tatmin etti tabiki beni ama sizlerin cevaplarini da merak ettim acikcasi. Dinimiz evrensel cok sukur her zamani kapsiyor fakat bazi seylerin degisime ugradigini goruyoruz. Annemin basi aciktir Anneannemin kapalidir ornegin. ikisine de neden diye soramam inanc meselesi. ama benim fikrim her insan benim gibi dusunse zaten bu konu tartismaya acik bir konu olmaktan cikacak. insanlarimizin icleri fesat. konuyu baska yonlere cekmeyi dusunuyorlar farkediyorum. ben basortusunun benim icin geregi oldugunu sanmiyorum. baskasinin karisina kizina farkli bir gozle bakacak bir durumum yok. baskasinin ziynet esyalarini gasp etme gibi bir dusuncemde yok. dini meziyetlerini yaparken baslarini kapatmalari kadar dogal birsey de yok. ama gunluk hayatta kara carsafla gezen zihniyeti tasnif etmedigimi soyleyebilirim.

yine tekrar ediyorum. herkes benim gibi dusunse zaten problem yok..
 

bilo_cu

New member
konuyu hortlatayım.. ülkenin gündeminden düşmeyen konu olduğu için sorun görmüyorum zaten.. ayetlerde başörtüsü takılsın gibi bi kelimede geçmiyo yaradanın öyle bi maksadıda sezilmiyo.. sezilmiyo diyorum kaldıki yaradan ben size açık seçik olan bi kitabı gönderiyorum sizi bununla sorumlu tutacağım diyor.. yani bi lafı bi kelimeyi başka manalara sündürmenin gereği yok bence.. bi kesimin başörtüsü dediği şey kutsal kitapta başörtüsü değil. arapçanın sözlük anlamlarından bakılabilir.. bunu inancım geregi diye diretenler acaba kutsal kitabı bikere dahi okudularmı? okusalar orada köleler den de bahsediyor biçok ayette kölelerden bahsediyor.. o zaman köle edinmek başörtüsüne nazaran daha da bi dininin gereği olmuyomu.. orada sadece bi tarif var sadece tarif örtülerini yakalarına kadar kaldırsınlar.. hangi örtülerini.. başörtüsü zaten yukarıdadır yakaya nasıl kaldırılır.. neyse bu polemik konusu fakat sadece bi ayetde gecen bi benzetme dininin geregi oluyo sa dediğim gibi kölelik onlarca ayette...köle edinmek dinin gereği olmalımıdır...?? olmamalı ise başörtüsü ne menem bişeydirki dinin gereği olsun??
 

cboy99

New member
ooo iyice kafasi karismis :p. He tam olarak basortusu takilsin yazmalidir zaten. yakaya kadar kapatilan sey gomlek de olabilir :p hatta ciplak gezip yakasini sofra beziyle ortse de kafidir. Fetva yuksek merciden. Boyle fetvayi Turkiye Cumhutiyeti laikliginin teminati olarak kurulmus diyanet isleri bile vermez :p. Hasbunallahu veni'mel vekil.
 

H Akcay

New member
bunu inancım geregi diye diretenler acaba kutsal kitabı bikere dahi okudularmı? okusalar orada köleler den de bahsediyor (bilo_cu)

Ahzâb 59'da kula kulluk yok, köleler yok.

orada sadece bi tarif var sadece tarif
örtülerini yakalarına kadar kaldırsınlar


Allah'in Ahzâb 59'daki sözlerinin içinde yakalarina kaldirsinlar da yok. O'nun lafzen söyledigi: yüdnîne aleyhinne "celâbib"îhinn -üzerlerine "cilbablar"ini yaklastirsinlar. Yani dis giysilerini bi güzel giysinler.

köle edinmek dinin gereği olmalımıdır...??

Köle "abd"dir yani kul.
Islamda kula kul olunmaz;
varolussal anlamda
yalnizca Allah'a kul olunur.

Fatiha 5: Iyyake na'budu -Allah'im! Biz sana kulluk ederiz.

Kulun kul edinmesi Islamin geregi olmadigi gibi Allah'in izin verdigi bir sey de degildir. Allah 47'4'ü vahyedip savas esirlerinin köle yani kulun kulu olarak alikonmasini yasaklamak suretiyle kula kullugu bi çirpida sona erdirmis, daha önce edinilen kullarin özgür birakilmasi için de tasfiye ayetleri indirmistir.

Kisacasi Islamda kula kulluk yoktur; kulun kul sahibi olmasi haramdir.
 

cboy99

New member
Savas esirleri hangi ayetle yasaklandi? Ya da nerede yasaklandi? Kolelik islamda yasaklanmamistir. Sadece hur birakmak tesvik edilmistir. Velev ki yasaklandi ise o zaman Osmanli sarayindaki cariyeler ne oluyor? Cariye kadin kole demektir. Tabi kole konusu tafsilatli konu. Oyle kopek gibi calistirilan adam gibi bi durumu yok. Akraba gibi bir statusu vardir aile icinde. Kolelik suan yok ama sartlar olusursa kole de olur. Cunku insanlik varoldugu surece iman kufur mucadelesi devam eder. Gunumuzde her ne kadar resmi kolelik kalmamissa da guclu devletler gucsuz devletleri isgal ederek o ulkelerdeki insanlari oldurmekte, o bolgeleri yagmalamaktadir. Islamda ise savas esirine buyuk hurmet vardir. Eger galib gelen devlet islam devleti olsaydi o vakit sartlar geregi savas esirlerine kafirin davrandigi gibi davranilmazdi. Ailesinin yaninda disari cikarip ustune isenmezdi. Bir musluman ailenin yanina verilir onlarla yasar islami ogrenmesi saglanir. O aile ona iyi davrandigindan dolayi islamin guzel birsey oldugunu anlar. Dedigim gibi tafsilatli konu. Kole diyince olumsuz bir sozcuk akla gelebilir. Islamdaki kolelik cok farkli bir kavramdir. Ne yersen ona da yedirirsin giydirirsin. Kanunla korunurlar. Agir is yukleyemezsin (kopek gibi calistirma), dovemezsin (filmlerdeki gibi kirbaclama, tekme tokat girme) vs.. evin ahalisi gibi ev islerine sen ne kadar yardim ediyorsan o da o kadar yardim eder. Sanki akrabanla ayni evde kalmak gibi dusunun. Koleyi hurriyetine kavusturmak tesvik edilmistir. Yasaklanmamistir.
 

H Akcay

New member
Savas esirleri hangi ayetle yasaklandi?

47:4 ile.
Orada Yüce Allah diyor ki:

Kafirlerle karsilastiginizda vurun boyunlarini, onlari dize getirinceye kadar. Iste o zaman SIKI baglayin. Ondan sonra ise savas agirliklarini atincaya kadar ya iyilik ya da fidye -fe immâ mennen ba’du ve immâ fidâen hattâ tedaal harbu evzârehâ...

Süleyman Ates (Kur'an-i Kerîm Tefsîri, Muhammed 4):

Ayetleri göz önüne alirsak tutsak hakkinda yapilacak TEK SEY vardir; o da onu savastan sonra serbest birakmaktir. Bu ise ya fidyesiz ya da fidye ile olur...

"TEK SEY vardir." Yani Islam devletinin tutsaklari salivermekten baska seçenegi yok. Ya saliverecek ya saliverecek. Alikoyup köle yapamaz. Yoksa Allah'a bas kaldirmis olur.

...o zaman Osmanli sarayindaki cariyeler ne oluyor?

"Saliverin!" buyuran Allah'a inat,
onlari salivermeyenlerin zulmüne ugrayan kadinlar
oluyor.

O kadinlari cariye edinenler
"Saliverin!" diyen Kur'an ayetini inkar etmis,
Allah'a bas kaldirmistir.

Koleyi hurriyetine kavusturmak
tesvik edilmistir.


1.
Muhammed 4'te "ya iyilikle ya da fidye ile" diyen Allah salivermenin disinda seçenek birakmadigina göre tesvik mi ediyor, emir mi veriyor?

2.
Kanit gösterebileceginiz bes ayetin Arapça metinlerinde "köle"nin karsiligi olan kelimeyi ya da kelemeleri lütfen yazar misiniz.
 

H Akcay

New member
Seks Köleliği Caizdir - Abdülaziz Bayındır - Video - Alkışlarla Yaşıyorum

Prof Abdülaziz
Bayindir:

Son zamanlarda
Osmanliyla ilgili filmlerde
padisahlarin cariyelerinden söz edidigini
duyuyorum.

Bu bir gerçektir.
Mezheplerin tamaminda cariyelik vardir.

Yani ne demek cariyelik?

Esir kadinlar,
onlara sormadan, odalik olarak kullanilir.
Ve erkekler onlarin cinselliginden yararlanabilirler.
Bunun için nikaha gerek yoktur.

Ve burda sayi SINIRI da yoktur.
Gelenek böyle.

Mesela Hanefîlerin çok deger verdigi "Ibni Abidin" diye anilan bir kitap vardir. Orda sunu okudugumu hatirliyorum. Diyor ki

Bir kimsenin 1 000 (bin) tane cariyesi osa, binbirincisini almak istese, karisi dese ki onu alirsan kendimi öldürürüm o kadinin kafir olmasindan korkulur.

Niye?
Allah'in helal kildigini haram saydigi için.

Yani bu derece kesin ve süphesiz kabul ediliyor. Bütün mezhepler... Ittifakla... Bu konuda en küçük bir itirazda bulunana, farkli görüs bildirene ben rastlamadim; duymadim.

Ondan sonra iste batililar cariyeligi kaldirdilar, köleligi kaldirdilar. Bizimkiler de mecbur kaldilar kaldirmaya.

Simdi diyorlar ki: "Aslinda Islam, köleligi kaldirmayi hedeflemisti ama o devirde ne yapsin, iste sunlar bunlar vardi, onun için kaldiramadi. Ama hedefi buydu."

Hani özürü kabahatinden büyük derler ya,
iste bu da öyle bir sey.

Yani Allahu Teala kaldiracaksa kaldirir. Insanlardan mi çekinecek hasa? Bir önceki derste Ibrahim aleyhis selamin nasil kesin tavir koydugunu gördük. Cenabi Hak emretti bitti.

Peki isin gerçegi nedir?

Islam,
köleligi kaldirmayi hedeflemis falan degildir;
Islam, köleligi kaldirmistir.
...

Devami
yukarda linkini verdigim
video kaydinda.
 

cboy99

New member
kaldirdigina dair ayet veya hadis diyorum abdulazizle geliyorsun =)... Safsata degil birtek ayet goster bana.

1 ayet
1 adet ayet.


Cunku kafaniza gore yorum yapamazsiniz ayet ve hadis olmadan. Dinin kaynagi kendi aklin ve abdulaziz degildir. Kuran oku filan demissin ama kuranda kolelik haklarina deginilir. Hicbir yerinde artik kolelik haram kilinmistir gibi bir ayet yok.

1500 yillik dini de din psikolojisi dinler tarihi gibi ittiri vittiri dersler alip, rejimin garantoru olarak kurulmus ilahiyat fakultesinden cikanlardan ogrenecek degiliz elhamdulillah kitabimiz var bu isin piri merhumlarimiz var. Sozum hepsine degil ama kafasina gore konusan elemanin cok oldugu bir yer ilahiyat fakultesi dedigin yer (Hepsi degil). Turkiyede ilahiyat hocalarina para verilmesinin tek sebebi rejimi desteklemeleri veya aleyhine birsey soyleyememeleridir. Amerikan gudumlu hicbir kurulus hakikatleri aciklayamaz. Tekbir delil getiremezsin bana koleligin yasaklandigina dair. Tabi yukarida dedigim gibi kolelik cok farkli bir kavramdir islamda.

Abdulaziz bey bu konularla ugrasacagina biraz tevvhidden, hakikatlerden bahsetsin. Kurandaki Islami yasalar bunlara uyulmasinin gerekliligi filan =). Zira Kuranin %80 i bu konulardan olsuyor Kendini vererek zaten kuran okuyan her adam gercek kanunlarin neler oldugunu orada gorur. Memleketin camisine gidersin kardeslikten filan bahseder. Hocanin rejimle problemi yoktur. Birinci oncelik kuranda tevhiddir allahin kanunlarinin uygulanmasidir. Imanin esaslaridir. Bunu ogretsen adam zaten kardes olur. Maksat rejimi korumak. Ders vermek degil.
 

H Akcay

New member
Kuran oku filan demissin ama...

Hayir, "Kuran oku filan" demedim. Tamam, desem ne olur demesem ne olur... o kadar da önemli degil ama sunu gösterir: Benim yazmis olduklarimi üstün körü okuyup yanlis anlayabiliyorsunuz.

"Kuran oku" demedim ama içinde "köle"nin Arapça karsiligi bulunan bes ayet yazmanizi rica ettim.

Örnegin
2:221'deki eme cariyedir, abd ise erkek köle;
24:32'deki imâ "eme"nin çoguludur, ibâd "abd"in çogulu.

Ayetleri yazmanizi rica etmemin nedeni
bunlarin sayica bir elin parmaklari kadar bile olmadigina
dikkat çekmek istememdi.

Bunlarin disinda köleler hakkinda oldugu öne sürülen pek çok ayet var ki birileri onlari fena halde çarpitiyor. Köle anlamina gelen hiç bir ifade yok onlarda.

Örnegin 24:58'de'deki meleket eymânukum ve 23:6'daki mâ meleket eymânuhum, Prof Bayindir'a göre cariyeler imis. Linkini verdigim videodaki konusmasinda öyle diyor.

Berbat bir hata. Çünkü yalan oldugu apaçik ortada. SIRITIYOR.

Koskoca bir ilahiyat profesörü bu kadar siritan bir hatada neden israr eder? Çünkü geleneksel bi kabuldür o iddia. Prof Bayindir, gelenegin kabullerinden yakasini kurtaramiyor.

Yazdiklariniza bakilirsa
yakanizi siz de kurtaramamissiniz.

Ne gelenegin ne bayindirlarin kör izleyicileri olmak zorunda degiliz.
Umarim bu açiklamamdan o da anlasilmistir.

...ama kuranda kolelik haklarina deginilir

Haklisiniz.
Örnegin kölelerin evlenme haklarina deginilir.
Evlendireceksiniz onlari (Nûr 32):

Evli olmayanlarinizi evlendirin ve erdemli kölelerinizle cariyelerinizi. Eger yoksulsalar Allah kendi lütfuyla varlikli kilar onlari...

Ama
esirlerin köle olarak alikonmasi 47:4'te yasaklandigina göre
24:32'de sözü edilenler daha önce edinilmis olan kölelerdir.

Ve Allah'in
47:4'ten önce edinilen kölelerin haklarina deginmesi
47:4'ten sonra köleligi onayladigi anlamina gelmez.
 

H Akcay

New member
Nihayet cariyelik konusunda bir uyanis basladi gibi. Bir çok ilahiyatçi "Yüce Allah 47:4'ü vahyederek köleligi bir çirpida kaldirdi" diyebiliyor.

Örnegin

Prof Abdülaziz Bayindir
(video):

Simdi diyorlar ki:

"Aslinda Islam, köleligi kaldirmayi hedeflemisti ama o devirde ne yapsin, iste sunlar bunlar vardi, onun için kaldiramadi. Ama hedefi buydu."

Hani özrü kabahatinden büyük derler ya,
iste bu da öyle bir sey.

Yani

Allahu Teala kaldiracaksa kaldirir.
Insanlardan mi çekinecek hasa?

Peki isin gerçegi nedir?

Islam,
köleligi kaldirmayi hedeflemis falan degildir;
Islam, köleligi kaldirmistir.



***

Ne var ki,
Prof Bayindir

Allah'in dinine
cariyeligi
bu kez de
tesettür minaresine KILIF uydurmak için
bulastiriyor.

Örnegin

24:58'deki "meleket eymân"i
23:6'daki "mâ meleket eymânuhum"a
emsal gösteriyor.

*

24:58'de
söylenen:

Buluga ermeyenleriniz ve sag ellerinizin malik olduklari, odaniza girmek için üç avret vaktinizde sizden izin istesinler: sabah namazindan önce, ögleyin giysilerinizi attiginizda ve aksam namazindan sonra.

23:6'da
söylenen ise:

Inananlar kurtulusa ermistir... Ferclerini saklayanlardir onlar. Ama eslerinden YA DA sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar.

Prof Bayindir öne sürüyor ki

ferc
"diz kapaklariyla göbek arasi"dir.

ve

inanan bir insan,
esine "ferc"inin tamamini açar;
sag elinin malik oldugu "cariyeler"e ise yalnizca bir kismini.

Kanit?
Kanit 24:58 imis.

Inananlarin "ferc"lerini sag ellerinin malik oduklarina açmalari

23:6’ya göre CAIZ oldugu halde
24:58’e göre HARAM.

Çünkü

Hani, 24:58’de "Ferclerinizin açik oldugu vakitlerde SAG ELLERINIZIN MALIK OLDUKLARI ve yasina ermeyenleriniz odaniza sizden izin alarak girsinler" deniyor ya,

Prof Bayindir'in buna dayandirdigi iddiasi:

24:58'deki HARAMLIK 23:6'daki icazete açiklik getirerek o icazetin "ferc"in yalnizca bir kismi için geçerli oldugunu gösterir.

Bu iddia elbet
dogru degil.

Çünkü

elmalarla armutlar nasil ayni degil ise,
o yüzden nasil, örnegin
iki elma arti üç armut esittir 5 elma etmezse

24:58'deki sizin sag ellerinizin malik olduklari ve
23:6'daki onlarin sag ellerinin malik olduklari da ayni degil;
bir birlerine emsal olamazlar.

O yüzden Bakin Yüce Allah,

23:6'da yaptiginin aksine,
24:58'de YA DA demiyor; deyip te sizin "sag ellerinizin malik olduklari"ni "ezvâc"iniza alternatif göstermiyor. EVLADINIZ konumundadir onlar; nikahiniz altinda degiller.

*

Inanan bir insan "ferc"ini
yalnizca "nikahli"sina açabilir,

öz evladina da açamaz
evlat konumundaki esirlere de.

Bu demektir ki

mahremiyet açisindan
öz evlat ne ise
evlat konumunda olanlar odur.
(24:58)

Evlat konumunda olanlardan
tesettüre bürünüp kaçmak yok;
"Allah'in dini"nde tesettür yok.

*

23:6'da geçen
inananlarin ellerinin malik olduklari ise onlara nikahlidir;
o yüzden Allah YA DA diyerek onlari "ezvâc"a alternatif gösteriyor:

Inananlar "ferc"lerini yalnizca
eslerinden YA DA
sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar
...

Bir müminin nikahi altindaki kimse
ister o müminin esi olsun ister sag elinin malik oldugu cariye (?)
mümin ona "ferc"inin tamamini açar.

Nikahin geregi bu.

*

Bir daha:

23:6'daki inananlarin sag ellerinin malik olduklari
onlarin nikahlilari olup EZVÂC konumundadirlar.
Tipki 33:50 ve 33:52'dekiler gibi.

24:58'deki sizin sag ellerinizin malik olduklari ise
bakimini üstlendiginiz esirler (47:4) ya da siginmacilar (60:10) olup EVLAT konumundadirlar.
Tipki 4:3, 4:24, 4:25, 24:31, 24:33, 33:55'tekiler gibi.

Sayin Bayindir'in göz ardi ettigi
ALLAH'IN gerçegi bu.
 
Üst