Nihayet cariyelik konusunda bir uyanis basladi gibi. Bir çok ilahiyatçi "Yüce Allah 47:4'ü vahyederek köleligi bir çirpida kaldirdi" diyebiliyor.
Örnegin
Prof Abdülaziz Bayindir
(video):
Simdi diyorlar ki:
"Aslinda Islam, köleligi kaldirmayi hedeflemisti ama o devirde ne yapsin, iste sunlar bunlar vardi, onun için kaldiramadi. Ama hedefi buydu."
Hani özrü kabahatinden büyük derler ya,
iste bu da öyle bir sey.
Yani
Allahu Teala kaldiracaksa kaldirir.
Insanlardan mi çekinecek hasa?
Peki isin gerçegi nedir?
Islam,
köleligi kaldirmayi hedeflemis falan degildir;
Islam, köleligi kaldirmistir.
***
Ne var ki,
Prof Bayindir
Allah'in dinine
cariyeligi
bu kez de
tesettür minaresine KILIF uydurmak için
bulastiriyor.
Örnegin
24:58'deki "meleket eymân"i
23:6'daki "mâ meleket eymânuhum"a
emsal gösteriyor.
*
24:58'de
söylenen:
Buluga ermeyenleriniz ve sag ellerinizin malik olduklari, odaniza girmek için üç avret vaktinizde sizden izin istesinler: sabah namazindan önce, ögleyin giysilerinizi attiginizda ve aksam namazindan sonra.
23:6'da
söylenen ise:
Inananlar kurtulusa ermistir... Ferclerini saklayanlardir onlar. Ama eslerinden YA DA sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar.
Prof Bayindir öne sürüyor ki
ferc
"diz kapaklariyla göbek arasi"dir.
ve
inanan bir insan,
esine "ferc"inin tamamini açar;
sag elinin malik oldugu "cariyeler"e ise yalnizca bir kismini.
Kanit?
Kanit 24:58 imis.
Inananlarin "ferc"lerini sag ellerinin malik oduklarina açmalari
23:6’ya göre CAIZ oldugu halde
24:58’e göre HARAM.
Çünkü
Hani, 24:58’de "Ferclerinizin açik oldugu vakitlerde SAG ELLERINIZIN MALIK OLDUKLARI ve yasina ermeyenleriniz odaniza sizden izin alarak girsinler" deniyor ya,
Prof Bayindir'in buna dayandirdigi iddiasi:
24:58'deki HARAMLIK 23:6'daki icazete açiklik getirerek o icazetin "ferc"in yalnizca bir kismi için geçerli oldugunu gösterir.
Bu iddia elbet
dogru degil.
Çünkü
elmalarla armutlar nasil ayni degil ise,
o yüzden nasil, örnegin
iki elma arti üç armut esittir 5 elma etmezse
24:58'deki sizin sag ellerinizin malik olduklari ve
23:6'daki onlarin sag ellerinin malik olduklari da ayni degil;
bir birlerine emsal olamazlar.
O yüzden Bakin Yüce Allah,
23:6'da yaptiginin aksine,
24:58'de YA DA demiyor; deyip te sizin "sag ellerinizin malik olduklari"ni "ezvâc"iniza alternatif göstermiyor. EVLADINIZ konumundadir onlar; nikahiniz altinda degiller.
*
Inanan bir insan "ferc"ini
yalnizca "nikahli"sina açabilir,
öz evladina da açamaz
evlat konumundaki esirlere de.
Bu demektir ki
mahremiyet açisindan
öz evlat ne ise
evlat konumunda olanlar odur.
(24:58)
Evlat konumunda olanlardan
tesettüre bürünüp kaçmak yok;
"Allah'in dini"nde tesettür yok.
*
23:6'da geçen
inananlarin ellerinin malik olduklari ise onlara nikahlidir;
o yüzden Allah YA DA diyerek onlari "ezvâc"a alternatif gösteriyor:
Inananlar "ferc"lerini yalnizca
eslerinden YA DA
sag ellerinin malik olduklarindan saklamazlar...
Bir müminin nikahi altindaki kimse
ister o müminin esi olsun ister sag elinin malik oldugu cariye (?)
mümin ona "ferc"inin tamamini açar.
Nikahin geregi bu.
*
Bir daha:
23:6'daki inananlarin sag ellerinin malik olduklari
onlarin nikahlilari olup EZVÂC konumundadirlar.
Tipki 33:50 ve 33:52'dekiler gibi.
24:58'deki sizin sag ellerinizin malik olduklari ise
bakimini üstlendiginiz esirler (47:4) ya da siginmacilar (60:10) olup EVLAT konumundadirlar.
Tipki 4:3, 4:24, 4:25, 24:31, 24:33, 33:55'tekiler gibi.
Sayin Bayindir'in göz ardi ettigi
ALLAH'IN gerçegi bu.