552 Beygirlik LPG'li Canavar

GTReady

New member
Modifiye sektöründe tam 20 yıl. AC Schnitzer sektördeki 20. yılında çizgisinden tamamen uzak bir projeye imza atıyor. Küresel ısınmanın her geçen gün şiddetini arttırdığı günümüzde otomobil üreticileri ile tuning sektörü boş durmuyor. Elektrikle, hidrojenle çalışan otomobillerin yavaş yavaş hayatımıza girmeye başladığı bu günlerde tanıdık bir enerji var: LPG ( Liquified Petroleum Gas ). Uzun yıllardır hemen hemen tüm benzinli araçlarda kullanılan bu sistem spor otomobillerde de kendini gösteriyor. Avrupa ülkelerinde petrol sıkıntısı yaşanması LPG ve diğer alternatiflere hızla sürüklemeye devam edecek.

AC Schnitzer son projesinde BMW'nin ağır abilerinden 10 silindirli M5 ve M6'yı kullanmayı tercih etti. Henüz bir konsept çalışması olan araç yakın zamanda lüx otomobillerde LPG seçeneğini sunacak. Araca LPG sistemi 5 silindire ayrı diğer 5 silindire ayrı buharlaştırıcı uygulanarak çözüme kavuşturuldu. Aracın motoruna bakarsanız LPG sisteminin böbreklere benzediğini fark edebilirsiniz.

LPG sistemi uygulanan araçlarda güç kaybı yaşandığı düşünülür çoğu zaman gözlemlenir de. Fakat AC Schnitzer modifiyesi ile araç ekstra 45 beygir güç artışına kavuştu. LPG sistemi ile birlikte araç 552 beygir güç ve 540 Nm tork değerine ulaştı. Ancak LPG benzine göre çok ucuz ama benzinden %15 daha fazla CO2 üretiyor. Pek çevreci bir yakıt değil ama benzinden büyük bir fiyat farklı olması onu popüler kılmaya kısmen yetiyor.

Aracın ivmelenme değerleri de oldukça etkileyici. 4.5 saniyede 100 km/s hıza çıkan araç 13.9 saniyede de 200 km/s sınırını geçiyor. 320 km/s maximum hız değerine ulaşabiliyor.

Bu hız değerlerine ulaşan aracı da durdurmak özel bir sistem ister helbette. Önde 374 x 36 mm boyutlarında fren diskleri kullanan AC Schnitzer, arkada 350 x 24 mm boyutundaki fren disklerini uygun görmüş.

AC Schnitzer motorda olduğu kadar araç tasarımında da emek harcadı. Özel bir yeşil tonu kullanılan araçta detaylar dikkat çekiyor. Bunların en başında araç tavanında bulunan balık yüzgecinin yerini alan küçük rüzgarlık. Formula 1 araçlarıyla bir bağlantı kurabilirsiniz. Bunun dışında geniş ağız boşluğuna sahip ön tampon akıcı bir his uyandırıyor. Genişletilen çamurluklar, ön kaputta kullanılan hava giriş ızgaları da dikkat çekiyor.

Araç dışındaki ön plana çıkan diğer bir unsur ise jantlar. Herkesin beğenisi kazanacak jant takımı AC Schnitzer özel tasarımı. Önde 9,0J x 20" jant ile birlikte 245/30 ZR 20 lastikler kullanılırken arkada 11,5J x 20" jant ile birlikte 315/25 ZR 20 lastikler kullanıldı. AC Schnitzer Michelin ve Continental marka lastikleri duruma göre seçiyor.

AC Schnitzer araç içini elden geçirmeyi ihmal etmedi. Kalitenin ön plana çıktığı iç kısımda, klasik görünümlü spor koltuklar oldukça başarılı. Alüminyum pedal takımı, el freni, i-Drive-System kontol sistem düğmesi diğer detaylar. GP 3.10 logolu yer kaplaması da diğer bir detay.

















 

GhOsT

Tuning Moderatör
eLine Sağlık Üstad Süper Araba Hakketten ;).......
 

Fatih Hoca

Banned
harbiden enfes bişi olmuş, süper bi paylaşım, eline sağlık kardeşim.
 

Natural_Animal

New member
Kesin mühendisi türktür

Kesin mühendisi Türktür. Bizimkiler ucuz olsun diye Ferrariye bile lpg takıyor :) Yada türkiye için üretilmişde olabilir :)
 

casari

New member
EmeĞİne SaĞlik Dostum.

Harİka Bİ PaylaŞim DoĞrusu...

Derİn Bİ Off Ulen Off Çektİrdİn Bİze ::))
 

HTML

Üst