Blacksymbian
New member
Öncelikle sırası ile ekranda gördüğümüz düğmelerin bir kısmına bakalım. Menüleri ve tüm düğmeleri bir seferde açıklamak mümkün değildir. Diğerlerini zamanla öğreneceksiniz.
Sol üs taraftan başlayarak düğmelere bakalım:
Geri al ve ileri Al düğmeleri: birçok programda bulunan bu düğmeler yanlış yapma durumunda yapılan işlemleri geriye doğru iptal eder. 3DMax ve benzeri programların en büyük özelliği geri alma sayısının çok fazla oluşudur.
------------------
Link: parçaları birbirine bağlamakta kullanılır, örnek: gövde ile kolları bağlamak
Unlink: Bağlantıları iptal etmeye yarar
Bind To Space Warp: Tanecik sistemlerini Yerçekimi , Rüzgar gibi kuvvetlere bağlamakta kullanılır.
------
1: Seçim oku: Nesnelerle işlem yapmadan önce seçmek gerekir. başka bir düğme ile işlem yaparken sağ tuşa basarsanız seçim okuna geçersiniz.
2: Seçim listesi: (klavyeden H tuşu ) sahne çok kalabalık olduğu durumlarda istediğiniz nesneyi kolayca seçmekte kullanılır.
3:Seçim eğrisi: (klavyeden Q) Seçeceğiniz alan herzaman dikdörtgen olmayabilir. bu durumda bu düğmeye fareyi basılı tutarsanız farklı seçim araçları açılır.
4:Seçim sınırı: Cismin bir parçasını seçince tümünü seçmeye imkan verir. Alt nesnelerde de geçerlidir.
----------------------------------------------------
W:Haraket (klavyeden W) Nesneyi veya nesne parçalarının yerini değiştirmekte kullanılır
E: Döndürme (Klavyede E) Cismi veya seçili parçalar topluluğunu döndürür
R: Büyütme/Küçültme (Klavyede R) cismi veya parçalar topluluğunu büyütüp küçültmekte kullanılır
--------------------------------------------------
Yukardaki düğmelerin Sağ tarafa doğru devam ettiğini göreceksiniz. Diğer düğmelere ulaşmak için fare oku el şekline gelince yukarıdaki çubuğu sol tuşu basılı tutarak sola doğru sürükleyin. böylece diğer düğmeleri de göreceksiniz.
----------------------------------------------
M: Material Editor (klavyeden M) Kaplama resimleri ve yüzey desen/Renk işlemleri için kullanılır. Ayrıntılı bilgi kaplama derslerinde verilmiştir
F10: Render Dialog (Klavyeden F10) Render işlemi öncesinde ayar pencereseini çağırır. render ile ilgili bilgi bu kısımdaki derslerde verilmiştir.
F9: Quick Render (klavyeden F9) Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır
------------------------------------------------
Sağ taraftaki menülere geçiyoruz. Bu kısım en çok kullanacağınız araçları ve düğmeleri barındırıyor.buradaki sayılarla gösterilen düğmelere bastığınızda alt kısımda birçok farklı özellik çıktığını göreceksiniz.
1: Create: Oluşturma menüsü: Yeni bir nesen yaparken kullaancağımız ilk nokta
2: Modify: Nesneler üzerinde değişiklik yapacağımız zaman kullanacağız. Ayrıca Modifier adı verilen özel araçlar da buradadır. Modifierler ile ilgili ayrıntılı bilgi diğer derslerde verilmiştir.
3: Hierarchy: Cisimlerin konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu kısımdadır
4: Motion: Eğer cisme haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz. Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili aayrlar da yapılmaktadır. character Studio ile ilgili dersler sitenin diğer bölümlerindedir.
5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır. Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır.
6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır, Özellikle Reactör ile dinamik animasyonlarla ilgili sistemler bu kısımdadır.
----------------------------------------------------
Sol üs taraftan başlayarak düğmelere bakalım:

Geri al ve ileri Al düğmeleri: birçok programda bulunan bu düğmeler yanlış yapma durumunda yapılan işlemleri geriye doğru iptal eder. 3DMax ve benzeri programların en büyük özelliği geri alma sayısının çok fazla oluşudur.
------------------

Link: parçaları birbirine bağlamakta kullanılır, örnek: gövde ile kolları bağlamak
Unlink: Bağlantıları iptal etmeye yarar
Bind To Space Warp: Tanecik sistemlerini Yerçekimi , Rüzgar gibi kuvvetlere bağlamakta kullanılır.
------

1: Seçim oku: Nesnelerle işlem yapmadan önce seçmek gerekir. başka bir düğme ile işlem yaparken sağ tuşa basarsanız seçim okuna geçersiniz.
2: Seçim listesi: (klavyeden H tuşu ) sahne çok kalabalık olduğu durumlarda istediğiniz nesneyi kolayca seçmekte kullanılır.
3:Seçim eğrisi: (klavyeden Q) Seçeceğiniz alan herzaman dikdörtgen olmayabilir. bu durumda bu düğmeye fareyi basılı tutarsanız farklı seçim araçları açılır.
4:Seçim sınırı: Cismin bir parçasını seçince tümünü seçmeye imkan verir. Alt nesnelerde de geçerlidir.
----------------------------------------------------

W:Haraket (klavyeden W) Nesneyi veya nesne parçalarının yerini değiştirmekte kullanılır
E: Döndürme (Klavyede E) Cismi veya seçili parçalar topluluğunu döndürür
R: Büyütme/Küçültme (Klavyede R) cismi veya parçalar topluluğunu büyütüp küçültmekte kullanılır
--------------------------------------------------

Yukardaki düğmelerin Sağ tarafa doğru devam ettiğini göreceksiniz. Diğer düğmelere ulaşmak için fare oku el şekline gelince yukarıdaki çubuğu sol tuşu basılı tutarak sola doğru sürükleyin. böylece diğer düğmeleri de göreceksiniz.
----------------------------------------------

M: Material Editor (klavyeden M) Kaplama resimleri ve yüzey desen/Renk işlemleri için kullanılır. Ayrıntılı bilgi kaplama derslerinde verilmiştir
F10: Render Dialog (Klavyeden F10) Render işlemi öncesinde ayar pencereseini çağırır. render ile ilgili bilgi bu kısımdaki derslerde verilmiştir.
F9: Quick Render (klavyeden F9) Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır
------------------------------------------------

Sağ taraftaki menülere geçiyoruz. Bu kısım en çok kullanacağınız araçları ve düğmeleri barındırıyor.buradaki sayılarla gösterilen düğmelere bastığınızda alt kısımda birçok farklı özellik çıktığını göreceksiniz.
1: Create: Oluşturma menüsü: Yeni bir nesen yaparken kullaancağımız ilk nokta
2: Modify: Nesneler üzerinde değişiklik yapacağımız zaman kullanacağız. Ayrıca Modifier adı verilen özel araçlar da buradadır. Modifierler ile ilgili ayrıntılı bilgi diğer derslerde verilmiştir.
3: Hierarchy: Cisimlerin konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu kısımdadır
4: Motion: Eğer cisme haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz. Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili aayrlar da yapılmaktadır. character Studio ile ilgili dersler sitenin diğer bölümlerindedir.
5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır. Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır.
6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır, Özellikle Reactör ile dinamik animasyonlarla ilgili sistemler bu kısımdadır.
----------------------------------------------------