2010 da önce cıkan 4 yeni trend..!

OceanGray

>EbruzeN
Katılım
7 Nis 2008
Mesajlar
4,808
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Mabed
Trend 1: Temptation

Teknoloji çağının duygusallığı olarak tanımlayabileceğimiz trend, bilişimin önem kazandığı ve kişilerin gittikçe daha fazla internet bağımlısı olduğu günümüzde ruhsal değerleri yeniden vurguluyor. Modası geçmeyen formlar yeni klasik stillerle bütünleşiyor. Şarap kırmızısı, soluk yeşil gibi zor renklerle sıkça karşımıza çıkıyor. Trendin "Özel yaşam" temasında modern dokular, eskitme yüzeylerle birlikte kullanılıyor. "Sahne oyunları" mekanları, eski ile yeninin, orjinal ile sahtenin birleşimi ile mistik ve fantastik bir oyun sahnesine dönüştürüyor. "Klasik dijital" temasında ise gerçekle virtüel formların yarattığı çarpıcı efektleri yakalıyoruz.

Malzemeler: İpek, yün, tafta ve saten karışımı kumaşlar, ahşap yüzeyler, transparan, renkli plastik malzemeler.

Renkler: Mat ve parlak renkler, mor, bordo ve turuncu kombinasyonu.

Trend 2: Hypernature

Şiirsel bir anlatımla tasarlanan ürünlerin dikkat çektiği trend, daha çok yeni nesil şehir hayatına taze bir soluk katmayı planlıyor. Kendini iyi hissetmek isteyenler için sakin ve dingin renklere transparan ve doğal dokular eşlik ediyor. Trendin yaşam alanlarında yarattığı etkilerden en önemlisi ise yenilenme ve içsel uyum hissi. Modern ve rasyonel değişime sıcaklık ve duygusallık katan "Kişisel yenilenme", doğallığı farklı kumaş ve renk oyunları yaratan karmaşık materyallerle anlatan "Organitech" ve yumuşak, parlak ve aydınlık yüzeylerle duygusal geçişler yaratan "Çoklu gerçeklik" trendin alt başlıkları.

Malzemeler: Transparan ve metalik malzemeler, mat ve parlak dokular, bambo, cam, pleksi, akrilik ve metal. Keten, koton gibi doğal dokumalar, nakışlar, işlemeler ve simli kumaşlar.

Renkler: Pastel mavi, açık pembe, lila, pastel yeşil ve turuncu.

Trend 3: Intuition

Ekonomik kriz dönemlerinden sonra değişen yaratıcılık kriterleri, tasarımcıları her zaman kullanılabilir, hesaplı ve fonksiyonel ürünler tasarlamaya itiyor. Trendin üç alt temasının ortak noktası da bu: Modern ve çağdaş yaratıcılığın işlevsellikle birlikte kullanımı. Günlük hayatı baz alan trendin "çarpıcı yaratıcılık" teması özgür ve spontan yaklaşımın bir sonucu. Güçlü ve parlak renkler, saf ve sanatsal tasarımlar dinamik bir mimari anlayışı sunuyor. "Grafik cazibe" teması ise tamamen fonksiyonellik üzerine kurgulanmış. Baskı desenlerle yaratılan yüzey oyunları ve geometrik formlar mekanlara eğlenceli bir ruh katıyor. Parlak renklerin doğal tonlarla birleştiği üçüncü tema "Büyülü sadelik".

Malzemeler: Mikrofiber, keçe, plastik, dokulu yüzeyler ve kumaş dokulu duvar kağıtları.

Renkler: Limon sarısı, kırmızı, elektrik mavi, yeşil ve parlak beyaz.

Trend 4: Futurustic

Yüksek kalitenin sadelikle buluşması da diyebileceğimiz Futuristic trend, ekolojik yaklaşımların yani doğanın bir iz düşümü. Eco Luxury olarak da anılan trendin alt başlıklarından biri "Köklere dönüş"'ü sembolize ediyor. Kuraldışı formlar ve malzemeler doğada oldukları gibi ham olarak kullanılıyor. "Lesstravagance" ise "azlık çok şeydir" konseptini öne çıkaran bir tema. Basit malzemeler yüksek kalite ve teknoloji ile yeniden şekillenerek kullanılıyor. Ham ürünlerin ince çizgilerle birleşerek sunulduğu üçüncü ve son temanın hedefi ise zamansız konfor sunmak.

Malzemeler: Yün, pamuk, keten, deri ve kağıt.

Renkler: Siyah, kahve tonları, bej, beyaz ve az da olsa dore.
 
Geri
Üst