Fantastic Job Hamilton
İnanılmaz bir yarış sonrasında Lewis Hamilton 2008 Formula1 Dünya Şampiyonu oldu. Yarışın son turlarında Şampiyonluk 3 kez el değiştirdi. Timo Glock son iki virajda yavaşlayarak Şampiyonu belirledi.
Bu yarış muhakkak uzun süre konuşulacak. Yarışın başında ve sonunda neredeyse heyecana yürekler dayanmadı. McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton Formula1 tarihinin en genç şampiyonu olurken ayrıca Formula1'in 30. şampiyonu oldu.
Massa finiş çizgisini geçtiğinde Şampiyondu ancak bir bviraj gerisinde yaşananlar bu sefer Hamilton'ı şampiyon yaptı.
Takımlarda ise Şampiyonluk Ferrari'nin oldu.
Yarış Raporu
Formasyon turu öncesinde pist üzerinde yağmur yağmıyordu ancak gri bulutlar yer yer kendilerini gösteriyorlardı. Yarış öncesinde bilgi ekranlarına yarış süresince yağmur yağma olasılığının %50 olduluğu bilgisi yansımıştı. Ancak saatler tam 18:58’i gösterdiği vakitte Interlagos pistine sağanak yağmur yağmaya başladı.
Güvenlik aracı pistte formasyon turu atılmadan önceki son kontrollerini yaparken yağmur birden başladı. Bu olayın ardından formasyon turu 19:15’e ertelendi. 2 dakika süren sağanak yağış pistin ilk ve son sektörü ıslatmaya yetti.
Felipe Massa ve Lewis Hamilton yağışın ardından gridde yağmur lastiklerine geçtiler. Güvenlik aracı ikinci kez formasyon turu öncesinde pist kontrolü için turuna başladı. Bu noktada heyecan en üst düzeye çıkmıştı. Pilotların gerginliği kasklarının arasından gözüken gözlerinden anlaşılıyordu.
Formasyon turu başladığında pilotlar sorunsuz şekilde kalkışlarını yaptılar. Pistin ıslaklığı ilk metrelerde belli oluyordu. Araçların arkasından çıkan sprey start düzlüğünde görüş açısını oldukça düşürüyordu.
Araçlar formasyon turu sonunda ceplerine yerleşti. Kırmızı ışıkların sönmesi ile birlikte pilotlar gazlarına yüklendi. İlk viraja ön taraftaki pilotlar sorunsuz şekilde girmeyi başardılar. Massa Trulli Raikkonen ve Hamilton yerlerini korurken Kovalainen Vettel ve Alonso’ya geçildi.
Arka tarafta ise Rosberg ile Coulthard’ın teması sonucunda David kariyerinin son Formula1 yarışına erken veda etmiş oldu. Aynı anda Renault’dan Nelson Piquet Jr. de ön kanadını kırarak pist dışına çıktı. Piquet de evindeki yarışta yarış dışı kalan ikinci sürücü oldu.
Bu olayların ardından güvenlik aracı henüz ilk tur içinde piste girdi. Start öncesinde Robert Kubica’nın pit alanına girdiğini gördük. Polonyalı yarışa pit alanından başladı.
3. tur sonunda güvenlik aracı pit alanına döndü ve yarış tekrar başladı. Massa ön tarafta iyi hızlanarak yereini korudu ve biraz fark yaptı. Kovalainen de iyi bir momentum ile Alonso’ya yaklaştı ancak ilk atağında sonuca ulaşamadı.
5. tur sonunda Raikkonen önündeki Trulli’ye oldukça yaklaştı. Start düzlüğünde Raikkonen bir atak denemesi yaptı ancak aradaki fark bu atağı önledi. Raikkonen’in arkasındaki Hamilton ise Masa’nın 3 saniye arkasında yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Bu arada Nico Rosberg erken bir pit stop ile pit alanına yöneldi ve kuru zemin lastiklerini takarak piste geri döndü. 7. turda pit stoplar yapılmaya başlandı. Yarış başında yağan yağmur pit stratejilerini tamamen değiştirdi. Yağmur lastikleri ile yarışa başlayan sürücüler şimdi kuıru zemin lastiklerine geçmek için garajlarına girdiler.
10. turda Felipe Massa pit stopunu yapmak için pit alanına girdi. Massa kuru zemin lastiklerini taktığı anda Heikki Kovalainen de pit alanına girdi. Massa’dan bir tur sonra Trulli Raikkonen ve Hamilton ardı ardına pit alanına girdiler. Pitte geç kalan Trulli Raikkonen’e geçilince bir sıra kaybetti ve geriye düştü. Bu arada pit çıkışında yarış sıralaması tamamen değişti.
Yeni sıralama Massa Vettel Alonso Raikkonen Fisichella ve Hamilton şeklinde oluştu. Bu tur sonunda Trulli yarım spin atınca geriye düştü. Kuru zemin lastiklerine geçen pilotlar ıslak bölümlerde kayma sıkıntısı yaşamaya başladılar. Massa ve Hamilton ilk pit stop sonrasında pistte kalmakta oldukça zorluk çektiler.
Force India pilotu Fisichella erken pit avantajı sayesinde yarışta 5. sıraya kadar yükseldi. Ayrıca Vettel ve Alonso da ilk pit stoplar sonrasında 2 ve 3. sıralara yükseldiler.
Hamilton Fisichella’nın arkasında 6. sırada yarışı sürdürürken gergin şekilde İtalyan sürücüyü geçmeye çalışıyordu. Hamilton sabırlı şekilde ataklarını denerken ön taraftaki Massa ile arasındaki fark 12 saniyeye kadar yükseldi.
Hamilton 17. turda Fisichella’yı start düzlüğü sonunda geçerek şampiyonluk şansını eline geçirmiş oldu. Şimdi Hamilton’un önünde Kimi Raikkonen 3 saniye farkla yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Hamilton’a geçilen Fisichella şimdi Bourdais’in baskısı altına girdi. Toro Rosso pilotu 6.’lık mücadelesi için Fisichella’yı geçmeye çalışıyordu. Bu arada arkadan gelen Trulli ile yaşadığı temas sonrasında pist dışına çıkarak gerilere düştü.
22. tur geçilirken Massa liderliğini sürdürüyordu. Brezilyalının hemen arkasında 0.9 saniye farkla Vettel onu takip ederken Alonso da bu ikiliye yakın bir şekilde yarışı 3. sırada sürdürüyordu. Raikkonen ve Hamilton ise bu üçlüden kopmuş 12 saniye farkla yarışa 4. ve 5. sırada devam ediyorlardı.
Markalar şampiyonluğu için mücadele eden McLaren Mercedes takımında Heikki Kovalainen üst sıralara tırmanmak için çabalıyordu. 26. tur sonunda Kovalainen Trulli’nin arkasında 9. sıradaydı. Bu turda pistteki en hızlı isim 1:14.161’lik derecesi Felipe Massa’ydı.
Yarışı ikinci sırada sürdüren Sebastian Vettel 27. turunda ikinci kez pit alanına girdi. 20 turluk yakıt alan Vettel’in 3. pit stop yapacağını böylelikle anlamış olduk. Vettel’in bu pit stopunun ardından Hamilton bir sıra daha yükselerek 4. sıraya çıktı. Bu sonuçla Hamilton 2 puan farkla Massa’nın önünde Şampiyon olma şansını yakaladı.
Felipe Massa yarışın yarısı geçildiğinde Alonso’nun 7 saniye önünde yarışı lider olarak sürdürüyordu. 38. turda Massa ikinci kez pit alanına girdi. 9.4 saniye pitte kalan Massa 4. olarak piste geri döndü. Şimdi yarışın yeni lideri Alonso ve ikincisi de Raikkonen di. Hamilton ise bu pilotların 5 saniye arkasından geliyordu.
Alonso Masa’dan 2 tur sonra pit alanına yöneldi. Alonso’dan hemen sonra Hamilton da pit alanına girdi. Hamilton 8.9 saniye pit alanında kalarak sorunsuz bir şekilde piste Trulli’nin önünde geri döndü.
Yarış bitime 25 tur kala rutin bir hal aldı. Hamilton adım adım şampiyonluğa ilerlerken ön tarafta Massa da arka tarafta yaşanacak bir karışıklığı beklemeye başladı. İkinci pit stopların ardından sıralama şu şekilde oluştu. Massa – Vettel – Alonso – Raikkonen – Hamilton – Webber – Kovalainen.
Ön taraftaki Vettel 3. kez pit alanına girince sıralama daha netleşti. Şimdi Alonso 2. sırada Raikkonen 3 ve Hamilton da 4. sıradaydı.
5. sıradaki Vettel her geçen tur Hamilton’a yaklaşınca aradaki fark 1 saniyeye kadar indi. Hamilton’a bu yarışta 5. olmak Şampiyonluk için yeterli olacaktı. Bitime 15 tur kala telsizlerden pilotlara geçilen bilgilerde 10 dakika sonra yağmur gelebileceği bilgisi geçildi. Bu arada 3. sıradaki Raikkonen de önündeki Alonso ile arasındaki farkı düşürmeye başladı.
Son 6 tura girildiğinde yağmur damlaları piste düşmeye başladı. Nick Heidfeld bu turda bir kumar oynayarak pit alanına girdi ve yağmur lastiklerini taktı. Aynı turda Vettel Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı.
Yağmurun görülmesi ile birlikte pilotlar pit alanına ardı ardına girmeye başladılar. Raikkonen Alonso Hamilton yağmur lastiklerine geçtiler. Bir tur sonra Massa da pit alanına girerek yağmur lastiklerini taktı. Bu karmaşık pit stoplardan sonra Massa – Alonso – Raikkonen – Glock – Hamilton sıralaması oluştu. Hamilton bir sıra kaybetmesine rağmen Şampiyonluk şansını devam ettiriyordu.
Son 4 tura girildiğinde Vettel 5. sıra için 1 saniye geriden Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı. Eğer Vettel Hamilton’ı geçerse Şampiyon değişecek ve Massa kendi evindeki yarışta ilk şampiyonluğunu ilan edecekti. Ve Vettel son 2 turda Hamilton’ı geçmeyi başardı.
Şimdi Şampiyonluk Massa’nın avuçlarındaydı. Timo Glock son iki virajda yavaşlayınca Vettel ve Hamilton’a geçildi ve Şampiyonluk bu sefer Hamilton’a geçti.
Glock: 'Bu kadar önemli olduğumu bilmiyordum
Timo Glock, Brezilya GP'nin son turunda şampiyonayı etkileyen kişi olduğunun farkında olmadığını ifade etti.
Lewis Hamilton’ın önünde, beşinci sırada mücadele eden Toyota pilotu yağmurun başlamasıyla birlikte pite girmemeye karar vermiş ve böylece Hamilton’ın önüne geçmişti.
Son tura kuru hava lastikleriyle giren Alman sürücü, lastiklerin hızını kesmesi nedeniyle Hamilton’ı arkasında tutamayacak kadar yavaşladığını söyledi.
Glock ayrıca, yarışın o aşamasında şampiyonayı belirleyecek bir pozisyonda olduğu konusunda bile bir fikri olmadığını itiraf etti.
Alman sürücü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Ben sadece kendi yarışıma odaklanmış durumdaydım. Gerçekten şampiyonada belirleyici pilot olduğumu bilmiyordum. Böyle bir durumda olmayı da istemezdim” dedi.
Glock, “Ben sadece elimden geleni yapmaya çalıştım. Bir poker oyunu oynadım ve kuru hava lastikleriyle devam ettim. Ancak son turda artık yağmur da şiddetini artırınca poker oyunu aleyhimize döndü” diye konuştu.
Toyoto pilotu ayrıca, “Gerçekten Lewis’in beni nerede solladığını bile bilmiyorum, çünkü yanımdan dört araç geçti, bense o sırada aracı pistte tutmaya konsantre olmuş vaziyetteydim. Tek yapabileceğim buydu” dedi.
Whitmarsh: 'Hedefimiz Glock'tu'
Whitmarsh, ITV'ye verdiği demeçte, "Risk alayamayacağımızı biliyorduk. Vettel'e karşı herhangi bir risk almadık. Vettel genç bir pilot, Lewis, onu boş ver dedik" dedi.
Whitmarsh, "Biz Glock'la yarışıyorduk. Buraya beşinci olmak için geldik, Glock'u görebiliyorduk ve Lewis'in onu yakalayabileceğine dair inancımız vardı" diye konuştu.
Fakat bir yandan da endişe içinde olduklarını kabul eden Whitmarsh, "Acaba yağmur düşündüğümüz kadar şiddetli miydi, gerçekten onu yakalayabilecek miydik, tahminlerimiz yanlış olabilirdi" dedi.
Whitmarsh, "Ancak McLaren pit duvarı hedefin Glock olduğunu söylemekte oldukça kararlıydı ve nihayet Hamilton Toyota pilotu müthiş bir şekilde geçti" şeklinde konuştu.
McLaren F1 CEO'su ayrıca, "Lewis, Vettel'i düşünme dedik. Glock kuru hava lastiklerindeydi. Son turda onu yakaladık. Fakat biliyorsunuz ki, bunu yapıncaya kadar, henüz onu yapmış sayılmazdık. Lewis çok soğukkanlıydı. Sanırım pit duvarında bizim hepimizden çok daha soğukkanlıydı" dedi.
Vettel, Hamilton'ı geçerken hiçbirşeyin farkında değilmiş
Vettel, son turda Hamilton'ı geçerek onun şampiyonluk ümitlerini suya düşürmüştü. Ancak ardından Glock'un Hamilton'a geçilmesi, İngiliz pilot için herşeyi değiştirmişti. Vettel, Hamilton'u geçerken neler olup bittiğini bilmediğini söyledi;
"O anda kaçıncı olduğumu bile bilmiyordum ki! Tamamiyle yarışa odaklanmıştım ve pit ekibimin söylediklerini bile dinlemiyordum. Pistte tutunmak çok zordu. Bu nedenle tamamiyle konsantre olmuştum."
"Kubica'nın onu geçmesinden sonra Hamilton biraz dışarı açıldı ve ben de onu kolayca geçtim. Bu geçişin onun için nelere mal olacağını bilmiyordum. Ben sadece kendi yarışıma odaklanmıştım."
Massa duygu yüklü bir konuşma yaptı
Massa bugün, kendi seyircisi önünde yapabileceğinin en iyisini ortaya koyarak, sezonun altıncı galibiyetini yaşamasına rağmen Hamilton'ın beşinciliği şampiyonada sonucu belirledi.
Massa finiş çizgisini dünya şampiyonu olarak geçti ancak Hamilton'ın birkaç viraj kala Timo Glock'u sollayarak beşinci sıraya yükselmesiyle şampiyonluk el değiştimiş oldu. Müthiş bir heyecana sahne olan yarışta podyumun tepesine çıkan taraf Massa olurken, Hamilton şampiyon oldu.
Konuşurken gözleri yaşaran Massa, "Sizin de gördüğünüz gibi harika bir yarış oldu. Herşeyi böylesine zorlu hava koşullarında mükemmel olarak yerine getirdik. Yarıştaki (performansımdan) gurur duyuyorum, takımdan büyük gurur duyuyorum" diye konuştu.
Massa, "Burada bize destek veren, bugüne kadar hiç görülmemiş şekilde, yüzde 100, beklediğimden bile çok daha fazla destek veren insanlarla gurur duyuyorum" ifadelerini kullandı.
Brezilyalı sürücü, "Benim için çok duygusal bir gün. Herşeyi mükemmel yaptık fakat Lewis, Glock'u geçti, gerçekten çok duygu yüklüyüm, fakat yarış işte…" diye konuştu.
Brezilya seyircisi önünde damalı bayrağı gören ilk pilot olmaktan dolayı da mutlu olduğunu söyleyen Massa, "Bir puanla kaçırdık. Nasıl kazanılacağını da, nasıl kaybedileceğini de biliyorum. Bu, hayatımın bir sayfasıydı. Şimdi bugünden çıkaracağımdan dersler olacak, fakat şu an çok duygusalım" dedi.
Bu arada Ferrari'nin markalar şampiyonasını lider bitirmesinin de kendisi için bir diğer mutluluk kaynağı olduğunu kaydeden Massa, Hamilton'dan bir yarış daha fazla kazanmasına rağmen, sezon boyunca yaşadıkları bazı zorlu yarışların bedelini ödediklerini söyledi.
İnişleri ve çıkışlarıyla harika bir sezon geçirdiklerini ifade eden Massa, gelecek yıl için büyük ümitler taşıdıklarını ve çok iyi bir araca sahip olduklarını belirtti.
Massa, "İnişli çıkışlı bir yıl oldu. Herkesin işini çok iyi yaptığını düşünüyorum. Herkes hedefleri başarmak için kalpten çalıştı. Bazen işler istediğimiz şekilde olmadı fakat yarış bu, sporda herşey oluyor. Markalar klasmanında şampiyon olduğumuz için mutlu olmalıyız. Bu çok önemli" dedi.
Massa, "Umarım gelecek yıl şampiyonluk mücadelesi için yine burada oluruz. Fakat bu çok önemli bir tecrübe ve hayatımın önemli bir parçası oldu" diye konuştu.
İnanılmaz bir yarış sonrasında Lewis Hamilton 2008 Formula1 Dünya Şampiyonu oldu. Yarışın son turlarında Şampiyonluk 3 kez el değiştirdi. Timo Glock son iki virajda yavaşlayarak Şampiyonu belirledi.

Bu yarış muhakkak uzun süre konuşulacak. Yarışın başında ve sonunda neredeyse heyecana yürekler dayanmadı. McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton Formula1 tarihinin en genç şampiyonu olurken ayrıca Formula1'in 30. şampiyonu oldu.
Massa finiş çizgisini geçtiğinde Şampiyondu ancak bir bviraj gerisinde yaşananlar bu sefer Hamilton'ı şampiyon yaptı.
Takımlarda ise Şampiyonluk Ferrari'nin oldu.

Yarış Raporu
Formasyon turu öncesinde pist üzerinde yağmur yağmıyordu ancak gri bulutlar yer yer kendilerini gösteriyorlardı. Yarış öncesinde bilgi ekranlarına yarış süresince yağmur yağma olasılığının %50 olduluğu bilgisi yansımıştı. Ancak saatler tam 18:58’i gösterdiği vakitte Interlagos pistine sağanak yağmur yağmaya başladı.
Güvenlik aracı pistte formasyon turu atılmadan önceki son kontrollerini yaparken yağmur birden başladı. Bu olayın ardından formasyon turu 19:15’e ertelendi. 2 dakika süren sağanak yağış pistin ilk ve son sektörü ıslatmaya yetti.
Felipe Massa ve Lewis Hamilton yağışın ardından gridde yağmur lastiklerine geçtiler. Güvenlik aracı ikinci kez formasyon turu öncesinde pist kontrolü için turuna başladı. Bu noktada heyecan en üst düzeye çıkmıştı. Pilotların gerginliği kasklarının arasından gözüken gözlerinden anlaşılıyordu.
Formasyon turu başladığında pilotlar sorunsuz şekilde kalkışlarını yaptılar. Pistin ıslaklığı ilk metrelerde belli oluyordu. Araçların arkasından çıkan sprey start düzlüğünde görüş açısını oldukça düşürüyordu.
Araçlar formasyon turu sonunda ceplerine yerleşti. Kırmızı ışıkların sönmesi ile birlikte pilotlar gazlarına yüklendi. İlk viraja ön taraftaki pilotlar sorunsuz şekilde girmeyi başardılar. Massa Trulli Raikkonen ve Hamilton yerlerini korurken Kovalainen Vettel ve Alonso’ya geçildi.
Arka tarafta ise Rosberg ile Coulthard’ın teması sonucunda David kariyerinin son Formula1 yarışına erken veda etmiş oldu. Aynı anda Renault’dan Nelson Piquet Jr. de ön kanadını kırarak pist dışına çıktı. Piquet de evindeki yarışta yarış dışı kalan ikinci sürücü oldu.
Bu olayların ardından güvenlik aracı henüz ilk tur içinde piste girdi. Start öncesinde Robert Kubica’nın pit alanına girdiğini gördük. Polonyalı yarışa pit alanından başladı.
3. tur sonunda güvenlik aracı pit alanına döndü ve yarış tekrar başladı. Massa ön tarafta iyi hızlanarak yereini korudu ve biraz fark yaptı. Kovalainen de iyi bir momentum ile Alonso’ya yaklaştı ancak ilk atağında sonuca ulaşamadı.
5. tur sonunda Raikkonen önündeki Trulli’ye oldukça yaklaştı. Start düzlüğünde Raikkonen bir atak denemesi yaptı ancak aradaki fark bu atağı önledi. Raikkonen’in arkasındaki Hamilton ise Masa’nın 3 saniye arkasında yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Bu arada Nico Rosberg erken bir pit stop ile pit alanına yöneldi ve kuru zemin lastiklerini takarak piste geri döndü. 7. turda pit stoplar yapılmaya başlandı. Yarış başında yağan yağmur pit stratejilerini tamamen değiştirdi. Yağmur lastikleri ile yarışa başlayan sürücüler şimdi kuıru zemin lastiklerine geçmek için garajlarına girdiler.
10. turda Felipe Massa pit stopunu yapmak için pit alanına girdi. Massa kuru zemin lastiklerini taktığı anda Heikki Kovalainen de pit alanına girdi. Massa’dan bir tur sonra Trulli Raikkonen ve Hamilton ardı ardına pit alanına girdiler. Pitte geç kalan Trulli Raikkonen’e geçilince bir sıra kaybetti ve geriye düştü. Bu arada pit çıkışında yarış sıralaması tamamen değişti.
Yeni sıralama Massa Vettel Alonso Raikkonen Fisichella ve Hamilton şeklinde oluştu. Bu tur sonunda Trulli yarım spin atınca geriye düştü. Kuru zemin lastiklerine geçen pilotlar ıslak bölümlerde kayma sıkıntısı yaşamaya başladılar. Massa ve Hamilton ilk pit stop sonrasında pistte kalmakta oldukça zorluk çektiler.
Force India pilotu Fisichella erken pit avantajı sayesinde yarışta 5. sıraya kadar yükseldi. Ayrıca Vettel ve Alonso da ilk pit stoplar sonrasında 2 ve 3. sıralara yükseldiler.
Hamilton Fisichella’nın arkasında 6. sırada yarışı sürdürürken gergin şekilde İtalyan sürücüyü geçmeye çalışıyordu. Hamilton sabırlı şekilde ataklarını denerken ön taraftaki Massa ile arasındaki fark 12 saniyeye kadar yükseldi.
Hamilton 17. turda Fisichella’yı start düzlüğü sonunda geçerek şampiyonluk şansını eline geçirmiş oldu. Şimdi Hamilton’un önünde Kimi Raikkonen 3 saniye farkla yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Hamilton’a geçilen Fisichella şimdi Bourdais’in baskısı altına girdi. Toro Rosso pilotu 6.’lık mücadelesi için Fisichella’yı geçmeye çalışıyordu. Bu arada arkadan gelen Trulli ile yaşadığı temas sonrasında pist dışına çıkarak gerilere düştü.
22. tur geçilirken Massa liderliğini sürdürüyordu. Brezilyalının hemen arkasında 0.9 saniye farkla Vettel onu takip ederken Alonso da bu ikiliye yakın bir şekilde yarışı 3. sırada sürdürüyordu. Raikkonen ve Hamilton ise bu üçlüden kopmuş 12 saniye farkla yarışa 4. ve 5. sırada devam ediyorlardı.
Markalar şampiyonluğu için mücadele eden McLaren Mercedes takımında Heikki Kovalainen üst sıralara tırmanmak için çabalıyordu. 26. tur sonunda Kovalainen Trulli’nin arkasında 9. sıradaydı. Bu turda pistteki en hızlı isim 1:14.161’lik derecesi Felipe Massa’ydı.
Yarışı ikinci sırada sürdüren Sebastian Vettel 27. turunda ikinci kez pit alanına girdi. 20 turluk yakıt alan Vettel’in 3. pit stop yapacağını böylelikle anlamış olduk. Vettel’in bu pit stopunun ardından Hamilton bir sıra daha yükselerek 4. sıraya çıktı. Bu sonuçla Hamilton 2 puan farkla Massa’nın önünde Şampiyon olma şansını yakaladı.
Felipe Massa yarışın yarısı geçildiğinde Alonso’nun 7 saniye önünde yarışı lider olarak sürdürüyordu. 38. turda Massa ikinci kez pit alanına girdi. 9.4 saniye pitte kalan Massa 4. olarak piste geri döndü. Şimdi yarışın yeni lideri Alonso ve ikincisi de Raikkonen di. Hamilton ise bu pilotların 5 saniye arkasından geliyordu.
Alonso Masa’dan 2 tur sonra pit alanına yöneldi. Alonso’dan hemen sonra Hamilton da pit alanına girdi. Hamilton 8.9 saniye pit alanında kalarak sorunsuz bir şekilde piste Trulli’nin önünde geri döndü.
Yarış bitime 25 tur kala rutin bir hal aldı. Hamilton adım adım şampiyonluğa ilerlerken ön tarafta Massa da arka tarafta yaşanacak bir karışıklığı beklemeye başladı. İkinci pit stopların ardından sıralama şu şekilde oluştu. Massa – Vettel – Alonso – Raikkonen – Hamilton – Webber – Kovalainen.
Ön taraftaki Vettel 3. kez pit alanına girince sıralama daha netleşti. Şimdi Alonso 2. sırada Raikkonen 3 ve Hamilton da 4. sıradaydı.
5. sıradaki Vettel her geçen tur Hamilton’a yaklaşınca aradaki fark 1 saniyeye kadar indi. Hamilton’a bu yarışta 5. olmak Şampiyonluk için yeterli olacaktı. Bitime 15 tur kala telsizlerden pilotlara geçilen bilgilerde 10 dakika sonra yağmur gelebileceği bilgisi geçildi. Bu arada 3. sıradaki Raikkonen de önündeki Alonso ile arasındaki farkı düşürmeye başladı.
Son 6 tura girildiğinde yağmur damlaları piste düşmeye başladı. Nick Heidfeld bu turda bir kumar oynayarak pit alanına girdi ve yağmur lastiklerini taktı. Aynı turda Vettel Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı.
Yağmurun görülmesi ile birlikte pilotlar pit alanına ardı ardına girmeye başladılar. Raikkonen Alonso Hamilton yağmur lastiklerine geçtiler. Bir tur sonra Massa da pit alanına girerek yağmur lastiklerini taktı. Bu karmaşık pit stoplardan sonra Massa – Alonso – Raikkonen – Glock – Hamilton sıralaması oluştu. Hamilton bir sıra kaybetmesine rağmen Şampiyonluk şansını devam ettiriyordu.
Son 4 tura girildiğinde Vettel 5. sıra için 1 saniye geriden Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı. Eğer Vettel Hamilton’ı geçerse Şampiyon değişecek ve Massa kendi evindeki yarışta ilk şampiyonluğunu ilan edecekti. Ve Vettel son 2 turda Hamilton’ı geçmeyi başardı.
Şimdi Şampiyonluk Massa’nın avuçlarındaydı. Timo Glock son iki virajda yavaşlayınca Vettel ve Hamilton’a geçildi ve Şampiyonluk bu sefer Hamilton’a geçti.
Glock: 'Bu kadar önemli olduğumu bilmiyordum
Timo Glock, Brezilya GP'nin son turunda şampiyonayı etkileyen kişi olduğunun farkında olmadığını ifade etti.

Lewis Hamilton’ın önünde, beşinci sırada mücadele eden Toyota pilotu yağmurun başlamasıyla birlikte pite girmemeye karar vermiş ve böylece Hamilton’ın önüne geçmişti.
Son tura kuru hava lastikleriyle giren Alman sürücü, lastiklerin hızını kesmesi nedeniyle Hamilton’ı arkasında tutamayacak kadar yavaşladığını söyledi.
Glock ayrıca, yarışın o aşamasında şampiyonayı belirleyecek bir pozisyonda olduğu konusunda bile bir fikri olmadığını itiraf etti.
Alman sürücü gazetecilere yaptığı açıklamada, “Ben sadece kendi yarışıma odaklanmış durumdaydım. Gerçekten şampiyonada belirleyici pilot olduğumu bilmiyordum. Böyle bir durumda olmayı da istemezdim” dedi.
Glock, “Ben sadece elimden geleni yapmaya çalıştım. Bir poker oyunu oynadım ve kuru hava lastikleriyle devam ettim. Ancak son turda artık yağmur da şiddetini artırınca poker oyunu aleyhimize döndü” diye konuştu.
Toyoto pilotu ayrıca, “Gerçekten Lewis’in beni nerede solladığını bile bilmiyorum, çünkü yanımdan dört araç geçti, bense o sırada aracı pistte tutmaya konsantre olmuş vaziyetteydim. Tek yapabileceğim buydu” dedi.
Whitmarsh: 'Hedefimiz Glock'tu'

Whitmarsh, ITV'ye verdiği demeçte, "Risk alayamayacağımızı biliyorduk. Vettel'e karşı herhangi bir risk almadık. Vettel genç bir pilot, Lewis, onu boş ver dedik" dedi.
Whitmarsh, "Biz Glock'la yarışıyorduk. Buraya beşinci olmak için geldik, Glock'u görebiliyorduk ve Lewis'in onu yakalayabileceğine dair inancımız vardı" diye konuştu.
Fakat bir yandan da endişe içinde olduklarını kabul eden Whitmarsh, "Acaba yağmur düşündüğümüz kadar şiddetli miydi, gerçekten onu yakalayabilecek miydik, tahminlerimiz yanlış olabilirdi" dedi.
Whitmarsh, "Ancak McLaren pit duvarı hedefin Glock olduğunu söylemekte oldukça kararlıydı ve nihayet Hamilton Toyota pilotu müthiş bir şekilde geçti" şeklinde konuştu.
McLaren F1 CEO'su ayrıca, "Lewis, Vettel'i düşünme dedik. Glock kuru hava lastiklerindeydi. Son turda onu yakaladık. Fakat biliyorsunuz ki, bunu yapıncaya kadar, henüz onu yapmış sayılmazdık. Lewis çok soğukkanlıydı. Sanırım pit duvarında bizim hepimizden çok daha soğukkanlıydı" dedi.
Vettel, Hamilton'ı geçerken hiçbirşeyin farkında değilmiş

Vettel, son turda Hamilton'ı geçerek onun şampiyonluk ümitlerini suya düşürmüştü. Ancak ardından Glock'un Hamilton'a geçilmesi, İngiliz pilot için herşeyi değiştirmişti. Vettel, Hamilton'u geçerken neler olup bittiğini bilmediğini söyledi;
"O anda kaçıncı olduğumu bile bilmiyordum ki! Tamamiyle yarışa odaklanmıştım ve pit ekibimin söylediklerini bile dinlemiyordum. Pistte tutunmak çok zordu. Bu nedenle tamamiyle konsantre olmuştum."
"Kubica'nın onu geçmesinden sonra Hamilton biraz dışarı açıldı ve ben de onu kolayca geçtim. Bu geçişin onun için nelere mal olacağını bilmiyordum. Ben sadece kendi yarışıma odaklanmıştım."
Massa duygu yüklü bir konuşma yaptı

Massa bugün, kendi seyircisi önünde yapabileceğinin en iyisini ortaya koyarak, sezonun altıncı galibiyetini yaşamasına rağmen Hamilton'ın beşinciliği şampiyonada sonucu belirledi.
Massa finiş çizgisini dünya şampiyonu olarak geçti ancak Hamilton'ın birkaç viraj kala Timo Glock'u sollayarak beşinci sıraya yükselmesiyle şampiyonluk el değiştimiş oldu. Müthiş bir heyecana sahne olan yarışta podyumun tepesine çıkan taraf Massa olurken, Hamilton şampiyon oldu.
Konuşurken gözleri yaşaran Massa, "Sizin de gördüğünüz gibi harika bir yarış oldu. Herşeyi böylesine zorlu hava koşullarında mükemmel olarak yerine getirdik. Yarıştaki (performansımdan) gurur duyuyorum, takımdan büyük gurur duyuyorum" diye konuştu.
Massa, "Burada bize destek veren, bugüne kadar hiç görülmemiş şekilde, yüzde 100, beklediğimden bile çok daha fazla destek veren insanlarla gurur duyuyorum" ifadelerini kullandı.
Brezilyalı sürücü, "Benim için çok duygusal bir gün. Herşeyi mükemmel yaptık fakat Lewis, Glock'u geçti, gerçekten çok duygu yüklüyüm, fakat yarış işte…" diye konuştu.
Brezilya seyircisi önünde damalı bayrağı gören ilk pilot olmaktan dolayı da mutlu olduğunu söyleyen Massa, "Bir puanla kaçırdık. Nasıl kazanılacağını da, nasıl kaybedileceğini de biliyorum. Bu, hayatımın bir sayfasıydı. Şimdi bugünden çıkaracağımdan dersler olacak, fakat şu an çok duygusalım" dedi.
Bu arada Ferrari'nin markalar şampiyonasını lider bitirmesinin de kendisi için bir diğer mutluluk kaynağı olduğunu kaydeden Massa, Hamilton'dan bir yarış daha fazla kazanmasına rağmen, sezon boyunca yaşadıkları bazı zorlu yarışların bedelini ödediklerini söyledi.
İnişleri ve çıkışlarıyla harika bir sezon geçirdiklerini ifade eden Massa, gelecek yıl için büyük ümitler taşıdıklarını ve çok iyi bir araca sahip olduklarını belirtti.
Massa, "İnişli çıkışlı bir yıl oldu. Herkesin işini çok iyi yaptığını düşünüyorum. Herkes hedefleri başarmak için kalpten çalıştı. Bazen işler istediğimiz şekilde olmadı fakat yarış bu, sporda herşey oluyor. Markalar klasmanında şampiyon olduğumuz için mutlu olmalıyız. Bu çok önemli" dedi.
Massa, "Umarım gelecek yıl şampiyonluk mücadelesi için yine burada oluruz. Fakat bu çok önemli bir tecrübe ve hayatımın önemli bir parçası oldu" diye konuştu.