S
SiR ReaLiST
Guest
1 MİLYAR 200 MİLYON DOLARI AŞTI
İhale başladı... Açık artırmada büyük çekişme yaşanıyor...
İhaleye katılan firmaların kapalı zarf usulü verdikleri teklifler, zarflar açılarak okundu...
En yüksek bedel olan 900 milyon dolardan açık artırmaya başlandı...
Açık artırmada Alsancak Ortak Girişim Grubu 1 milyar 20 milyon dolarlık teklif üzerine mola istendi...
Fiyat 1 milyar 200 milyon doları aştı
Alsancak Ortak Girişim Gurubu mola istedi...
Fiyat 1 milyar 230 milyon dolarda mola alındı...
Kaynak : Habertürk
İzmir Liman'ının işletmesini 1.275 Milyar dolar veren Global Hutchison EİB aldı
03.05.2007 16:17
TCDD’ye ait İzmir Limanı’nın özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 1 milyar 275 milyon dolarla Global-Hutchison-EİB verdi.
İzmir Limanı’nın 49 yıl süreyle işletme hakkının devredilmesine ilişkin ihaleye 4 konsorsiyum teklif verdi. Yazılı elemesiz turun ardından açık artırmaya 900 milyon dolardan başlandı. İhaleden sırasıyla Babcock&Brown-PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu, Alsancak Ortak Girişim Grubu ve Çelebi Holding çekildi.
Haberin devamı
Çekişmeli geçen açık artırmanın ardından ihaleyi 1 milyar 275 milyon dolarlık teklifiyle Global Holding-Hutchison-Ege İhracatçı Birlikleri Ortak Girişim Grubu kazandı.
İhale sonucu için Rekabet Kurulu görüşü ele alınacak. Daha sonra karar Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun onayına sunulacak. Ayrıca imtiyazla ilgili olarak Danıştay Başkanlığı’ndan görüş alınacak. Danıştay görüşünün ardından işletmeciyle sözleşme imzalanacak.
ÖYK KARARI DÖRTLÜ ÇIKABİLİR
İzmir Limanı'nın devri için bundan sonraki süreçte önce Rekabet Kurulu'ndan onay alınacak. Ardından bir imtiyaz devri sözkonusu olduğundan, Mersin Limanı'nda olduğu gibi Danıştay'dan imtiyaz sözleşmesi için olumlu görüş alınması gerekecek. Ardından devir gerçekleştirilebilecek. İhaleye katılan dört şirket de yüksek teklifler verdiğinden, devre ilişkin Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) kararının dörtlü olması bekleniyor. Böylece, birinci olan şirket, devir öncesi yükümlülüklerini yerine getirmezse, önce Çelebi, sonra Alsancak sonra da Babcock gruplarına devir yapılabilecek.
İzmir Limanı'nın 49 yıllık işletme hakkı ihalesinde iki ödeme seçeneği bulunuyor. Alıcı bedeli ya peşin, ya da yüzde 50'si peşin, kalanı iki yılda iki eşit taksitte olmak üzere yıllık yüzde 9 faizle ödeyebilecek.
GEREKLİ YATIRIMLAR
Liman için projelendirilen ikinci kısımdaysa 750 bin metrekarelik ek alan ve 1060 metrelik ek rıhtım uzunluğu kazanılması planlanıyor.
Limanın 31 Aralık 2004'te özelleştirme kapsamına alınması nedeniyle yapılamayan ikinci kısımda geçen yıl artan iş hacminin getirdiği sıkışıklığa çözüm bulabilmek amacıyla yeni konteyner sahaları oluşturuldu.
Limanın halen yıllık 1 milyon TEU'ya (konteynerlenmiş yükler için kullanılan bir endüstri standardı) kadar konteyner elleçleyebileceği belirtiliyor.
İHRACATIN ÜÇTE BİRİ İZMİR LİMANI’NDAN
İzmir Limanı, bölge ihracatının yüzde 90’ını, Türkiye ihracatının da yaklaşık üçte birini gerçekleştiriyor. Ancak yatırım yapılmadığı için limana büyük gemiler yanaşamıyor. ÖİB bu nedenle ihale şartnamesine yatırım şartı koydu.
İHALEYE KİMLER KATILDI?
Alsancak Denizcilik-Batıçim Çimento-Limak İnşaat (Alsancak Ortak Girişim Grubu)
Babcock&Brown-PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu
Global Holding-Hutchison-Ege İhracatçı Birlikleri Ortak Girişim Grubu
Çelebi Holding
EGELİ İŞADAMLARI: "GİRDİ MALİYETLERİ AZALACAK"
EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, İzmir Limanı İhalesi'ni alan Global-Hutchison-EİB Limaş konsorsiyumunun yapacağı yatırımlarla limanın kapasitesinin artarak, verimli bir işletmeye dönüşeceğini kaydetti. Türkmenoğlu, "Bu sayede başta Ege Bölgesi ihracatçıları olmak üzere Türk ihracatçılarının girdi maliyetleri düşecek. Kazanan ihracatçılar olacak” diye konuştu.
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir Limanı'nda modernleştirme ve kapasite artırımı yatırımlarının bir an önce yapılarak üçüncü kuşak gemilerin Alsancak Limanı'na yanaşabilecek duruma gelmesi gerektiğini vurguladı.
Kaynak : Habertürk
İhale başladı... Açık artırmada büyük çekişme yaşanıyor...
İhaleye katılan firmaların kapalı zarf usulü verdikleri teklifler, zarflar açılarak okundu...
En yüksek bedel olan 900 milyon dolardan açık artırmaya başlandı...
Açık artırmada Alsancak Ortak Girişim Grubu 1 milyar 20 milyon dolarlık teklif üzerine mola istendi...
Fiyat 1 milyar 200 milyon doları aştı
Alsancak Ortak Girişim Gurubu mola istedi...
Fiyat 1 milyar 230 milyon dolarda mola alındı...
Kaynak : Habertürk
İzmir Liman'ının işletmesini 1.275 Milyar dolar veren Global Hutchison EİB aldı
03.05.2007 16:17
TCDD’ye ait İzmir Limanı’nın özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 1 milyar 275 milyon dolarla Global-Hutchison-EİB verdi.
İzmir Limanı’nın 49 yıl süreyle işletme hakkının devredilmesine ilişkin ihaleye 4 konsorsiyum teklif verdi. Yazılı elemesiz turun ardından açık artırmaya 900 milyon dolardan başlandı. İhaleden sırasıyla Babcock&Brown-PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu, Alsancak Ortak Girişim Grubu ve Çelebi Holding çekildi.
Haberin devamı
Çekişmeli geçen açık artırmanın ardından ihaleyi 1 milyar 275 milyon dolarlık teklifiyle Global Holding-Hutchison-Ege İhracatçı Birlikleri Ortak Girişim Grubu kazandı.
İhale sonucu için Rekabet Kurulu görüşü ele alınacak. Daha sonra karar Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun onayına sunulacak. Ayrıca imtiyazla ilgili olarak Danıştay Başkanlığı’ndan görüş alınacak. Danıştay görüşünün ardından işletmeciyle sözleşme imzalanacak.
ÖYK KARARI DÖRTLÜ ÇIKABİLİR
İzmir Limanı'nın devri için bundan sonraki süreçte önce Rekabet Kurulu'ndan onay alınacak. Ardından bir imtiyaz devri sözkonusu olduğundan, Mersin Limanı'nda olduğu gibi Danıştay'dan imtiyaz sözleşmesi için olumlu görüş alınması gerekecek. Ardından devir gerçekleştirilebilecek. İhaleye katılan dört şirket de yüksek teklifler verdiğinden, devre ilişkin Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) kararının dörtlü olması bekleniyor. Böylece, birinci olan şirket, devir öncesi yükümlülüklerini yerine getirmezse, önce Çelebi, sonra Alsancak sonra da Babcock gruplarına devir yapılabilecek.
İzmir Limanı'nın 49 yıllık işletme hakkı ihalesinde iki ödeme seçeneği bulunuyor. Alıcı bedeli ya peşin, ya da yüzde 50'si peşin, kalanı iki yılda iki eşit taksitte olmak üzere yıllık yüzde 9 faizle ödeyebilecek.
GEREKLİ YATIRIMLAR
Liman için projelendirilen ikinci kısımdaysa 750 bin metrekarelik ek alan ve 1060 metrelik ek rıhtım uzunluğu kazanılması planlanıyor.
Limanın 31 Aralık 2004'te özelleştirme kapsamına alınması nedeniyle yapılamayan ikinci kısımda geçen yıl artan iş hacminin getirdiği sıkışıklığa çözüm bulabilmek amacıyla yeni konteyner sahaları oluşturuldu.
Limanın halen yıllık 1 milyon TEU'ya (konteynerlenmiş yükler için kullanılan bir endüstri standardı) kadar konteyner elleçleyebileceği belirtiliyor.
İHRACATIN ÜÇTE BİRİ İZMİR LİMANI’NDAN
İzmir Limanı, bölge ihracatının yüzde 90’ını, Türkiye ihracatının da yaklaşık üçte birini gerçekleştiriyor. Ancak yatırım yapılmadığı için limana büyük gemiler yanaşamıyor. ÖİB bu nedenle ihale şartnamesine yatırım şartı koydu.
İHALEYE KİMLER KATILDI?
Alsancak Denizcilik-Batıçim Çimento-Limak İnşaat (Alsancak Ortak Girişim Grubu)
Babcock&Brown-PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu
Global Holding-Hutchison-Ege İhracatçı Birlikleri Ortak Girişim Grubu
Çelebi Holding
EGELİ İŞADAMLARI: "GİRDİ MALİYETLERİ AZALACAK"
EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, İzmir Limanı İhalesi'ni alan Global-Hutchison-EİB Limaş konsorsiyumunun yapacağı yatırımlarla limanın kapasitesinin artarak, verimli bir işletmeye dönüşeceğini kaydetti. Türkmenoğlu, "Bu sayede başta Ege Bölgesi ihracatçıları olmak üzere Türk ihracatçılarının girdi maliyetleri düşecek. Kazanan ihracatçılar olacak” diye konuştu.
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir Limanı'nda modernleştirme ve kapasite artırımı yatırımlarının bir an önce yapılarak üçüncü kuşak gemilerin Alsancak Limanı'na yanaşabilecek duruma gelmesi gerektiğini vurguladı.
Kaynak : Habertürk