sonixes
New member
- Katılım
- 4 Mar 2007
- Mesajlar
- 7,103
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
>> > > ODTÜ Felsefe öğrencilerini en çok zorlayan
>> > > hocalardan biri yıllık olan
>> > > dersinin final sınavında sınıfa gelmiş ve sınav
>> > > sorusu olarak tahtaya,
>> > > "Why?" (Neden?) yazmış. Öğrenciler ilk önce ne
>> > > yazacaklarını şaşırmışlar,
>> > > sonra herkes birşeyler yazmaya başlamış.
>> > > Yalnız bir öğrenci, sınavın ilk dakikasında kağıdını
>> > > teslim etmiş.
>> > > Öğrencinin cevabı da soru gibi kısaymış: "Why not?"
>> > > (Neden olmasın ki?) Bu
>> > > öğrenci sınavdan "100" almış.
>> > >
>> > > *****
>> > > Aynı hoca başka bir sınavda "risk nedir?" diye
>> > > soruyor. Yine bir öğrenci
>> > > sınavın ilk 10 saniyesinde teslim ediyor kağıdını.
>> > > Kağıdın üst kısmında
>> > > sadece isim-soyadı yazıyor, gerisi ise bomboş beyaz
>> > > yaprak. En altta ise
>> > > "İşte risk budur" diye yazıyor. Ve sonuçta da
>> > > sınıftaki en yüksek notu
>> > > alıyor.
>> > >
>> > > *****
>> > > Hocanın bir sonraki sınavında yine "Risk nedir?"
>> > > sorusuyla karşılaşan
>> > > öğrencimiz tekrar boş kağıt verince bu sefer 0
>> > > alıyor. Tabii koşa koşa
>> > > hocaya gidip sebebini soruyor. İşte cevap: "Aynı
>> > > şartlar altında, aynı riski
>> > > iki kere almak aptallıktır!"
>> > >
>> > > *****
>> > > Hocamız bir başka sınavda derse giriyor ve tek soru
>> > > soruyor: "Atatürk ne
>> > > yaptı?". Bütün öğrenciler harıl harıl yazmaya
>> > > başlıyor, kağıtları
>> > > dolduruyorlar. Sınav sonucunda herkes ortalama
>> > > notlar alıyor. Bir öğrenci
>> > > ise 100 alıyor. Bu öğrencinin cevap kağıdında şu
>> > > yazıyor: "Ne yapmadı ki!"
>> > >
>> > > *****
>> > > Bu tür öğrenciler ve değerlendirmeler Hukuk
>> > > Fakültelerinde yok mu? Elbette
>> > > var. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde Hocanın
>> > > biri sınavda, o
>> > > günlerde devam etmekte olan bir davanın detaylarını
>> > > vermiş ve sonucun ne
>> > > olacağını sormuş. Tabii, bütün öğrenciler ha babam,
>> > > de babam, sayfalarca
>> > > yazmaya başlamışlar. Ama bir öğrenci kağıdını
>> > > sınavın ilk dakikasında
>> > > vermiş. Ve buna rağmen 100 almış. Öğrencinin yanıtı
>> > > tek cümleymiş: "Devam
>> > > eden dava hakkında yorum yapılamaz."
>> > >
>> > > *****
>> > > Bir efsane de tıpçılardan: Olay bir tıp fakültesinin
>> > > anatomi dersinde
>> > > geçiyor. Okulun en iyi hocası, anatomi dersine ilk
>> > > kez giren öğrencilerine;
>> > > "Tıpta iki önemli şey vardır" demiş, "İlki, hiç bi
>> > > şeyden
>> > > iğrenmeyeceksiniz!"Bunu söyledikten sonra işaret
>> > > parmağını önündeki
>> > > kadavranın makatına sokmuş, şööyle bir karıştırıp
>> > > çıkarttığı parmağını hop
>> > > diye ağzına sokmuş ve emmiş. Ardından öğrencilerden
>> > > de aynısını yapmalarını
>> > > istemiş.
>> > > Genç tıp öğrencileri, kızara bozara aynı şeyi teker
>> > > teker yapmışlar. Bunun
>> > > üzerine Hoca öğrencilerine dönüp; "İkinci önemli şey
>> > > ise çok dikkatli
>> > > olmaktır" demiş ve eklemiş, "Mesela ben demin
>> > > hastanın makatına işaret
>> > > parmağımı soktum ama orta parmağımı emdim!"...
>> > >
>> > > *****
>> > > Bir kız yurdunda kalan kızlar, artık temizlik
>> > > görevlisine olan
>> > > kıllıklarından mıdır yoksa nerden çıktığı belli
>> > > olmayan bir yurt
>> > > geleneğinden midir, her sabah dudaklarına ruj
>> > > sürdükten sonra aynaya öperek
>> > > iz bırakıyorlarmış.
>> > >
>> > > Yurt müdürü ne yaptı ettiyse bu alışkanlığı ortadan
>> > > kaldıramamış. Diğer
>> > > yandan temizlik görevlileri de iyiden baş kaldırmaya
>> > > başlamışlar. Sonunda
>> > > müdürün aklına parlak bir fikir gelmiş. Hemen bir
>> > > duyuru yapıp, kızları
>> > > toplantıya çağırmış. Neyse toplanmış bunlar. Müdür
>> > > "Buyrun tuvalete" demiş.
>> > > Hep birlikte, temizlik görevlisinin beklediği umumi
>> > > tuvalete girmişler.
>> > > Aynalarda sabahki ruj izleri hala duruyormuş.
>> > >
>> > > Müdür "Arkadaşlar" demiş, "Bazılarınız dudaklarına
>> > > ruj sürdükten sonra
>> > > aynaları öperek çıkması güç izler bırakıyor.
>> > > Temizlik görevlilerimiz bunları
>> > > temizlerken zorlanıyor. Sizleri görevlimizin bu
>> > > temizliği yaparken ne kadar
>> > > zorlandığını bizzat görmeniz için topladım. Bakın ve
>> > > görün". Sonra görevliye
>> > > bir işaret çakmış. Bizimki gayet sakin bir şekilde
>> > > tuvalet fırçasını almış,
>> > > klozetteki suya daldırmış ve aynayı temizlemiş. O
>> > > günden sonra bir daha o
>> > > yurtta tuvaletlerde dudak izine rastlanmamış.
>> > > Bir kız yurdunda kalan kızlar, artık temizlik
>> > > görevlisine olan
>> > > kıllıklarından mıdır yoksa nerden çıktığı belli
>> > > olmayan bir yurt
>> > > geleneğinden midir, her sabah dudaklarına ruj
>> > > sürdükten sonra aynaya öperek
>> > > iz bırakıyorlarmış.
>> > >
>> > > Yurt müdürü ne yaptı ettiyse bu alışkanlığı ortadan
>> > > kaldıramamış. Diğer
>> > > yandan temizlik görevlileri de iyiden baş kaldırmaya
>> > > başlamışlar. Sonunda
>> > > müdürün aklına parlak bir fikir gelmiş. Hemen bir
>> > > duyuru yapıp, kızları
>> > > toplantıya çağırmış. Neyse toplanmış bunlar. Müdür
>> > > "Buyrun tuvalete" demiş.
>> > > Hep birlikte, temizlik görevlisinin beklediği umumi
>> > > tuvalete girmişler.
>> > > Aynalarda sabahki ruj izleri hala duruyormuş.
>> > >
>> > > Müdür "Arkadaşlar" demiş, "Bazılarınız dudaklarına
>> > > ruj sürdükten sonra
>> > > aynaları öperek çıkması güç izler bırakıyor.
>> > > Temizlik görevlilerimiz bunları
>> > > temizlerken zorlanıyor. Sizleri görevlimizin bu
>> > > temizliği yaparken ne kadar
>> > > zorlandığını bizzat görmeniz için topladım. Bakın ve
>> > > görün". Sonra görevliye
>> > > bir işaret çakmış. Bizimki gayet sakin bir şekilde
>> > > tuvalet fırçasını almış,
>> > > klozetteki suya daldırmış ve aynayı temizlemiş. O
>> > > günden sonra bir daha o
>> > > yurtta tuvaletlerde dudak izine rastlanmamış.
:hhdil:clap
verildiyse özür:melek