Öncesi ve Sonrası ile İstanbul Park - Türkiye Grand Prix [Tek Başlık]

Türkiye'de kim kazanır

  • Kimi Raikkonen

    Kullanılan: 12 22.2%
  • Lewis Hamilton

    Kullanılan: 4 7.4%
  • Robert Kubica

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Felipe Massa

    Kullanılan: 26 48.1%
  • Nick Heidfeld

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Heikki Kovalainen

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Fernando Alonso

    Kullanılan: 10 18.5%
  • Diğer

    Kullanılan: 2 3.7%

  • Kullanılan toplam oy
    54

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
İstanbul Park yarışa hazır

İstanbul Park Pisti, hafta sonunda ev sahipliği yapacağı Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sine hazırlanıyor. İstanbul'da 9-11 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilecek Formula 1 için İstanbul Park Pisti'nde yoğun bir çalışma gözlenirken, takımlar padok alanında motor evlerini kurmaya başladı.

1zdln9e.jpg

Takımlara servis veren, son teknoloji ile donatılmış TIR'lar, malzemeleri padok alanı ve garajlara getirirken, pistteki son düzenlemeler de yapılıyor.
Pilotlar cuma günü piste çıkacak
Formula 1 Türkiye Grand Prix'si 9 Mayıs Cuma günü saat 10.00'da birinci antrenman turları ile start alacak. F1'de ikinci antrenman turları aynı gün saat 14.00'de, son antrenman turları ise 10 Mayıs Cumartesi günü saat 11.00'de yapılacak.
Türkiye Grand Prix'sinde sıralama turları cumartesi günü saat 14.00'de, yarış ise 11 Mayıs Pazar günü saat 15.00'te gerçekleştirilecek.
Bu arada, organizasyon içinde GP2 ve Porsche Süpercup yarışları da yapılacak.


PROGRAM

9 Mayıs Cuma
10:00 - Formula1 1. Antrenmanlar
12:00 - GP2 Antrenman
14:00 - Formula1 2. Antrenmanlar
16:00 - GP2 Sıralama
17:00 - Porsche Mobil 1 Supercup / Antrenman


10 Mayıs Cumartesi
11:00 - Formula1 Antrenman
12:25 - Porsche Mobil 1 Supercup / Sıralama
14:00 - Formula1 / Sıralama
16:00 - GP2 / 1. Yarış


11 Mayıs Pazar
11:00 - GP2 / 2. Yarış
12:25 - Porsche Mobil 1 Supercup / Yarış
15:00 - Formula1 / Yarış


İstiklal Marşı Tarkan'dan
Formula 1'de yarışın başlamasından önce, İstiklal Marşı'nı ünlü pop müzik şarkıcısı Tarkan'ın söyleyeceği bildirildi.
Organizasyon için 700 yabancı medya mensubunun akredite olduğu, Türkiye'den de 60'a yakın gazetecinin organizasyonu takip edeceği kaydedildi


Hafta sonu İstanbul Park'ta hava durumu
Bu hafta sonu tüm Formula1 Dünyasının gözü İstanbul'da İstanbul Park'ta olacak. Sezonun beşinci yarışı için tüm takımlar Kurtköy'deki İstanbul Park psitine geldiler. Bugün itibariyle İstanbul'da açık ve güneşli bir hava hakim. 17 ila 18 derece civarında bir sıcaklık mevcut.
Meteorolejiye göre bugün[08,05,2008] ve yarış günü İstanbul'da yağış olabilir. Cuma ve Cumartesi günü ise hava açık gözüküyor. Yarışı açık tirbünlerde izleyecek Formula1 severler için her ihtimale karşı yağmurluk ve şemsiyelerini yanında bulundurmalarını tavsiye ederiz.
34o6jxl.jpg

 
bilqiLer için saoL sıraLamayı kaçırdım ama :) cumartesi qünü yarışı kaçırmayacaqım :D
 
Takım takım Cuma antremanları özeti

Takım takım Cuma antremanları özeti

f_mas_tur_090508.jpg

FERRARİ
Felipe Massa, sabah seansını, spinlere rağmen zirvede tamamladı. Kimi Raikkonen ise vites kutusu problemi nedeniyle 3 tur dışında seansı garajda bekleyerek geçirmek zorunda kaldı. Ancak Fin pilot öğleden sonra en hızlı tur zamanını kaydederek, Massa’nın iki sıra önünd e günü lider bitirdi. Şampiyona lideri Raikkonen, doğru araç ayarlarını bulmakta zorlandığını söyledi.

mercedes.jpg

MCLAREN MERCEDES
Hamilton öğleden sonra Ferrari çiftinin arasında yer aldı. Günün ilk bölümünü takım arkadaşı Heikki Kovalainen’in arkasında bitiren İngiliz pilot Raikkonen’e 0.036 saniye yaklaştı.


redbull.jpg

RED BULL-RENAULT
David Coulthard’ın öğleden sonra sergilediği performans kendisine en iyi dördüncü zamanı getirdi. Bununla birlikte Coulthard ilk seansında Mark Webber’den yavaş kaldı ve sabah bölümünü 17. sırada tamamladı. Webber ise öğleden sonra 6. virajda yaptığı kazanın sorumlusunun kendisi olduğunu söyledi.
bmwsauber.jpg

BMW-SAUBER
Robert Kubica’nın ilk seansı süspansiyon problemi nedeniyle şanssızlıkla geçti. Buna rağmen ikinci bölümde en hızlı 6.zamanın sahibi oldu. Nick Heidfeld ise soğutucu ısısındaki sorunla boğuşmak zorunda kaldı. Alman sürücü sabah seansında 7., öğleden sonra ise 10. oldu.

toyota.jpg

TOYOTA
Timo Glock bordürlere çıkarak ön kanada zarar Verdi. Ancak sabah seansında ilk 10’da yer alarak takım arkadaşını geride bırakmayı başardı. Trulli ise öğleden sonra avantajı ele geçirerek yedinci sıraya yerleşti.

williams.jpg

WILLIAMS-TOYOTA
90 dakikalık öğleden sonraki bölümünde Kazuki Nakajima 8., Nico Rosberg ise 13. oldu. Nakajima sabah seansında da Alman takım arkadaşından daha hızlıydı.
renault.jpg

RENAULT
Alonso ikinci seansta 9., Nelson Piquet ise 16. oldu. Sabah seansında da Renault çifti arasındaki boşluk benzer şekildeydi. İspanyol pilot sabah bölümünde en iyi dördüncü zamanı kaydetti. Alonso, “Hafta sonu için cesaret verici bir sonuç” diye konuştu.
honda.jpg

HONDA
Jenson Button sabah seansında 5. olurken, öğleden sonra 11. sıraya kadar geriledi. İngiliz sürücü, her iki seansta da Rubens Barrichello’dan az farkla daha iyi bir zamana imza attı.

forceindia.jpg

FORCE INDIA-FERRARI
Giancarlo Fisichella, kırmızı bayrakta geçtiği için üç sıra geriden başlama cezası aldı. Adrian Sut il ise öğleden sonra debriyaj problemi yaşadı.
tororosso.jpg

TORO ROSSO-FERRARI
İstanbul Toro Rosso’nun STR2 aracı için son yarış. Türkiye’de en yavaş F1 araçları olmasına rağmen Sebastian Vettel yeniden aracın hızından memnun olduğunu ifade etti.

 
Massa: 'Bu pistte kendimi iyi hissediyorum'

Massa: 'Bu pistte kendimi iyi hissediyorum'

tekerlek.jpg


Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, bugün yapılan 2 antrenman turu sonrası, İstanbul Park Pisti'ni sevdiğini ve burada 3. kez birinci olmak istediğini söyledi.

İlk antrenman turlarının en hızlısı olan Massa, İstanbul Park'ta kendisini rahat hissettiğini belirterek, "Yarın ve pazar günü burada çok daha iyi olacağıma inanıyorum. Son 2 yılda olduğu gibi yine kazanmak istiyorum" dedi.

İkinci antrenman turlarında en hızlı tur zamanına imza atan Massa'nın takım arkadaşı Kimi Raikkonen ise sabah bazı problemler yaşadığını, aracında yaptıkları ayarlarla sorunu giderdiklerini ifade ederek, "Öğleden sonra daha iyi bir performans oldu. Sabah belki zaman kaybettik, ama yaptığımız ayarlarla hafta sonuna da iyi hazırlanmış olduk" diye konuştu.

Son İspanya Grand Prix'sinde geçirdiği kazanın ardından İstanbul'da yarışmaya devam eden Vodafone McLaren Mercedes'in Finli pilotu Heikki Kovalainen de, "Bugün benim için pozitif bir gündü. Geri dönmek güzel" dedi.

BMW Sauber'in Polonyalı pilotu Robert Kubica, bazı küçük teknik problemler nedeniyle ilk antrenman turlarında fazla piste çıkamadığını kaydederek, "Hala bazı küçük problemlerimiz var ama bunu yarına kadar gidereceğimize inanıyorum" şeklinde konuştu.

Renault pilotu İspanyol Fernando Alonso, pist durumunun bugün çok ideal olmadığını, ama buna rağmen iyi çalıştıklarını söylerken, ikinci antrenman turları sırasında kaza yapan Red Bull Racing takımının Avustralyalı pilotu Mark Webber, 6. virajdaki kazanın, tamamen kendi hatasından kaynaklandığını ifade etti.


Raikkonen sabah seansında kaybettiği zamana yanıyor
detay.jpg


Vites kutusu problemi nedeniyle sabah seansını son sırada geçiren Raikkonen, "En iyi cumalardan biri değildi" diye konuştu.

Raikkonen, "Sabah bölümünde, vites kutusundaki arıza yaşamadan önce sadece bir zaman turu yapma imkanı buldum. Daha sonra ise piste çıkamadım. Öğleden sonra da araçta doğru ayarları bulma konusunda sıkıntı yaşadım" dedi.

Bugün yaşadığı en büyük problemin lastikleri doğru ısıya göre ayarlamak olduğunu kaydeden Raikkonen, "Fakat yarın pistin yol tutuş seviyesinin iyileşeceğini düşünüyorum. Yine de zorlu bir durum olacak" şeklinde konuştu.

Sabah seansında çok değerli vakitleri kaybettiğini vurgulayan Fin sürücü, "Bununla birlikte en azından analiz edebilecek yeterli verimiz var. Bununla da hafta sonunun geri kalanının üstesniden gelebiliriz" dedi.

Pazar günü İstanbul Park'ta hat-trick yapmayı hedefleyen Felipe Massa ise, sabah seansının en hızlı ismi olmasına rağmen öğleden sonra üçüncü sıraya geriledi.

Massa, "Genel olarak verimli bir gün oldu. Pist çok hızlı. Sanki biraz kirli gibiydi, o yüzden hata yapmak çok kolaydı. Ayrıca hava sıcaklığının düşük olması da lastikler açısından problem doğurdu. Özellikle en büyük problemimiz buydu" dedi.

Massa, "Çok çeşitli ayarlar denedik. Şimdi bunları analiz etmemiz gerekiyor. Yarın ve Pazar günü çok rekabetçi olabileceğimi düşünüyorum. Burada bir kez daha kazanmak muhteşem olacak" diye konuştu.
 
Öncelikle Yaralı Bilgiler için Teşekkürler..

2. Istanbul Parka Gidecek Olan Üyeler Yazsınlar Bakalım :goz:

Bende Gidersem Eğer 2-3 Kare Foto Çekerim Sorun Olmaz..

Felipe Massa ALır Diyorum.. :durdurun
 
kimi agır basıyor bana göre
 
kimi raikkonen favorim ama massa alıştı artık burda kazanmaya! bakalım nolacak?
 
bu seneki yarışı ben alacağım :melek :durdurun

iyi olan kazansın. kazasız olsun da...


sağol innuendo.
 
Hamilton savaştı Massa kazandı

Hamilton savaştı Massa kazandı
1679es0.jpg

2008 Türkiye Grand Prix'ini bir kez daha Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı. Formula1 kariyerindeki ilk zaferini de İstanbul Park'ta kazanan Brezilyalı sürücü bu pistteki üçüncü zaferine 2008 seznunda ulaştı. Yarışı ikinci sırada Lewis Hamilton tamamlarken Kimi Raikkonen podyumun üçüncü basamağının sahibi oldu.

Start öncesinde takımlar son hazırlıklarını yaparken Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül ve eşi Hayrunnisa Gül gride geldiler. Bernie Ecclestone ile birlikte takımlara şans dileyen Cumhurbaşkanımız daha sonra yarışı izlemek için yerine geçti.

Yarışın startı ile birlikte ilk sıradaki Felipe Massa iyi bir çıkışla ilk sıradaki yerini korudu. Massa'nın arkasında yarışa 3. sırada başlayan Hamilton ise ilk virajı Kimi Raikkonen'in önünde dönmeyi başardı. İyi bir çıkış yapan Alonso ve Kubica'da startın kazanan isimlerindendiler.
qn049i.jpg

Fisichella ile Nakajima'nın ilk virajda çarpışmasının ardından iki sürücü de yarış dışı kalırken ilk tur da güvenlik aracı piste girdi. Güvenlik aracı pistteyken sıralama şu şekilde oluştu. Massa, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Alonso ve Raikkonen. Güvenlik aracının pistten çıkmasıyla yarış tekrar başladı.

Startta arka lastiği hasar alan Kovalainen 2. turda pit alanına girmek zorunda kaldı. Start anında Alonso'nun arkasında kalan Raikkonen 1 tur sonra İspanyol pilotu geçmeyi başardı. İlk beş tur geçildiğinde ilk sekiz sürücü 10 saniye diliminde yar alıyorlardı. Heikki Kovalainen planlanmayan pit stopundan sonra en arkaya düştü.

Kovalainen 11 tur sonra 17. sıradaki Sutil'i start düzlüğü sonunda geçmeyi başardı. Ancak bu geçiş sırasında iki sürücü arasında bir temas yaşandı. Yarışın lideri Massa ile ikincisi Hamilton arasındaki fark ilk 11 tur sonunda fazla açılmazken 3, 4, ve 5. sıradaki pilotlar ile lider arasındaki fark yaklaşık 5 saniye açıldı.

Yarışta 15 tur geride kaldığında Fernando Alonso planlı şekilde pit alanına giren ilk sürücü oldu. Bu turun hemen ardından Lewis Hamilton'da pit alanına yöneldi. Hamilton pit stopundan önce yarışı ikinci sırada sürdürüyordu. Hamilton'ın pit stopu 6.4 saniye sürdü. Felipe Massa 19. tur geçilirken ilk pit stopu için pit alanına girdi.

Massa piste tekrar lider olarak dönmeyi başardı. Ancak ikinci sıradaki Hamilton ile farkın açılmadığı görüldü. 24. turda Lewis Hamilton çok yaklaştığı Felipe Massa'ya atağını gerçekleştirdi. Arka düzlükteki 12. viraj da atağını yapan Hamilton temiz şekilde Brezilyalının önene geçmeyi başardı.

Hamilton ilk pit stopun ardından açık şekilde Massa'dan daha hızlı turlar atıyordu. Hamilton Massa'yı geçtikten sonra arayı açmaya başladı. 1 tur sonra aradaki fark 1.2 saniyeye kadar çıktı. 26. turda Toro Rosso pilotu Sebastian Bourdais aracının hakimiyetini kaybederek spin attı ve çakıl havuza saplandı. Bu sorun Bourdais için yarışın sonu oldu.

28. tur geçilirken Hamilton liderliğini sürdürürken ikinci sırada Massa ve ilk pit stopların ardından Kubica'yı geçen Raikkonen 3. sıradaydı. Kovalainen arka sıralardaki çıkışını devam ettirirken Timo Glock ile müthiş bir mücadeleye girişti. İki sürücü 1 tur boyunca 2 kez birbirlerini geçtiler ancak Kovalainen bu mücadelenin kazanan ismi oldu.

30 tur geçildiğinde Felipe Massa 2. pit stopunu gerçekleştirdi. Aynı turda Kubica'da pit alanına yöneldi. Massa piste üçüncü sırada geri döndü. Yarışın bitimine 14 tur kala yarışın lideri Lewis Hamilton 3. kez pit alanına girdi. 5.9 saniye pit alanında kalan Hamilton Raikkonen'in önünde yarışa 2. sırada döndü.

Bu pit stopun ardından yarışın yeni lideri Felipe Massa oldu. Yarışın bitimine 4 tur kala Kimi Raikkonen önündeki Hamilton'a çok yaklaştı. Ancak kalan sürede Raikkonen atak yapacak vakit bulamayınca yarışı üçüncü sırada tamamladı. Felipe Massa bir kez daha İstanbul Park'ta finiş çizgisini ilk sırada geçerek hat-trick yaptı.

Lewis Hamilton ise podyumun ikinci basamağına çıkarak 8 puanın sahibi oldu. İlk üç pilotu BMW Sauber pilotları takip etti. Kubica 4. olurken Heidfeld 5. sırada kendine yer buldu. Fernando Alonso yarışı 6. sırada bitirirken yarıştan puan alan son iki isim sırasıyla Webber ve Rosberg oldu.

17 pilotun tamamladığı yarışta en hızlı turu Kimi Raikkonen attı.

Türkiye Grand Prix'sinin ardından Kimi Raikkonen 35 puanla şampiyonadaki liderliğini sürdürürken Lewis Hamilton ile Felipe Massa 28 puanla 2. sırayı paylaştılar.




Pos Sürücü Takım Zaman

1. Massa Ferrari (B) 1s26:49.451

2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 3.779

3. Raikkonen Ferrari (B) + 4.271

4. Kubica BMW Sauber (B) + 21.945

5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 38.741

6. Alonso Renault (B) + 53.724

7. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:04.229

8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:11.406

9. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1:15.270

10. Trulli Toyota (B) + 1:16.344

11. Button Honda (B) + 1 tur

12. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1 tur

13. Glock Toyota (B) + 1 tur

14. Barrichello Honda (B) + 1 tur

15. Piquet Renault (B) + 1 tur

16. Sutil Force India-Ferrari (B) + 1 tur

17. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 tur


En hızlı tur: Raikkonen, 1:26.506

Yarış dışı:

Sürücü Takım Tur

Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 25

Nakajima Williams-Toyota (B) 1

Fisichella Force India-Ferrari (B) 1


Puan durumu:

Sürücüler:

1. Raikkonen 35

2. Hamilton 28

3. Massa 28

4. Kubica 24

5. Heidfeld 20

6. Kovalainen 14

7. Webber 10

8. Alonso 9

9. Trulli 9


Takımlar:


1. Ferrari 63

2. BMW Sauber 44

3. McLaren-Mercedes 42

4. Williams-Toyota 13

5. Red Bull-Renault 10

6. Renault 9

7. Toyota 9

8. Honda 3

9. Toro Rosso-Ferrari 2


Massa: 'Muhteşem bir sonuç'

Nefes kesen, heyecan dolu mücadelede üç pit-stop stratejisi uygulayan rakibi Lewis Hamilton'ı geride bırakmayı başaran Brezilyalı pilot, bu sezon Ferrari'nin dördüncü GP zaferine imza attı.
ambpft.jpg

Bugünkü sonuçlarla klasmanda, takım arkadaşının 7 puan gerisinde, ikinci sıraya yükselen Massa, "Muhteşem. Bugün çok zor bir yarış oldu. Lewis yarış boyunca sürekli baskı yaptı. Yarışın başında daha hafif olduğunu düşünüyordum, çünkü gerçekten beni ciddi olarak zorluyordu" dedi.

Massa, "Pite girdiğimd e, onun arkasında çıkacağını düşünüyordum, yani muhtemelen daha az yakıt yükü vardır sanmıştım. Ancak takımdan bana Lewis'in üç pit-stop yapacağı söylenince bu bana yardımcı oldu" diye konuştu.

Brezilyalı pilot, "Lewis çok güçlüydü zaten arkamda tutamadım ve beni geçti. Ancak yine de kazanma şansımın yüksek olduğunu biliyordum. Çünkü üç pit-stop gerçekten benim için oldukça rahatlatıcıydı. Yine de pit-stoplardan sonra arada önemli bir boşluk açabildim" dedi.

İstanbul Park'ta kazanmanın çok zor olduğunu belirten Massa, "Üçüncü kez podyumun tepesine çıkmak muhteşemdi. Buradan bir pasaport alabilirim diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.

Lastik seçiminin de oldukça güç olduğunu belirten Massa, özellikle sert lastiklerin daha yumuşak opsiyon lastiklerinden daha iyi gittiğini gördüklerinde tercih yapmakta zorlandıklarını kaydetti.

Massa, "Lastik seçiminde çok zorlandık, çünkü sert ve yumuşak lastikler arasındaki fark çok büyük değil" dedi.

Brezilyalı pilot, "Fakat bugün gerçekten soft lastikleri kullanmayı istiyordum. Lewis'in sert lastiklerle çok hızlı olduğunu görünce, lastik seçiminde hata yapmış olabileceğimizi düşündüm" diye konuştu.

Ferrari'nin, güçlü performansını Monako'da da sürdürebileceğini vurgulayan Brezilyalı pilot, "McLaren geçtiğimiz sene Monako'da çok güçlüydü. Ancak biz de Monte Carlo için çok çalışmıştık. Umarım iyi bir araca sahip olur ve orada yenid en kazanırız" dedi.


Raikkonen kırık kanatla 3. olmaktan memnun
2mg03gl.jpg

Yarışın başında Heikki Kovalainen ile bir temas yaşayan Raikkonen bu nedenle yarışı hasarlı kanatla bitirmek zorunda kaldı.

Fin pilot yaşadığı sorunlara rağmen, nihayetinde podyumun son basamağında yer almasına rağmen ikincilik mücadelesi vermeyi başardığını kaydetti.

Raikkonen, "Çok iyi bir start yapamadım. Fren yaparken Kovalainen'in yanındaydım ve yavaşlamaya çalıştım. O biraz dönünce aracına temas ettim. Benim ön kanat zarar gördü, Heikki'nin i se lastiği patladı. Yarış hali..." dedi.

Raikkonen, "Hasarlı kanadı tüm yarış boyunca kullanmayı tercih ettik, çünkü değiştirmek çok fazla zaman alacaktı. Gerçekten zor bir hafta sonu oldu benim için. Fakat en azından burada da puan alabildik" diye konuştu.

Hasarlı kanadın aracın kontrolünde çok fazla olumsuzluğa neden olmadığını kaydeden Raikkonen, bununla birlikte bunun istediği bir durum olmadığını söyledi.

Raikkonen, "Çok kötü değildi ancak kanadın sonundaki bir kırık hiçbir zaman size fayda getirmez. Hasarsız bir knaatla yarışsaydım bu bana ne kadar zaman kazandırırdı, bunu söylemek zor, ancak bana yardımcı olmadığı kesin" dedi.

Klasmanda rakibi Lewis Hamilton'a 2 puan vermesine rağmen sonuçtan mutlu olduğunu belirten Raikkonen, "Sıralama turlarında çok iyi değildim, b elki bizim en zayıf noktamız bu. Diğerlerinden biraz daha fazla ağırdık, bu nedenle yavaş kaldık. Tur zamanları da istediğimiz gibi iyi değildi. ildiğiniz gibi Cuma gününe de problemli başlamıştım" şeklinde konuştu.

Raikkonen ayrıca, "Zorlu bir hafta sonu oldu. Üçüncü olmaktan dolayı mutluyum. Çok fazla puan kaybetmedim. Gelecek birkaç yarışta neler olacağını göreceğiz. Önümüzdeki iki yarışta geçen sene çok güçlü değildim, neler yapabileceğimize bakacağız" dedi.

 
daiii güzel paylaşım olmuş ellerine sağlık :) seneye yine bekleriz :)
 
Geri
Üst