MilliEğiti
New member
- Katılım
- 6 Nis 2010
- Mesajlar
- 530
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Tercih döneminde üniversiteler, en iyi öğrencileri kapmak için birbiriyle yarışıyor.
Kimi Türkiye’nin başarılı öğrencilerini üniversitelerinde konaklatarak, kimi de promosyon ve burs teklifleriyle ilgi çekmeye çalışıyor. Bu işin maliyeti 1 milyon 500 bin TL’ye kadar çıkıyor.
ÜNİVERSİTE sınavları sona erdi. Sırada tercih dönemi var. Şimdi üniversiteler, en iyi öğrencileri kapmak için birbiriyle yarışıyor. Facebook, Twitter gibi sosyal medya ağlarını kullanan üniversiteler bunun için kesenin ağzını açıyor.
Vakıf üniversiteleri yarışta
Kurye ve kargo şirketleri, cep telefon mesajları ve elektronik posta ile adaylara ulaşmanın maliyeti 300 bin TL’den başlıyor, 1 milyon 500 bin TL’ye kadar çıkıyor. İşin içine tasarım, matbaa ve promosyon girince tercih döneminde bir üniversitenin minimum harcaması 30 bin TL’yi buluyor. Reklam, ilan işin içine girerse rakamlar daha da büyüyor. Yani Temmuz döneminde özellikle 45 vakıf üniversitesi başta olmak üzere üniversiteler, iyi adayı kapmak için milyonlar harcıyor. Bazı okullarda, sırf bu iş için çalışan departmanlar var.
İTÜ
Rektörden mektup var
ADAYLARA yıl içinde posta yoluyla ulaşarak tanıtım ve tercih dönemlerinin duyurularını yapıyorlar. Ayrıca öğrencilere kargo yoluyla tanıtım broşürü, katalog, CD ve Rektör Prof. Dr. Muhammed Şahin’in yazdığı mektubu gönderiyorlar. Sosyal medya ağlarını ve medya kanallarını da kullanıyorlar. Bunun için yıllık 50 bin TL bütçe ayrılıyor. Şehir dışında eğitim fuarlarına katılıyor, lise ziyaretleri yapıyorlar. Böylece toplamda 100 bin kişiye ulaşılıyor.
BİLKENT
Yıl boyu tanıtım
TANITIMLAR bütün bir yıla yayılıyor. Öğrenci ve velilerin sorularına açık, kısa mesaj servisi var. Fuarlara katılıyor, kargo ile tanıtım materyali gönderip, e-posta ile sorulara yanıt veriyorlar. 200-250 bin adaya ulaşıyorlar. Üniversite Adaylarına Bilgi ve Tanıtım Ofisi, çalışmalarını bünyesinde bulunan 60 kadar gönüllü öğrenci ile sürdürüyor.
GEDİZ
Bütçe 1.5 milyon lira
POSTA, kargo, elektronik posta ve sosyal iletişim ağları yoluyla 100 bin öğrenciye ulaşıyorlar. Başta rektör olmak üzere dekanlar ve diğer üniversite mensupları tarafından seminer ve tanıtım sempozyumları düzenleniyor. Otellerde, okullarda, dershanelerde, yemekli, kokteylli tanıtım programları yapılıyor. Bu konuda çalışan 10 kişilik bir departman var. Her yıl ortalama 1 milyon TL bütçe harcanıyor. Başarılı öğrenciler için ise 1 milyon 500 bin TL bütçe ayrılıyor.
ÖZYEĞİN
10 bin kişiye ulaşıyorlar
YÜZ yüze iletişimde dershane ve lise ziyaretleri yapıyor, kampusta öğrenci ağırlıyorlar. Öğretim üyeleri ile zaman geçirmelerini ve programları yakından tanımalarını sağlayan atölye çalışmaları düzenliyorlar. Sadece iletişime yaklaşık 400 bin bütçe ayrılıyor. Fuar, lise ziyaretleri ve kampus etkinlikleriyle ortalama 10 bin kişiye ulaşılıyor. Üç tanıtım elemanı var.
OKAN
20 kişilik ekip kurdu
TÜM adayları kampusa davet ediyor, onları öğrenciler, öğretim görevlileri, bölüm başkanları, dekanlar ile tanıştırıyorlar. İnternetteki sosyal paylaşım ağlarında da aktifler. “üniversitede1gün” gibi adayların duygularını paylaşabilecekleri, diğer adayların duygularını gözlemleyebilecekleri micro-siteler kurmuşlar. Bu iş için Kurumsal İletişim ve Tanıtım adında bir birim kuruldu. 20 kişi çalışıyor.
YEDİTEPE
Boğaz turu yapıyor
EKİM ve kasımda, Türkiye genelinde 307 okuldan 1544 öğrenci ve öğretmen, 4 gün boyunca üniversitede ağırlanıyor. Konserler, Boğaz turu ve çeşitli aktiviteler düzenleniyor. 400 kişilik kadro her yıl bütün Anadolu’yu dolaşıyor. 2009’dan beri sosyal paylaşım ağlarını da kullanıyorlar.
AR-EL
Yüzde 35’i tanıtıma
YGS’de 140 puan ve üzeri alan 417 bin öğrenciye elektronik posta gönderiliyor. Tanıtım faaliyetleri için toplam gelirin yüzde 20-35 arası bir bütçe ayrılıyor. Ortalama 800 bin kişiye ulaşıyorlar. Bu işle 18 kişilik tanıtım ekibi ilgileniyor.
KÜLTÜR
Sanatla iletişim
SOSYAL medya çalışmalarına büyük önem veriliyor. Tüm sanatsal etkinlikleri online takipçilerle paylaşıyorlar. Toplam 40 bine yakın öğretmen, öğrenci ve yöneticiye ulaşıyorlar.
KOÇ
Öğrenciler çalışıyor
ADAYLARA, üniversite öğrencileri rehberlik ediyor. Koç Üniversitesi’nde 24 Saat programı yapılıyor. Böylece, henüz herhangi bir üniversiteye kayıt yaptırmamış öğrenciler, üniversiteli olmanın heyecanını kampüste yaşayabiliyor.
BAYKENT
Call center kuruldu
YAKLAŞIK 250 bin kişiye ulaşıyorlar. Call Center’ları var. 40 kişilik bir ekip, sadece tanıtımla ilgileniyor. Bu yıl sınava girecek öğrencilere ‘Sınav Stresi ve Korku’ konulu seminerler verildi.
BAHÇEŞEHİR
Tatil yörelerinde tanıtım ofisi
TELEFON, kargo, e-posta, Facebook, Twitter ve kendi gençlik portalları Bunicard’ı kullanıyorlar. Şehir dışına afiş, broşür, CD gönderiliyor. Fuarlara katılıyor, kampusta öğrenci ağırlıyorlar. Tatil yörelerinde de tanıtım ofisleri açılıyor.
Öğrenci kapmak için milyonlar harcanıyor - Hürriyet
Kimi Türkiye’nin başarılı öğrencilerini üniversitelerinde konaklatarak, kimi de promosyon ve burs teklifleriyle ilgi çekmeye çalışıyor. Bu işin maliyeti 1 milyon 500 bin TL’ye kadar çıkıyor.
ÜNİVERSİTE sınavları sona erdi. Sırada tercih dönemi var. Şimdi üniversiteler, en iyi öğrencileri kapmak için birbiriyle yarışıyor. Facebook, Twitter gibi sosyal medya ağlarını kullanan üniversiteler bunun için kesenin ağzını açıyor.
Vakıf üniversiteleri yarışta
Kurye ve kargo şirketleri, cep telefon mesajları ve elektronik posta ile adaylara ulaşmanın maliyeti 300 bin TL’den başlıyor, 1 milyon 500 bin TL’ye kadar çıkıyor. İşin içine tasarım, matbaa ve promosyon girince tercih döneminde bir üniversitenin minimum harcaması 30 bin TL’yi buluyor. Reklam, ilan işin içine girerse rakamlar daha da büyüyor. Yani Temmuz döneminde özellikle 45 vakıf üniversitesi başta olmak üzere üniversiteler, iyi adayı kapmak için milyonlar harcıyor. Bazı okullarda, sırf bu iş için çalışan departmanlar var.
İTÜ
Rektörden mektup var
ADAYLARA yıl içinde posta yoluyla ulaşarak tanıtım ve tercih dönemlerinin duyurularını yapıyorlar. Ayrıca öğrencilere kargo yoluyla tanıtım broşürü, katalog, CD ve Rektör Prof. Dr. Muhammed Şahin’in yazdığı mektubu gönderiyorlar. Sosyal medya ağlarını ve medya kanallarını da kullanıyorlar. Bunun için yıllık 50 bin TL bütçe ayrılıyor. Şehir dışında eğitim fuarlarına katılıyor, lise ziyaretleri yapıyorlar. Böylece toplamda 100 bin kişiye ulaşılıyor.
BİLKENT
Yıl boyu tanıtım
TANITIMLAR bütün bir yıla yayılıyor. Öğrenci ve velilerin sorularına açık, kısa mesaj servisi var. Fuarlara katılıyor, kargo ile tanıtım materyali gönderip, e-posta ile sorulara yanıt veriyorlar. 200-250 bin adaya ulaşıyorlar. Üniversite Adaylarına Bilgi ve Tanıtım Ofisi, çalışmalarını bünyesinde bulunan 60 kadar gönüllü öğrenci ile sürdürüyor.
GEDİZ
Bütçe 1.5 milyon lira
POSTA, kargo, elektronik posta ve sosyal iletişim ağları yoluyla 100 bin öğrenciye ulaşıyorlar. Başta rektör olmak üzere dekanlar ve diğer üniversite mensupları tarafından seminer ve tanıtım sempozyumları düzenleniyor. Otellerde, okullarda, dershanelerde, yemekli, kokteylli tanıtım programları yapılıyor. Bu konuda çalışan 10 kişilik bir departman var. Her yıl ortalama 1 milyon TL bütçe harcanıyor. Başarılı öğrenciler için ise 1 milyon 500 bin TL bütçe ayrılıyor.
ÖZYEĞİN
10 bin kişiye ulaşıyorlar
YÜZ yüze iletişimde dershane ve lise ziyaretleri yapıyor, kampusta öğrenci ağırlıyorlar. Öğretim üyeleri ile zaman geçirmelerini ve programları yakından tanımalarını sağlayan atölye çalışmaları düzenliyorlar. Sadece iletişime yaklaşık 400 bin bütçe ayrılıyor. Fuar, lise ziyaretleri ve kampus etkinlikleriyle ortalama 10 bin kişiye ulaşılıyor. Üç tanıtım elemanı var.
OKAN
20 kişilik ekip kurdu
TÜM adayları kampusa davet ediyor, onları öğrenciler, öğretim görevlileri, bölüm başkanları, dekanlar ile tanıştırıyorlar. İnternetteki sosyal paylaşım ağlarında da aktifler. “üniversitede1gün” gibi adayların duygularını paylaşabilecekleri, diğer adayların duygularını gözlemleyebilecekleri micro-siteler kurmuşlar. Bu iş için Kurumsal İletişim ve Tanıtım adında bir birim kuruldu. 20 kişi çalışıyor.
YEDİTEPE
Boğaz turu yapıyor
EKİM ve kasımda, Türkiye genelinde 307 okuldan 1544 öğrenci ve öğretmen, 4 gün boyunca üniversitede ağırlanıyor. Konserler, Boğaz turu ve çeşitli aktiviteler düzenleniyor. 400 kişilik kadro her yıl bütün Anadolu’yu dolaşıyor. 2009’dan beri sosyal paylaşım ağlarını da kullanıyorlar.
AR-EL
Yüzde 35’i tanıtıma
YGS’de 140 puan ve üzeri alan 417 bin öğrenciye elektronik posta gönderiliyor. Tanıtım faaliyetleri için toplam gelirin yüzde 20-35 arası bir bütçe ayrılıyor. Ortalama 800 bin kişiye ulaşıyorlar. Bu işle 18 kişilik tanıtım ekibi ilgileniyor.
KÜLTÜR
Sanatla iletişim
SOSYAL medya çalışmalarına büyük önem veriliyor. Tüm sanatsal etkinlikleri online takipçilerle paylaşıyorlar. Toplam 40 bine yakın öğretmen, öğrenci ve yöneticiye ulaşıyorlar.
KOÇ
Öğrenciler çalışıyor
ADAYLARA, üniversite öğrencileri rehberlik ediyor. Koç Üniversitesi’nde 24 Saat programı yapılıyor. Böylece, henüz herhangi bir üniversiteye kayıt yaptırmamış öğrenciler, üniversiteli olmanın heyecanını kampüste yaşayabiliyor.
BAYKENT
Call center kuruldu
YAKLAŞIK 250 bin kişiye ulaşıyorlar. Call Center’ları var. 40 kişilik bir ekip, sadece tanıtımla ilgileniyor. Bu yıl sınava girecek öğrencilere ‘Sınav Stresi ve Korku’ konulu seminerler verildi.
BAHÇEŞEHİR
Tatil yörelerinde tanıtım ofisi
TELEFON, kargo, e-posta, Facebook, Twitter ve kendi gençlik portalları Bunicard’ı kullanıyorlar. Şehir dışına afiş, broşür, CD gönderiliyor. Fuarlara katılıyor, kampusta öğrenci ağırlıyorlar. Tatil yörelerinde de tanıtım ofisleri açılıyor.
Öğrenci kapmak için milyonlar harcanıyor - Hürriyet